Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Å bytte pumpe (på den rette måten) når det er VP44 er ikke bare rett frem bare sånn at du er klar over det. Krever litt spesialverktøy.

Det er sikkert lettere å få fatt i en m47n eller m47n2. Jeg har et nytt produkt hvor jeg tilpasser disse ecuene (selv om de er nyere) til din bil mtp startsperre. Koblingsskjema får du med på kjøpet (ganske enkelt egentlig). Du kan jo ha det i bakhodet om du velger å bytte motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google gir meg ikke svar, så må nesten bare spørre her jeg.

Denne timing-solenoiden på undersiden av vp44, er den koblet direkte til ECU eller er den koblet inn på kretskortet i vp44?
Ser at tilkoblingene til den er skrudd i pumpen under lokket til elektronikken, men er det noen som vet om det er mulig å klippe ledningene til den og skjøte de inn til ecu uten om å gå via vp44?

Jeg høres sikkert helt idiot ut nå, men jeg vil virkelig prøve alt før jeg går så drastisk til verks som å bytte motor eller betale dyre dommer for pumpebytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er pumpa som styrer den selv (men jeg kan ta feil). Det er nemlig pumpa som beregner hva den skal gjøre for å gi x mengde fuel (ecu sender bare en forespørsel på x mengde, og pumpa ordner resten). Jeg kan ta feil, og har ikke sjekket akkurat dette.

Defekte vp44 pumper er jo dog ikke akkurat noe nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, vel det positive er at lekasjen er stoppet, det negative er at i prosessen med å lodde av ledningene til timing solenoiden så har jeg trolig ødelagt elektronikken med varmen.
Da er eneste løsningen å ta ut elektronikken og se hva som kan gjøres der, eventuellt se hva søren jeg har ødelagt og ta meg en trøste-øl.

Takk for svarene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget dette nå i kveld på en 2009 N47 gått 193kkm. 

Hva kan det komme av? Bare å bytte slangene? 

IMG_1969.thumb.JPG.c4ac3f893e0ee4818c9f06c386541a86.JPG

IMG_1970.thumb.JPG.44c2f0c22cf5f9d9b196db17d5595017.JPG

Dette er fra turbo til ic. 

Dette er på girkasse kjøleren, vet dette ikke er riktig tråd for denne men prøver :) 

IMG_1975.thumb.JPG.812c6d3eb0c15bd40034836f1d3a61ac.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en e46 318D som ryker unormalt mye. har byttet luftfilter, veivhusfilter og dieselfilter. bilen er chippet (programmert).

Noen som har en formening om hvorfor den ryker unormalt mye? bruker ikke mer diesel enn normalt

Endret av Hvb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...