Gå til innhold

Chippe bilen? Hva bør man velge?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

Anbefaler TRF på det varmeste. Sendte ecu til han for omprogrammering. Dette gjorde han samme dag som han fikk den, og var på vei til meg igjen neste dag sammen med decat downpipe. :D dette var steg 2 til 320d 2004mod. 204hk/415nm. Har ikke hatt et feilslag siden dette ble gjort, og er storfornøyd :D Den skyver javnt og fint hele veien, med meget stor forskjell fra orginalt :D TRF anbefales hvertfall fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chippet bilen min hos TS Racing. Bilen har blitt resatt flere ganger på service hos autoriserte forhandlere, og hver gang må du krangle deg frem til å få en time. Sist gang sa de bare at ingenting var resatt, enda bilen helt klart går mye dårligere etter service. Veldig allright etter man har brukt nærmere 10 000 kr. Dårlig kundeservice, styr unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Kompis av meg har akkurat installert steg1 chip fra BSR på sin e91 320d og han er veldig fornøyd, merkbart bedre drag over hele registeret.

Har han opplevd ugange eller lignende etter tuningen? Jeg har lest flere steder her på forumet at bileiere har opplevd ulyder og "knirking" fra bak i bilen etter denne tuningen. Erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Jeg har lest litt rundt på forumet om Chipping, boxtuning og tuning gjennom diagnosekontakten i bilen. Eneste jeg lurer på er om noen har erfaring med nyere BMW'er som enda har fabrikkgarantien. 

Jeg tenker blant annet på N13 motoren til BMW som er en av de mer tuningvillige motorene jeg vet om. De fleste som tilbyr chiptuning har et "program" som tilbyr en økning fra 136hk/220nm til 215hk/315nm 

det finnes blant annet et firma i Belgia som tilbyr Stage 2 der de tar ut hele 245hk av denne motoren.

i tillegg er jeg nysgjerrig på hvordan det er med tuning gjennom diagnosenontakten. Finnes dette til 316i enda? Mtp. at man helst vil beholde garantien på bilen sin, så er det jo kanskje den beste måten å gjøre det på, med mindre dette også oppdages...

hva med deg @TRF-Racing, har du tunet en F30 316i enda? Hvordan går den, er det utprøvd nok til å vite om det fungerer bra? Og har dere en boks for tuning gjennom diagnosekontakten til denne bilen?

mest av alt så er det vel frykten for at noe skal ryke, spesielt mtp. garantien som gjør at jeg selv ikke har rørt min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nysgjerrig på dette. Vurderer å tune min x4 men Bmw har ikke noe performance kit til euro 6 diesel mener jeg. Har vært i kontakt med et firma som heter Tuningservice og et som heter TS racing. Tilsynelatende tilbyr de det samme til noenlunde samme pris, og har tilsynelatende mange positive kunder begge. Har fire år igjen av nybilgaranti så tenker litt på det også. Hadde vært fint å høre om andre sine erfaringer med tuning av nyere biler med garanti, og eventuelt hvem som kan være fornuftig å bruke. På forhånd takk:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rst026 skrev:

Jeg er også nysgjerrig på dette. Vurderer å tune min x4 men Bmw har ikke noe performance kit til euro 6 diesel mener jeg. Har vært i kontakt med et firma som heter Tuningservice og et som heter TS racing. Tilsynelatende tilbyr de det samme til noenlunde samme pris, og har tilsynelatende mange positive kunder begge. Har fire år igjen av nybilgaranti så tenker litt på det også. Hadde vært fint å høre om andre sine erfaringer med tuning av nyere biler med garanti, og eventuelt hvem som kan være fornuftig å bruke. På forhånd takk:-D

Ess har boks og Dtuk har boks, det må du nok ha hvis du skal beholde garantien.

Bmw leverer vel ikke til b47 MPPK slik de gjør til n47. Mulig det er noe annet med 3.0, hva har du slags motor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, rst026 skrev:

Jeg er også nysgjerrig på dette. Vurderer å tune min x4 men Bmw har ikke noe performance kit til euro 6 diesel mener jeg. Har vært i kontakt med et firma som heter Tuningservice og et som heter TS racing. Tilsynelatende tilbyr de det samme til noenlunde samme pris, og har tilsynelatende mange positive kunder begge. Har fire år igjen av nybilgaranti så tenker litt på det også. Hadde vært fint å høre om andre sine erfaringer med tuning av nyere biler med garanti, og eventuelt hvem som kan være fornuftig å bruke. På forhånd takk:-D

Jeg har god erfaring med TS-Racing i Lørenskog som er original avdelingen og sitter på kompetansen og lager programmene. Alle andre avdelinger i Norge er franchise avdelinger av varierende kvalitet, som kjøper selve softwaren fra TS i Lørenskog. Franchise avdelingene ville jeg vært litt mere påpasselig med å bruke. Mye rart ute å går der. Hvem som helst kan i utgangspunktet kjøpe utstyr å begynne med chipping av biler uten noe spesiell peiling, men hvis noe går galt da blir ofte problemene store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk erfaringer med PPC-tuning fra BSR? Regnes det som chipping/omprogramering, eller betegnes det som en variant av powerbox, som folk er skeptisk til?

Pris fra 4990kr. Kan fjerne software når man ønsker. Når bilen feks får oppdatert software ved service, og evt tuning blir slettet, kan man sette inn tuningen igjen via PPC-boksen. 

Ser til f.eks 2007 Audi A6 Allroad 2.7tdi økes det fra 180-240hk og 380-491nm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, rst026 skrev:

Tror det er den motoren som heter N57d30T1:?

Det leveres MPPK til flere N57 varianter, men er vel kanskje ikke til 35d. Har nok med konkurranse med 50d å gjøre

Du får hentet ut 370 hk og 740 nm iflg dtuk, friske tall :) 

https://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-bmw_x4-f26-(2014-)_xdrive-35d-313-ps

 

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...