Anbefalte innlegg

Kjapp oppdatering her etter høstferien, fikk ikke bilen inn i garasjen før vi dro på tur, så var litt spent på å se om den hadde tatt inn mere vann mens vi var borte. heldigvis så så det bra ut.

617108663_IMG_01471.thumb.JPG.a8b35b57b1d5089e1f1bf10534964bdd.JPG1411033576_IMG_01481.thumb.JPG.858896561ec25bcbe2e4582f876409c9.JPG

Rakk å legge å pusse blankt å legge på et Brunox under batteriet og i dørken ved fører. Her var det kun overflate rust 😊, så slapp så mye mere arbeid. Det oransje under batteriet er restene etter merket som stod der, umulig å få vekk resten av dette. Har igjen en liten flekk på passasjersiden som jeg må se på før jeg setter sammen interiøret. Bestillt lakk i samme farge som bilen som jeg skal hente i morra, så forhåpentligvis er setene inne igjen iløpet av helga.

I kveld blir det garasje jobb, får gjøre en ny insatts med å få i gang porten slik at jeg kan få bilen under tak. Blir så mye lettere å jobbe når en ikke trenger å være avhengig av været.

Håper å få sett på dreneringa til takluka i kveld, så jeg er sikker på at denne er åpen og vannet kommer ut bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

97723209_IMG_01531.thumb.JPG.c926c6c0e1e9f1a7fe66cb86abfb2ffd.JPG

Fant frem følgende, pluss vire så var det å sette igang med kveldens mål, få åpnet dreneringen til takluka. Trykktank e ikke dumt så slipper jeg å styre med hageslange oppe i takluka. Greit å begrense vannsølet i bilen når en skal lete etter lekasje. fylte dreneringa med vann og brukte viren for å stake ut å løsne det som lå i der inne. utrolig mye dritt som lå der inne, men til slutt virker det som alt er ute. og fått vasket reint rundt luka på begge sider. Blei mørkt før jeg var i mål så ble vanskelig å få tatt gode bilder av alt som kom ut. Men en fin våt flekk under bakenden på bilen viser at vannet kommer ut. Og det beste, ikke en dråpe inne i bilen.

Så neste nå er å følge @sveigis råd å legge silikon rundt pakningen til bakluka. Da er forhåpentligvis bilen tett....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra oppdatering dette og ikke minst det at ting begynner å bli tett .

Er desverre derfor mange av disse lukene ikke virker og lekkasje kommer , nettopp pga dritt som tetter igjen .

Jeg anbefaler å ta en smøreservice og rengjøring av drenering hvertfall en gang i året på takluke.

Dette gjør jeg på de tre Bilene jeg har og de fungerer hele tiden .

Med silikon rundt der jeg har lagt ut bilder , slipper du mer lekkasje inn i bil og 😀.

Bra tingene drar seg til her .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive