Aizman Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 grunnen til at jeg ikke liker mercedes er at de er for LAT i forhold til motorstørrelse og motoreffekt. jeg hadde tidligere en 525i 24V 192hk. kjørte side om side med en mercedes sl500 92modell elr noe i oppoverbakke på motor vei. (moholtlia på omkjøringsveien tr.heim) vi hadde ca 110km/t begge to. gira ned til tredje gir å full pinne. mercen dro så vidt fra meg opp den bakken. han hadde kanshe 7-8kmt mer enn meg på toppen og jeg både så på eksosen og hørte at han også ga fullt. ikke så imponerende fra en merce må jeg si. og dette er bare en av flere bra eksempler som jeg ikke gidder skrive. dassa blant annet merce E300 94-95mod med 525'n lett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Audi- Jobba som audi mekaniker i flere år. Søppel Opel- Verdiløse rustholker Mercedes- Trege biler med båt styring Kia - Monterte slepekrok på en sportage en gang. Holdte på å knuse bilen før jeg var ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Hmmm... at man kan mislike en bil kun fordi den har en rekkefirer er nytt for meg. Det burde være bilens totale konstruksjon og egenskaper som er avgjørende. BMW E30 M3, Mercedes-Benz W201 190E 2,3-16, Honda S2000 (bare for å nevne noen eksempler) er/var ikke akkurat kjent for å være dårlige biler. Dessuten bruker man ikke en hjulvisp når man koker ris, men derimot evt. en riskoker... Min lille kunnskap og erfaring med rekkefirer er dårlig, men mente heller ikke direkte "alle-biler-med-rekkefirer", men motoren generellt. Nå er jeg og en tilhenger av lyden motoren gir fra seg, og der kommer meningen om hjulvisp Jeg forbinder i allefall rekkefirer med japseracere som lyder akkurat som en hjulvisp. Spesielt når mange setter effektpotte og div. annet såkalt "effektøkende" hjelpemidler i tillegg. Har også på toppen av det hele eid en MB 190E (som forøvrig står i min signatur) og kan med hånden på hjerte si at den rett og slett var en dårlig bil i mine øye. Mulig det er en veldig holdbar konstruksjon, men da sammenliknet med BMW vil jeg si den ikke hadde mye å stille opp med. Trenger strengt tatt ikke forsvare meg da dette er en hva-mener-du-om tråd, men la til riskoker og hjulvisp for å beskrive min forrakt til asiatiske biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Min lille kunnskap og erfaring med rekkefirer er dårlig, men mente heller ikke direkte "alle-biler-med-rekkefirer", men motoren generellt. Nå er jeg og en tilhenger av lyden motoren gir fra seg, og der kommer meningen om hjulvisp Jeg forbinder i allefall rekkefirer med japseracere som lyder akkurat som en hjulvisp. Spesielt når mange setter effektpotte og div. annet såkalt "effektøkende" hjelpemidler i tillegg. Har også på toppen av det hele eid en MB 190E (som forøvrig står i min signatur) og kan med hånden på hjerte si at den rett og slett var en dårlig bil i mine øye. Mulig det er en veldig holdbar konstruksjon, men da sammenliknet med BMW vil jeg si den ikke hadde mye å stille opp med. Trenger strengt tatt ikke forsvare meg da dette er en hva-mener-du-om tråd, men la til riskoker og hjulvisp for å beskrive min forrakt til asiatiske biler. Mercedes-Benz W201 (190-klassen) kom på markedet hele 8 år før E36 så dagens lys... og den var lysår foran den samtidige E30 i 1983 da den kom på markedet. På enkelte områder var W201 til og med bedre enn E36 og dermed kan modellen knapt kalles en dårlig bil. Jeg har hatt to stk. W201... en 1984 modell 190E 2,0 i 1985 og en 1989 modell 190E 2,3 i 1989 (kjøpt ny). Jeg har også hatt en 1987 modell E30 320i i 1988 og en 1997 modell E36 323i i 2001... så jeg vet sånn nogenlunde hva jeg snakker om... Vedr. Mercedes-Benz W201... les & lær... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Har vel egentlig bare 1 hat bil og det er. VW-Passat 1,9TDI 110HK 1997 modell, reg nr CE78*** Noe av det værste jeg har hatt av bil Aldri bytta så mye stabstag, foringer, bærekuler, regreimer, 1 stk turbo etc som på den bilen der. Herregud for dårlig kvalitet + UTROLIG ræva service på Møller også. Sitter jo bare gamle grinete gubber der. Nei takk til min W201 190D, som rulla uten store feil hele 420K km Og utrolig god service på Autozentrum Oslo som gjøre det nesten til en glede å komme på verksted med bilen. Aldri mer VW og Møller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Hehe, denne tråden bare oser av fordommer og uerfarenhet. De fleste misliker diverse biler uten noe annet grunnlag enn at de rett og slett misliker dem. Det er faktisk mange av de fabrikatene/modellene som er nevnt her som hadde overasket de fleste i positiv retning om de bare hadde tatt seg tid til å prøve. Nå er jeg en smule innhabil siden jeg jobber med bil, men jeg er da også såpass heldig at jeg opp gjennom tiden har fått prøvd mye forskjellige biler og opplevd kvaliteten på diverse biler når de drar på åra. Et godt eksempel. Fredrik nevner subaru som det bilmerke som lager biler med minst feil. Det siste året har vi hatt inne 4 stk Subaru forester 2.0 125Hk bensin med kjørelengde mellom 100 og 135Tkm. ALLE bilene har behøvd påkost mellom 20 og 30 tusen. Dette til tross for at de har vært meget bra fulgt opp servicemessig... Så denne hypen om at subaru og da spesielt forester er så bra, den er jeg ikke med på gitt! BTW: Bilene de fleste av dere kaller søppel (koreanerne) har de siste årene utviklet seg kvalitetmessig i så store kvantesprang at de fleste ikke kan skjønne at det er mulig! Tror dere et er uten grunn at f.eks Kia tør å gi 7 års garanti på sin nye modell Cee`d? Vel vel, skal gi meg her nå. Folk får ha sine meninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Liker ikke Lada :-& Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 BTW: Bilene de fleste av dere kaller søppel (koreanerne) har de siste årene utviklet seg kvalitetmessig i så store kvantesprang at de fleste ikke kan skjønne at det er mulig! Tror dere et er uten grunn at f.eks Kia tør å gi 7 års garanti på sin nye modell Cee`d? Nå er det forskjellige meninger om hva kvalitet er.. Att en bil ikke stopper/må repareres er en ting, men hvordan den er å kjøre og opplevd kvalitet på f.eks interiør mm er en annen ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Et godt eksempel. Fredrik nevner subaru som det bilmerke som lager biler med minst feil. Det siste året har vi hatt inne 4 stk Subaru forester 2.0 125Hk bensin med kjørelengde mellom 100 og 135Tkm. ALLE bilene har behøvd påkost mellom 20 og 30 tusen. Dette til tross for at de har vært meget bra fulgt opp servicemessig... Så denne hypen om at subaru og da spesielt forester er så bra, den er jeg ikke med på gitt! Jeg har aldri påstått at Subaru er det bilmerket som har minst funksjonsfeil, men at Subaru er blandt bilmerkene med færrest funksjonsfeil er helt sikkert. De fleste seriøse oversikter bekrefter dette... f.eks ADAC, Auto Motor und Sport, FDM, Teknikens Värld, J.D. Power m.fl. Hva man opplever på et verksted er én ting... noe helt annet er hva seriøs statistikk med et bredt beregningsgrunnlag viser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Jeg har aldri påstått at Subaru er det bilmerket som har minst funksjonsfeil, men at Subaru er blandt bilmerkene med minst funksjonsfeil er helt sikkert. De fleste seriøse oversikter bekrefter dette... f.eks ADAC, Auto Motor und Sport, FDM, Teknikens Värld, J.D. Power m.fl. Hva man opplever på et verksted er én ting... noe helt annet er hva seriøs statistikk med et bredt beregningsgrunnlag sier... Disse testene går vel stort sett ut på minst "driftstopp" og da er det jo ikke så merkelig at bildet kan se sånn ut. Motorene til subaru er jo meget bra, ingen tvil om det. Men sett gjennom et år hvor det har vært biler fra de aller fleste merkene gjennom vår salgsavdeling så er subaru med sin forester den som har mest påkost. Da snakker vi oljelekkasjer, slitte støtdempere, airbaglamper som lyser, abs lamper som lyser, fordelingskasse som leverte krefter kun til framhjula osv osv... Og når slikt blir gjengangere på omtrent alle bilene, da får man et vist inntrykk, og man begynner etterhvert å skjønne at tester, det driter vi iallefall i. En annen bil, som var den bilen med minst drifstopp for tre år siden (test utført av adac om jeg ikke husker feil)er ford focus... Folks inntrykk av denne bilen som solid bygd har nok fått seg et kraftig skudd for baugen.. Var bra i tre år den gitt, deretter ramlet den bare sammen og rustet istykker... Bare for å illustrere hvor mye disse "testene" er verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Dette er en kreativ tråd med bunnsolide grunnlag i så måte. Jeg kaster meg selvsagt inn debatten - hehe. Av biler jeg misliker så er det en jeg virkelig hater, og dette merket hater jeg virkelig, jeg vet ikke hvorfor, men Auda, jeg beklager, drittmerke nr1! Koreanere får svi her, og ja, de er jo dritt kjedelig, og uten et snev av personlighet eller sjel. Høy spyfaktor, spesielt interiøret er glitrende. Amerikanske dritt, fra Chrysler til Jepp, latterlig dårlig kvalitet over dette, hvordan er det mulig å synke så dypt? Jeg mener interiøret og rattet i Jepp har vært det samme nå i minst 30 år, WTF??? Fransk ja, for sært og mye el feil (spesielt Renault) Ford og opel og boble merke, nei takk. Benz føler jeg har sliti voldsomt med kvaliteten etter Chrysler kom inn i varmen, selg dritten og ta dere sammen for pokker! Svensk er typisk skandinavisk fornuft, Volvo er kjedelig kjedelig kjedelig, Saab er bare trist, dessuten, benytter jo alle samme deler og form snart, Ford/volvo, Saab/Cadillac osv osv. Japse, ingeniørene i Japan er dyktige de, men kjedelige som f***. Ikke noe for meg, men problemfritt, kanskje, men jeg ser etter andre kvaliteter. BMW er mitt merke, kanskje ikke perfekt, eller mest fornuftig, men jeg kan argumentere for valget mitt i hue og ræva, enten det er mot det eller det merke. Være seg fornuft eller ei, herlig greier! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 BTW: Bilene de fleste av dere kaller søppel (koreanerne) har de siste årene utviklet seg kvalitetmessig i så store kvantesprang at de fleste ikke kan skjønne at det er mulig! Tror dere et er uten grunn at f.eks Kia tør å gi 7 års garanti på sin nye modell Cee`d? Nå er det forskjellige meninger om hva kvalitet er.. Att en bil ikke stopper/må repareres er en ting, men hvordan den er å kjøre og opplevd kvalitet på f.eks interiør mm er en annen ting.. Fankern, må svare på denne også: Jeg har prøvd bmw 116i, jeg har prøvd Auda A3 sportback, jeg har prøvd peugeot 307, jeg har prøvd golf 5, jeg har prøvd citroën C4, jeg har prøvd toyota corolla, jeg har prøvd Kia cee`d... Vel sikkert noen flere i denne klassen og, men det skulle vel være det meste. Dette er biler som passer mange kjøpegrupper pga grei størrelse og en pris de fleste kan leve med... Ingen av bilene har motorer eller kjøreegenskaper som river skinnet av pølsa, så å velge med hjertet her er igrunn utelukket. Men, om jeg skulle velge med hjernen så hadde IKKE valget falt på 116i. Opplevelsen av følt kvalitet er i henholdt til mine preferanser høyere i noen av de andre modellene nevnt over her. Hvorav sistnevnte faktisk er den jeg nok hadde valgt. De som tror at koreanerne bare sitte å lager drittbiler. Pass opp, koreanerne kommer (Skal nevnes at bmw selvfølgelig lager andre biler som frister meg MYE mer enn andre de ovenfornevnte modellene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Men, om jeg skulle velge med hjernen så hadde IKKE valget falt på 116i. 1 serien er liten og trang, og kvalitetsfølelsen er blitt betydelig bedre etter faceliften kom (Mars og Mai) Kia Ceed, hadde jeg ikke valgt pga navnet og merket, fordommer sier du, visst faen! Bilen kan være så bra den bare vil, jeg kjøper ikke noen Kia uansett - hehe! Men er enig i at bilene som har forbedret seg mest, er Koreanske biler, men hvorfor skulle de ikke de? Til syvende og sist er det jo bare "gamle" modeller med "gammel" teknologi. Man plukker vel ut det beste fra biler i dagens marked, og da bør det være mulig å kontruere noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Hmmm... at man kan mislike en bil kun fordi den har en rekkefirer er nytt for meg. Dette kalles seksersyken og inntreffer nå og da hos 520-eiere som oppdager at tross fin lyd, så blir de frakjørt av mang en honda civic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Disse testene går vel stort sett ut på minst "driftstopp" og da er det jo ikke så merkelig at bildet kan se sånn ut. Motorene til subaru er jo meget bra, ingen tvil om det. Men sett gjennom et år hvor det har vært biler fra de aller fleste merkene gjennom vår salgsavdeling så er subaru med sin forester den som har mest påkost. Da snakker vi oljelekkasjer, slitte støtdempere, airbaglamper som lyser, abs lamper som lyser, fordelingskasse som leverte krefter kun til framhjula osv osv... Og når slikt blir gjengangere på omtrent alle bilene, da får man et vist inntrykk, og man begynner etterhvert å skjønne at tester, det driter vi iallefall i. Ikke alle testene omhandler kun driftstopp (ADAC´s statistikk gjør imidlertid det) og i f.eks amerikanske J.D. Power´s undersøkelser er det først og fremst den generelle kundetilfredshet som måles. Beregningsgrunnlaget omfatter alt fra overordnet kundetilfredshet, mekaniske problemer, problemer med interiøret/eksteriøret til "value for money" spørsmål. Svenske Teknikens Värld´s undersøkelser omfatter bl.a en temmelig stor bruktbildatabase der ulike sammenlignbare modeller vurderes. Subaru som bilmerke gjør det godt over hele linjen. Jeg tviler selvfølgelig ikke på at det... selv når det gjelder Subaru... kan befinne seg enkelte råtne eksempler ute i den virkelige verden som du/dere har stiftet bekjentskap med. Dette gjelder imidlertid for alle bilmerker og dessverre ikke kun for Subaru. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå