Gå til innhold

Min X5 4,8iS [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

Ja - tenkte jeg kunne lage en tråd om denne også, siden jeg har gjort det med de andre BMWene jeg har hatt.

Skjer nok ikke like mye oppdateringer og oppgradringer og dill og dall på denne som på tidligere biler. Fokuset er vel ikke helt der lenger, men ting skal selvsagt holdes istand!

Har hatt to Land Rovere siden sist BMW, en Discovery 3 og en Discovery 4.

Var veldig fornøyd med disse, mye bil for pengene om man kan klare seg med varebil.

Men det er jo alltid gøy med noe nytt, og hadde lyst på BMW, bensin og bil uten varevegg igjen.

Har hund, så er avhengig av stasjonsvognkarosseri pga bur, så M3 var uaktuelt, selvom jeg godt kunne tenke meg en igjen.

Det er jo dessvere så og si bare diesel å velge i om dagen. Særlig om man skal ha stasjonsvogn.

Diesel er OK det, passer flott i en Discovery feks, men det er noe eget med BMW med bensin.

Kom over denne Le Mans-blå X5en, og tenkte at det hadde det jo hadde vært gøy å prøve istedet for en vanlig 3-liter diesel som alle de andre.

Etter litt fremogtilbake med selger, ble vi enige om å bytte biler rett og slett. Han fikk min D4 og jeg fikk hans X5.

Har vel egentlig vært fornøyd med byttet, og det var hyggelig med bil med turtallsregister og godlyd igjen.

Det er jo en eldre bil enn den jeg byttet bort, men synes den har holdt seg godt. Særlig interiørmessig. Er også litt mer "fullverdig bil" når en slipper varevegg og har bakseter.

Er jo klar over at endel ikke helt skjønner poenget med en slik bil, iallefall ikke de "sportslige" utgavene.

Kan i og for seg forstå det, men for meg så har den iallefall et poeng.

Den dekker mine daglige behov i forhold til plass og komfort, samtidig som den har en motor som funker. Den er høy og tung, men ved aktiv kjøring så er den overraskende god og morsom å kjøre.

De har absolutt ikke bare satt inn en svær motor i en vanlig X5. Alt henger sammen. Motor, understell, styring, bremser og girkasse.

Den blir selvsagt aldri noen sportsbil, men alt i alt så innehar den egenskaper som gjør den til en god bruksbil for meg. Det var svært sjelden jeg brukte M3ene jeg hadde på noen annen måte enn jeg kan med denne. Heller vice versa.

Høyden er også en fordel vinterstid. Særlig om man bruker den på fjellet osv.

Har luftfjæring med høydergulering, så har mulighet til å heve den noe over normal høyde også.

Så bilen er altså en Le Mans-blå X5 med 4,8-liters V8, med det meste av utstyr som var tilgjengelig da den var ny.

Noen bilder må vel til. :bmw:

uccja8lh4ar8zqs4my15.jpg

yz3iws5yop58r8iic3ig.jpg

vduju52orrql8nffb2d5.jpg

jlrrpt4svg9gpnvme089.jpg

4m3cucp6pyszlb977x1n.jpg

1b0x0elymzk777294wgr.jpg

am06cvxqqv2uxilqdzms.jpg

pn0pdd0kf1151ls43nnr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja. Der var der en kjent grombil. Grattis med tøff traktor :P

Har klødd og revet litt i interiøret på denne. Var med å monterte multimediaen i denne da jeg jobbet hos Bilradiospesialisten. Siklet greit kan du si :P

Mener det var salgssjefen på Bavaria Stavanger som hadde den fra den var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det var en Bavaria-kar som kjøpte den ny. Så har den hatt én annen eier i Stavanger-området, før jeg tok over.

Vet du om det går an å oppgradere eksisterende DVD-opplegg uten altfor mye styr? Tenker da til Blu-ray, HDMI, bedre skjermer... Regner med at det er noe utdatert i forhold til hva man kan få nå.

Ikke at jeg noen gang kommer til å bruke det, og heller sjelden noen sitter bak der, men uansett...

Er overraskende tydelig V8-lyd i den til å være original non-M BMW, ja. Må jeg til med YouTube og styr for å få lagt ut lydklipp, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det var en Bavaria-kar som kjøpte den ny. Så har den hatt én annen eier i Stavanger-området, før jeg tok over.

Vet du om det går an å oppgradere eksisterende DVD-opplegg uten altfor mye styr? Tenker da til Blu-ray, HDMI, bedre skjermer... Regner med at det er noe utdatert i forhold til hva man kan få nå.

Ikke at jeg noen gang kommer til å bruke det, og heller sjelden noen sitter bak der, men uansett...

Er overraskende tydelig V8-lyd i den til å være original non-M BMW, ja. Må jeg til med YouTube og styr for å få lagt ut lydklipp, eller?

Ramlet fullstendig av stereo/multimedialasset etter jeg slutta hos BRS. Ta kontakt med en bilstereosjappe og hør. Du har det jeg vil kalle standard Sony multimedia oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent har ikke N62B48 noe med Alpina å gjøre, mulig jeg har gått glipp av noe.

Men M62B46 som sitter i 4,6iS (prefacelift) er også brukt av Alpina, og muligens har de også vært med på utviklingen av den.

Baksetene er praktisk talt en flat benk, ja, men ser at de faktisk er slik i E70 også, så det burde jo være en grunn til det.

Fordelen er vel kanskje når man legger ned bakseteryggen så blir det relativt flatt, samt ved bruk av barneseter.

Jeg sitter ikke der uansett, så... :wink:

Lyden, ja - viktig den. Her er et klipp som viser lyden på en grei måte iallefall. Ikke min bil, som man kan se, men lyden er jo den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grom bil altså, vil gå så langt som å kalle dette en M light versjon av E53 8) Var en utrolig lekker farge på denne også, tøft at det går igjen på interiørlistene.

Er alt for få X5er her på forumet og dette var virkelig ett tøft innslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...