Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

6 minutter siden, 316 skrev:

Det var jo ikke rare greiene. Du hadde da skilt hadde du ikke? :P

Vel, hmm, kremt, altså, de ble satt på når jeg parkerte på Bjerke, hadde prøveskilt under ;) 

Ble avskiltet sist EU med planer om å utbedre sist sommer, men det tok lengre tid enn planlagt, og nå var jeg innafor fire måneder til neste, så da ble det like godt en ny kontroll. Men må bare bytte bremsesylinderen bak og minuspolen så er den god igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, 316 skrev:

Så bilen er veeeldig lite kjørt siste tiden? Ser at du bor på Årnes, skulle ikke tro det... Trodde du var nordlending jeg!

Den er veeeeldig lite kjørt siden september 2015 ja :-( Men den har fått noen runder rundt i nabolaget her for det ;) 

Haha, vi nordlendinger er jo overalt, har du ikke skjønt det? :P Kommer fra Harstad, men fikk jobb her nede så da var det jo bare å flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se liv i denne tråden .

Liker denne bilen svært godt da den liksom er sånn de var på 80 tallet.

Det mest fantastiske her er jo dette jeg må dele med deg nå:

Min tidligere nabo fra plassen jeg kommer fra ,var en høytstående predikant i sin tid fra en kjent menighet her i sør norge.

Han hadde en nøyaktig prikklik e28 som deg bare i 528i utgave.

Og i den tiden ,var jo det en gang sånn at man ikke skulle spøke og tulle med prester og predikanter.

Dette var jo folk som man hadde respekt for .

Han visste jo at jeg i en alder av 14 år som jeg var i 1988 var frelst i disse bilene og var ofte med og kjørte.

En gang  jeg var med han ,tok han helt av med denne og kjørte som en gal for kjøre kunne han.

Plutselig kommer det ut av han:Gjer døri høg gjer porten vid ,Her kommer en Bmw predikant med dårlig tid".

Var vel litt sjokka da at en mann i det yrket kunne ha det litt gøy i den tiden da ja.

Ser jo og du jobber som prest og da er det jo artig å nevne dette synes jeg.

Bra det at folk i alle yrker dyrker denne interressen for disse bilene .

Igjen bra bil som jegcliker og oppdater gjerne ofte .

Ps jeg jobber og i kirkebransjen så gamle Bmwer og denne bransjen hører kanskje sammen ?:) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Godt å se liv i denne tråden .

Liker denne bilen svært godt da den liksom er sånn de var på 80 tallet.

Det mest fantastiske her er jo dette jeg må dele med deg nå:

Min tidligere nabo fra plassen jeg kommer fra ,var en høytstående predikant i sin tid fra en kjent menighet her i sør norge.

Han hadde en nøyaktig prikklik e28 som deg bare i 528i utgave.

Og i den tiden ,var jo det en gang sånn at man ikke skulle spøke og tulle med prester og predikanter.

Dette var jo folk som man hadde respekt for .

Han visste jo at jeg i en alder av 14 år som jeg var i 1988 var frelst i disse bilene og var ofte med og kjørte.

En gang  jeg var med han ,tok han helt av med denne og kjørte som en gal for kjøre kunne han.

Plutselig kommer det ut av han:Gjer døri høg gjer porten vid ,Her kommer en Bmw predikant med dårlig tid".

Var vel litt sjokka da at en mann i det yrket kunne ha det litt gøy i den tiden da ja.

Ser jo og du jobber som prest og da er det jo artig å nevne dette synes jeg.

Bra det at folk i alle yrker dyrker denne interressen for disse bilene .

Igjen bra bil som jegcliker og oppdater gjerne ofte .

Ps jeg jobber og i kirkebransjen så gamle Bmwer og denne bransjen hører kanskje sammen ?:) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hahaha, dette var gøy! Vi prester er nok ikke kjent for å være de mest fartsglade eller bilentusiastiske, men det finnes noen av oss, og godt er det! :P Morsomt at han predikanten hadde en 528i, var nok ikke småtterier for han heller på den tida. Prester har jo ofte forfektet nøysomhet i stedet for "jordisk gods", men i mitt hode står ikke en tilårskommen BMW eller bilinteresse generelt i veien for verken yrke eller det som større er ;) 

Jasså? Lov å spørre hva du driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fullt lov.

Jeg jobber med produsering av gravstein/rensing og restaurering av gravstein her for et firma på sørlandet.

En jobb jeg elsker og har det gøy i.

Mye utfordring er der både psykisk og fysisk mtp etterlatte /skjebnen bak hva som har skjedd og ikke minst tunge stein som skal på plass rundt forbi på kirkene.Men alt i alt trives godt og spesielt når enn er rundt forbi ,treffer jeg mye flotte folk  .Kundene derimot som skal ha steinen ,er derimot stille ;);).(Litt humor skader ikke ).

Her ifjor måtte e34en brukes i jobb sammenheng og koplet på henger og ting som jeg måtte ha .

Var flere som måpte da jeg kjørte inn i kirkegården med senket Bmw ,henger og litt brøleksos da :).

En kirkearbeider som er meget autofil ,sa da følgende :"Du trenger ikke stoppe bilen ,da de som ligger under her ,verdtsetter lyden av denne vel så bra som kirkens klang :)".

Så ja ,er gøy i denne bransjen her og selv om de fleste annser bransjen med død og elendighet.

Det er når jeg er inne å ser på denne tråden her og på Pedi sin at jeg klør etter 28 igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det ja! Med en far i begravelsesbransjen har jeg vært med og satt opp x-antall stein rundt om oppi nord :P 

Humor er viktig, selv om den kanskje passer best blant de som jobber der, ikke alle "utenfra" som skjønner eller har sansen for den. Og litt gromlyd på kirkegården kan vel ikke skade iblant, sikkert noen bilinteresserte som ligger der og ;) 

Det var hyggelig sagt, selv om min ikke er i nærheten av samme stand og standard som Pedi sin, men den har sin sjarm for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var batterikoblingene festet og ny bremsesylinder på plass, det var på høy tid, for å si det sånn! Og fire låste hjul på grusen tilsier at byttet var en suksess! Nå gjenstår bare etterkontroll og så er vi back in business 8)

(den gamle bremsesylinder var ikke så ødelagt altså, gummien revnet da jeg demonterte)

 

IMG_0056.JPG

IMG_0057.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var E28'n godkjent for to nye år! :-D Må bare vente på nye skilter før jeg kan bruke den (lovlig) på veien igjen.

Men et spørsmål til dere: den ble godkjent, men hadde 20% dårligere bremsevirkning på høyre side bak kontra venstre - hva kan være årsaken til dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.5.2017 at 21.24, norbakken skrev:

Haha, vi nordlendinger er jo overalt, har du ikke skjønt det? :P Kommer fra Harstad, men fikk jobb her nede så da var det jo bare å flytte!

Jøss er du Harstadværing? Kommer selv fra jordbærbygda :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...