Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

Fytti steike, denne var nydelig. Helt klart drømmebilen min, fra jeg var.. 7? til og med i dag, og jeg kommer aldri til å eie en selv (skal ikke ha lån på bil), så jeg misunner deg skrekkelig mye :P Synes jo min egen doning også er drømmebil, men M5, er en av de øverste på lista mi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original er jo selvsagt best, men hadde ikke gjort meg noe om den var ombygd heller. Føles kanskje litt mindre "ekte", men om ombyggingen er gjort skikkelig, alt er byttet og i god stand, samt godt dokumentert, så får du jo akkurat like mye bil for pengene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Absolutt en herlig bil. Koser meg uansett kjørestil. Fikk lagt på nye dekk i går, avbalansert osv. Var deilig å bli kvitt vibrasjonene.

Fikk også på plass ny radio, uten pikselfeil. Den mangler knapp til telefon, men armlenet med telefon er uansett demontert. Får heller ha det originale utstyret liggende :P

post-49688-0-26148400-1445542961_thumb.j

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putter nok i navi senere :)

Har jo en Cerwin Vega 12" og 1400RMS Ground Zero, men har ikke montert i bilen enda. Vil ikke ha en stygg og upraktisk kasse baki. Siden det ikke er nedfellbare seter, så vurderer jeg å bygge en filttrukket kasse langs hele veggen/bakseteryggen, men det har jeg aldri gjort før :P Da blir det hvert fall mer praktisk utnyttelse av plassen og mer diskret, til tross for at kassen får større volum.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det! Skal ha 16:9 navi etterhvert jeg også, er bare så himla dyrt.. Lyst på en diskret og praktisk kasse i touringen selv, tenker å bygge en til å bytte ut reservehjulet med. Men hadde jeg hatt sedan hadde jeg bygget inntil skiposehullet og dekket opp sånn at det blir en komplett vegg. Er en første gang for alt, og slike ting er jo morro å prøve selv :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lite til oppdateringer her. Selger unna litt ting, for å få bedre budsjett til nye ting :P

Har hvert fall fått BMWscanner opp å gå igjen. Diagnose-laptopen min røk for et års tid siden, og har vært uten siden den gang.

Kjøpt litt adaptere og kabel anbefalt av Otis, for å få Rheingold opp å gå. Jobber fortsatt med sistnevnte. Hehe.

Har lyst på chromenyrer, med sorte griller. Får vel sende PM til D.Toft en dag. Hehe.

Ellers har jeg byttet litt pærer og kodet US-look:

post-49688-0-14301200-1447072797_thumb.j

Var faktisk en som fulgte etter meg til butikken, i helgen. Hadde sett meg kjøre litt friskt i tunnelen og hang seg på. Søkte på skiltet og ville vite om den var ombygd eller emblemtrimming. Så ble det noen komplimenter osv. Kjekt det! :) Var forberedt på at folk bare så en gammel 5-serie, med samme fangere som alle andre gamle 5-serier, men er i hvert fall enkelte som legger merke til M'en og kommer bort for å se og prate litt.

Jeg kan vel også røpe at jeg er i dialog med Nautiluz. Bilen skal ikke østover for bygg, men han holder på å bygge en kasse til meg. Vi har sendt litt PMer frem og tilbake, med design og ideer. Bestilte også en 15" Ground Zero av ham, så dette må bli bra! Så tenkte jeg å modde inn en "skjult" 1-din CD spiller, bak vippedeksel, over kjørecomputer-panelet.

Det jeg tenker:

DSC00556.jpg

Bare at jeg sliper litt i rammen på baksiden, slik at jeg får CD spiller lenger bak og dermed får lukket vippedekselet, uten å kappe i det. Skal se cleant og originalt ut, fra utsiden. Volum og sangbytte styrer jeg bare fra rattet, med mf modul, Så får heller dekselet stå åpent når damen skal være DJ :P

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da gått gjennom tråden din og en e39 m5 er aldri feil.

Fin og flott bil du har fått deg og som går bra:).

Hvordan ligger delepriser på sånn noe,er det sånn at du må jobbe overtid hver dag en måned for et pluggskift eller er det overkommelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da gått gjennom tråden din og en e39 m5 er aldri feil.

Fin og flott bil du har fått deg og som går bra:).

Hvordan ligger delepriser på sånn noe,er det sånn at du må jobbe overtid hver dag en måned for et pluggskift eller er det overkommelig?

 

Takk for det! :) Haha. Har ikke sett noen priser som har skremt meg enda! Hjelper med koed.no, spesielt når man har rabatt i tillegg :) Plugger svir nok litt, siden man må ha 8 stk og gjerne ikke velger det billigste til en slik bil. Så er det jo to toppdekselpakninger og to luftfiltre osv. Men det er nok verdt det. Heldigvis kan jeg fikse alt som dukker opp selv. Har dessverre bare fleksitid, ellers hadde jeg vært styrtrik :P Nå har jeg bare spart opp et par mnd med fri, som jeg ikke får ta ut.

Vent litt, har du kjørecomputer der? :o Så fett. Er det vanlig når du har stor computer i speedo også? Har bare den lille i speedo, jeg..

Har begge steder, ja! Stiller inn under CD spiller og følger med på valget i instrumentpanel. F.eks. fartsgrense (piper om jeg overstiger), avstand på turen (hvor langt det er igjen) og estimert tid til man er fremme, stopperklokke osv osv. Så har man de vanlige med forbruk osv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...