Gå til innhold

E36 - V8


Team Bekkis
 Share

Anbefalte innlegg

E36 karosseriet ble aldri levert med V8 fra BMW originalt men Alpina leverte modellen B8 som kom med en 4.6l på 333HK.
Motoren er vel en videreutviklet M60B40.

Om motoren du nevner over passer overens kan jeg dessverre ikke bekrefte men bør kanskje ikke være en umulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å få plass til: Ja, men ikke uten betydelig arbeid ene eller andre vegen så vidt jeg kan skjønne ift bunnpanne (Alpina lagde egen).

Girkasse: nei. Du må ha v8 spesifikk kasse.

Motoren er for øvrig ikke fryktelig spreke greier. Det må enten være svært billig, og man være villig til å legge ned en del arbeid, eller så hadde jeg sett etter et annet alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Team Bekkis skrev:

ok, bare at jeg har en slik motor stående.

Men skjønner ikke helt det med bunnpanna.

Har jo stått i en E39

Og en 2 liter fra E39 passer jo i min så hvorfor ikke da 3,5 literen?

e39 har egen travers framme for v8.

så du må nok til med alpina bunnpanne eller omsveising. 

mener det var en tråd her inne hvor det var en som bygde noe lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for en positiv info pace-ace.

Får ta tak i sveiseapparatet.

Skal som sagt bli banebil dette, og litt jobb og utfordring er j noe av sjermen :)

Mer spennende blir det med ledningsnett og ikke minst startsperre.

Leste en plas at man enkelt kunne omgå den.

Men er det slik at når jeg har en nøkkel og ringen rundt låsen (motakeren) at jeg da kan bruke dette?

Eller må jeg ha den orginale nøkkelen egentlig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå hallå,

Jag håller på med programmering av motorstyrsystem och har fokuserat en del på just StandAlone mjukvaru-lösningar / mappning av ECU, som gör det möjligt att använda original motorstyrsystem för en nyare motor att användas i valfri kaross. Engine Swap.

Med rätt lösning så behöver du bara ha motorns elnät och allt som är viktigt för motorns funktion, medan de andra system som sitter i originalkarossen är bortprogrammerade i ECUn så att ECUn arbetar normalt även utan dessa.

Jag har precis lanserat en lösning för N62 motorn, dvs nyare modellen än den du skriver om. Och jag har sedan innan lösningar till M62 motorn också som gör att du kan köra den fritt i tex E36 utan alla övriga system, så du inte får massa felkoder och limpmode utan fungerar som vanligt helt enkelt.

Så går bra skicka mig PM sen när det är aktuellt för mer info kring det.

 

Lägger till en dyno video nedan där en kund med M5 V8 S62B50 kör med min StandAlone mjukvara och mappning.

Mvh
Andreas, Fekzen.se

 

 

Endret av Fekzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...