Gå til innhold

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Har vært igjennom konfiguratoren hundre ganger og vært mye hos selger. Aldri vært mulig å velge dette taktrekket. 

Men er bare dager siden skinn på dashbordet ble mulig, så kanskje det kommer?

Bilen er nå mer eller mindre maks utstyrt, og svært lite mangler....

Som sagt så ser det ut som det bare er mulig på G30, ikke G31. Kom nå i juli sammen med Individual lakk og skinn.

Merkelig, siden du kunne få det til F11, slik som denne.

attachment.php?attachmentid=667840&stc=1

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kjennern skrev:

Bra valg av utstyr :) Hadde nok droppet night vision, har det på min nå og er ikke mye brukt. Har du vurdert kjøling i seter?

Vurderte luft, men valgte vekk. 

Night vision sto høyt på listen da jeg har nesten tatt både elg og hjort i høy fart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Jan Christian Huus said:

Vurderte luft, men valgte vekk. 

Night vision sto høyt på listen da jeg har nesten tatt både elg og hjort i høy fart

Forstår godt behovet for NV, eneste jeg ikke liker så godt med det på F11 er at man må se på iDrive skjermen når NV er aktivert. Fungerer dårlig å kjøre bil fort og samtidig se vekk fra veien. Det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MegaOctane skrev:

Den bilen der har jo alt utstyret nesten. Det som er igjen er vel bare dill dall tror jeg. 

Gratulerer med rå kjøremaskin. 

Takk for det :)
Det meste er på plass, så dette blir bra.
Tenkte å ha bilen i 8 år, og da vil jeg ikke oppleve å savne noe etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg. Jeg selv leaset en C klasse fra 2014-2017 og angret minst en gang i måneden på at jeg ikke tok hele distronic pakka med styre assistent.

Har nå leaset nye Passat GTE, og da tok jeg alt av støttesystemer og parkeringsassistenter etc. 

Skal bare ha bilen i 3 år, og så gå over til ren EL bil når tyskerne kommer med dette. Jeg blir så fort "lei", og hadde ikke klart å ha samme bilen i 8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, MegaOctane skrev:

Det forstår jeg. Jeg selv leaset en C klasse fra 2014-2017 og angret minst en gang i måneden på at jeg ikke tok hele distronic pakka med styre assistent.

Har nå leaset nye Passat GTE, og da tok jeg alt av støttesystemer og parkeringsassistenter etc. 

Skal bare ha bilen i 3 år, og så gå over til ren EL bil når tyskerne kommer med dette. Jeg blir så fort "lei", og hadde ikke klart å ha samme bilen i 8...

Den ser jeg...
Tanken min er å kjøpe en bil jeg ikke vil gå lei (håper jeg).
Planen er å vente med ny bil til neste generasjon 5-serie blir lansert, og den er jeg ganske sikker på ikke blir med bensin eller diesel for min del...
I mellomtiden kommer det en facelift, men skal nok overleve den uten å måtte bestille noe nytt.
Det meste i dag kan er tjenester og lignende som kan programmeres, og da er det ikke noe problem.
En av de "store" tingene jeg tipper kommer på faceliften er mulighet for laserlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Jæger/BMW sjekket, og taktrekk individual alcantara vil ikke bli tilgjengelig på G31 før bilen går i produksjon (uke 33).
Videre svares det at det er usikkert om dette tilvalget blir tilgjengelig i år.

HAr også endret på felg/dekk.
Bilen leveres nå med 18 tommere (rimeligste versjon).
Bestiller meg egne 19 tommere utenfor BMW-systemet, men hvordan felg det blir er usikkert.

Mindre enn 2 mnd igjen til levering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du ikke ønsker de orginale 19" som vinterhjul?

Jeg synes personlig at de har altfor mange eiker, så med tanke på renhold synes jeg de passer dårlig som vinterfelger. Liker mye bedre designet på 18" felgene, men føler det blir for smått. 

En annen ting er felgbredden på 8" og 9", jeg mener 8,5" er bedre sammen med 245/40/19 vinterdekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnen er at felgbredden som du nevner.
Fått opplyst at det skal fungere fint med ulik bredde på felg men like dekk, men samtidig er det ikke helt slik det skal være.
Synes også at ikke felgen er helt rett. Tenkt samme tanke som deg når det kommer til vinterrenhold, men også at denne felgen kommer svært mange andre til å kjøre rundt med. Ved å endre til standard felg i 18 tommer sparer jeg nesten 13 000,- også-
Antar disse felgene blir enkel å selge for en grei pris. Dekkene (runflat) har jeg solgt flere ganger før når de kommer på bilen (gjorde det på dagens F11 og fruens E-Golf).

Så da blir det 20 tommer Vossen på sommer som jeg alt har fått også venter jeg på svar ang vinterfelg.
Venter på svar angående M550 replica i 19 tommer.

Noen tanker om disse?

 

2017-07-26_15-41-26.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.7.2017 at 21.57, Jan Christian Huus skrev:

Det kommer nok sikkert....


Fått svar fra BMW Sverige da selger rettet henvendelse dit.
Dette taktrekket vil garantert ikke bli tilgjengelig før bilen går i produksjon i uke 33.
Det er videre svært lite trolig at dette tilvalget blir tilgjengelig i 2017.

Da blir det vanlig svart tak, og noen penger spart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan Christian Huus skrev:

Så da blir det 20 tommer Vossen på sommer som jeg alt har fått også venter jeg på svar ang vinterfelg.
Venter på svar angående M550 replica i 19 tommer.

Noen tanker om disse?

 

2017-07-26_15-41-26.jpg

M550 felgen (style 668m) er den klart tøffeste felgen til nye 5 serien synes jeg. Så selv om jeg ikke liker replika felger, så virker de der som et spennende valg. :-)

Vet du noe om bredde og innpress på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, E.H.D skrev:

M550 felgen (style 668m) er den klart tøffeste felgen til nye 5 serien synes jeg. Så selv om jeg ikke liker replika felger, så virker de der som et spennende valg. :-)

Vet du noe om bredde og innpress på de?

Enig med deg angående replica.
Til sommer ville jeg aldri vurdert dette, men til vinterbruk vil det være aktuelt.
Jeg aner ikke noe om felgen, verken om størrelse, bredde eller impress. 
Vil jo anta at den passer fint på en G3x siden det er kopi av M550-felgen, men mulig den bare leveres i 20 tommer, og det synes jeg blir for stort til vinterbruk. 

Italienerne er tilbake fra ferie en gang i august, så får svar da. Har egentlig ikke noe hast :)
Vet heller ikke noe om pris, så dette blir spennende.

Om noen har forslag til greit priset og fint utseende felger 19 tommer som vil fungere som vinterfelg er det helt supert med linker/bilder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...