Gå til innhold

EBC bremseklosser noe tess?


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Ser GS har 25% på bremseklosser i helgen.. Skal en tur på e30meet og rekner med noen nye bremseklosser vil vere godt og ha til denne tid :) Hvordan funker EBC klossene egentlig? er jo ett kjent navn ivertfall.. Jeg kjører sjelden på bane men blir forhåpentligvis ett par ganger i året fremover.. Jeg har forstått det slik at PFC bremser er veien og gå.. Men det er jo da 3 dobbel pris. Og dette er gjerne litt overkill til mitt bruk.
Vil det vere noe hjelp i EBC klosser eller kan jeg likegreit gå for originalt da?

Og hvilken farge evt.? Ser GS har sine egne GSP bl.a

Skal på en e36 m3 3.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har greenstuff fremme på min. Funker forsåvidt greit, svært dårlig effekt dersom bilen har stått og klosser og skive er kalde, men er bare en brems, så er det gjort. Når en har temperatur og bremser ned med de så virker det som at de tar mer og mer etter varmere bremsen blir :)

Støvmessig så støver de normalt vil jeg si :)

Alt i alt helt greie klosser, skal sies jeg har hørt mye godt om org. bmw klosser og, samt prøvd en 3.0 M3 med zimmermann skiver og org. klosser, det funka ganske bra :)

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ett litt meningsløst svar siden jeg ikke har personelig erfaring fra det selv, og dermed ikke egentlig burde uttale meg, men jeg vurderte det selv for ett år siden og søkte litt rundt. Fant litt mye negative anmeldelser og litt for mange som har hatt diffuse problemer med at belegget skiller seg fra metallet. Det liker jeg ikke så godt med bremser.

Så jeg gikk for OEM klosser fra koed og zimmermann skiver som nevnt over selv. og er bra fornøyd med de. På M3n har jeg PFC, og ja det koster noe mere men du får det du betaler for. EBC har jeg inntrykk av selv er mere show enn go. Det er ikke alltids sånn at man forbedrer egenskapene kun ved å kjøpe en uorignal del. Ser jo bl.a Originale 3.2 skivene er jo milevis forran EBC skivene foreksempel siden de er flytende med alu senter org. ( så de må du ikke bytte ut med mindre dem er under minium :) )

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hsd skrev:

Kanskje ett litt meningsløst svar siden jeg ikke har personelig erfaring fra det selv, og dermed ikke egentlig burde uttale meg, men jeg vurderte det selv for ett år siden og søkte litt rundt. Fant litt mye negative anmeldelser og litt for mange som har hatt diffuse problemer med at belegget skiller seg fra metallet. Det liker jeg ikke så godt med bremser.

Så jeg gikk for OEM klosser fra koed og zimmermann skiver som nevnt over selv. og er bra fornøyd med de. På M3n har jeg PFC, og ja det koster noe mere men du får det du betaler for. EBC har jeg inntrykk av selv er mere show enn go. Det er ikke alltids sånn at man forbedrer egenskapene kun ved å kjøpe en uorignal del. Ser jo bl.a Originale 3.2 skivene er jo milevis forran EBC skivene foreksempel siden de er flytende med alu senter org. ( så de må du ikke bytte ut med mindre dem er under minium :) )

Det med belegg som løsner fra "platen" kan faktisk jeg skrive under på! Dette var vel og merke noen småshabby klosser som stod på en bakstilling jeg kjøpte, men uansett, var bare et klunk, så løsna hele belegget. Jeg har tenkt dette var pga. de var shabby, men kan være noe i det du sier.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trillet på EBC Yellowstuff siden 2011 og er veldig fornøyd. Tåler bank på bane og biter godt fra seg. Kjører med EBC Turbogroove skiver. Kan kun sammenligne opp mot originalt da. Har ikke prøvd noe som skal være enda grommere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...