Gå til innhold

Daily driver E91 335ix


 Share

Anbefalte innlegg

Takker :)

 

Er kun software som er gjort ja.

Stod noen 'power bokser' i den da jeg kjøpte den. Ikke noe fan av det, så fikk røsket dem ut og satt inn skikkelig programvare. Maler nå som en katt, og spurter som en leopard.

 

Ser du har tilsvarende motor, du også. Gjort noe med din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin bil må jeg si, endelig en E91 med skikkelig motor :) Ser ut som du liker å ha orden på bilene, så utrolig strøken ut den Golfen også. Liker at folk kjører en gjennomført stil på bilene sine. 

Jeg kan tenke meg det er godt drag i denne, bensinsekser har jo også ett herlig lydbilde. Men ikke fall for fristelsen å sett på firedobbel eksos bak, det er forbeholdt M biler. Men ett par pene stusser i original utførelse med litt "uoriginal" lyd hadde ikke vært feil ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bamsemums skrev:

Takker :)

 

Er kun software som er gjort ja.

Stod noen 'power bokser' i den da jeg kjøpte den. Ikke noe fan av det, så fikk røsket dem ut og satt inn skikkelig programvare. Maler nå som en katt, og spurter som en leopard.

 

Ser du har tilsvarende motor, du også. Gjort noe med din?

Nei, ikke noe fan av slike bokser jeg eller. Hva slags boks var montert?

Har ESS steg 2 og AFE inntak som kan ses avbildet i tråden min. Ny intercooler kommer snart, og jeg kikker litt på downpipes. Det er bare det at jeg må evt finne noen med sportskat siden jeg neppe gidder å skifte downpipes når bilen skal på EU.

 

17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Knallfin bil må jeg si, endelig en E91 med skikkelig motor :) Ser ut som du liker å ha orden på bilene, så utrolig strøken ut den Golfen også. Liker at folk kjører en gjennomført stil på bilene sine. 

Jeg kan tenke meg det er godt drag i denne, bensinsekser har jo også ett herlig lydbilde. Men ikke fall for fristelsen å sett på firedobbel eksos bak, det er forbeholdt M biler. Men ett par pene stusser i original utførelse med litt "uoriginal" lyd hadde ikke vært feil ;) 

Det er faktisk ganske ok lyd med original eksos på disse. Synes i hvert fall jeg.

Endret av M-TECH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Gorg said:

Meget fin e91 du har! Ikke mange 335i touringer å se her inne. Kul søndagsbil hadde du også

Kommer det interiørbilder? 

Følger med her.

Takk for det🙂 Ja, kan alltids ta noen interiør bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tollefsen said:

Denne er så gjennomført! :) 

Hvor mye % har du rundt om på sotinga?

 Tusen takk🙂 Det er 35% på førerdør, og 20% på resten om jeg husker riktig 🙂

2 hours ago, Fredrik 90 said:

Knallfin bil må jeg si, endelig en E91 med skikkelig motor :) Ser ut som du liker å ha orden på bilene, så utrolig strøken ut den Golfen også. Liker at folk kjører en gjennomført stil på bilene sine. 

Jeg kan tenke meg det er godt drag i denne, bensinsekser har jo også ett herlig lydbilde. Men ikke fall for fristelsen å sett på firedobbel eksos bak, det er forbeholdt M biler. Men ett par pene stusser i original utførelse med litt "uoriginal" lyd hadde ikke vært feil ;) 

Takk for det - må ha bilparken på stell☺️ 

Konas sommerbil klarte heller ikke å snike seg unna😇

(Bilde nederst)

 

 

 

1 hour ago, M-TECH said:

Nei, ikke noe fan av slike bokser jeg eller. Hva slags boks var montert?

Har ESS steg 2 og AFE inntak som kan ses avbildet i tråden min. Ny intercooler kommer snart, og jeg kikker litt på downpipes. Det er bare det at jeg må evt finne noen med sportskat siden jeg neppe gidder å skifte downpipes når bilen skal på EU.

 

Det er faktisk ganske ok lyd med original eksos på disse. Synes i hvert fall jeg.

Usikker på fabrikant, husker ikke i farten 🙂

 

Oi, herlig. Har du fått montert dette selv? Hvor og evt hvordan ble det gjort? Hvilken effekt har du nå?

image.jpeg

Endret av Bamsemums
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.7.2016 at 17.29, Fredrik 90 skrev:

Knallfin bil må jeg si, endelig en E91 med skikkelig motor :) Ser ut som du liker å ha orden på bilene, så utrolig strøken ut den Golfen også. Liker at folk kjører en gjennomført stil på bilene sine. 

Jeg kan tenke meg det er godt drag i denne, bensinsekser har jo også ett herlig lydbilde. Men ikke fall for fristelsen å sett på firedobbel eksos bak, det er forbeholdt M biler. Men ett par pene stusser i original utførelse med litt "uoriginal" lyd hadde ikke vært feil ;) 

Ser ut som det allerede er gjort noe med eksosen. Ser ut som to stusser på hver side.

Men uansett en skikkelig kul bilpark (og felger). :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.7.2016 at 19.32, Bamsemums skrev:

Oi, herlig. Har du fått montert dette selv? Hvor og evt hvordan ble det gjort? Hvilken effekt har du nå?

 

Jeg monterte det selv ja. Kjøpt fra US. ESS steg 2 skal gi ca 400Hk og 550Nm med intercooler, men har ikke målt effekten.

Har du bremset din?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, papertiger said:

Gjennomførtbil med riktig motor! Kan tenke meg det flytter på seg :D 

Takk så mye. Ja, den er kvikk i avtrekkeren om en ønsker det :) 

 

20 hours ago, E.H.D said:

Ser ut som det allerede er gjort noe med eksosen. Ser ut som to stusser på hver side.

Men uansett en skikkelig kul bilpark (og felger). :-D

Det er helt korrekt. Tidligere eier har satt på 2x2 endestusser bak der - også noe av grunnen til jeg vurderer noe 'skikkelig' eksos :)

Og takk for det :)

19 hours ago, M-TECH said:

 

Jeg monterte det selv ja. Kjøpt fra US. ESS steg 2 skal gi ca 400Hk og 550Nm med intercooler, men har ikke målt effekten.

Har du bremset din?

 

Ok. Hva innebærer et slikt kit? Turbo, programvare etc?

 

Nei, har ikke hatt den i benk enda - kanskje noe å finne på i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bamsemums skrev:

Takk for info.

 

Ok, finnes det slike komplette kit å kjøpe? Vil dette være driftsikre hestekrefter?

Trur man får kjøpt pakker, men flere deler. Så lenge man ikke kjører for høg boost så skal det være ganske sikkert mener jeg. USA/England så bruker di jb4 til tuning. Men det kan man tilpasse trykk osv. En av di svakere tinga ved tuning er vel orginale chargepipen som er laga av plast og ryker ved mye trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...