Gå til innhold

Hvor langt har din bil gått....

Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

min bmw e38, 730i har akkurat bikket 240 000km.

eneste som er med motor er litt tikking på kald motor innimellom.

aut.giret ble overhalt av forrige eier i august i fjor : )

eneste jeg har byttet på den er bensinpumpe som røk på 236k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200000 Km... og bilen er for tiden ikke kjørbar. Plutselige kraftige vibrasjoner førte til et verkstedbesøk der motorfestene, Hardykoblingen, svinghjulet og clutchen ble skiftet... svinghjulet var synderen. Motoren går imidlertid ikke som den skal iom. at den mangler effekt. Ingen feilmeldinger, men trolig er LMM´en eller EGR ventilen moden for utskifting. Verkstedet feilsøker videre på mandag... og oppdatering i denne tråden kommer selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har akkurat passert 135.000.

Kjøpte den på 127.500 og har vel kostet på den ti tusen kroner ca i slitedeler. Eneste som gjenstår er toppakningsbytte, men kjølevannlekkasjen er så liten at det taes når økonomien tilsier det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år siden sist jeg skrev i denne tråden (bra tråd forresten), bilen min runder 190000 kilometer en av dagene nå. Ca 10000 kilometer siden forrige notat altså.

Siden sist har jeg byttet olje og filter 1 gang, byttet begge lufterørene på bensintanken grunnet rust, byttet luft- bensin- og kupefilter, vannpumpe, termostat, viftereim, kjølevæske, bremsevæske, diffolje, girolje og tennplugger. Noe rust under dørene og på kanalen ble fjernet og lakket.

Guttene på SnapDrive byttet nedre bærearmer fremme i bytte mot en anselig sum penger.

Tydelig at bilen begynner å bli gammel, dessuten er det mye slarvete vedlikehold som måtte taes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vår 2003 E46 318d Touring kjørt 190000 km... stadig uten problemer.
200000 Km... og bilen er for tiden ikke kjørbar. Plutselige kraftige vibrasjoner førte til et verkstedbesøk der motorfestene, Hardykoblingen, svinghjulet og clutchen ble skiftet... svinghjulet var synderen. Motoren går imidlertid ikke som den skal iom. at den mangler effekt. Ingen feilmeldinger, men trolig er LMM´en eller EGR ventilen moden for utskifting. Verkstedet feilsøker videre på mandag... og oppdatering i denne tråden kommer selvfølgelig.

Huff da.. 10000km og masse problemer.!! Hadde jo håpet at du skulle fylle denne tråden med med ett titalls innlegg til, og ett par hundretusen kjørte km, uten noen som helst nevneverdige problemer Fredrik. :cry:

Ingen ting er verre enn problemer man ikke finner ut av med en gang. At verkstedet må drive å lete og feilsøke for å finne ut av hva som forårsaker symptomene skulle jo stengt tatt være unødvendig og bortkastet tid og ikke minst bortkastet penger..!! Bilene er blitt for avanserte/kompliserte for dagens mekanikere rett og slett... Håper du finner ut av feilen, og slipper "billig" unna..

PS: Sjekket at ikke veivhusfilteret ikke er tett.? Da dette kan gi store motor/turbo-problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har nå rundet 213 000.

En del penger har gått med i bytting av slitedeler.

Bærearmer, alle foring (fordi jeg ville, powerflex)

Olje skiftet på 212 000 +filter.

"bikkjebein" beggesider.

Mer kommer sikkert.. ingen ulyder, litt slark i håndbrekket men..

Hjullager bak er også byttet, begge sider bak.

tja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått 14 000 - jeg kjøpte den for 5 mnd siden, og da stod den på 4000km... Hehe, you do the maths...

Mange lange turer, min første BMW, ingen problemer ofc, og jeg er MEGET fornøyd! Fatter ikke hvorfor jeg drev med japser tidligere... Skulle bare kjøpt bmw med en gang, spart penger og fått mer kjøreglede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. 10000km og masse problemer.!! Hadde jo håpet at du skulle fylle denne tråden med med ett titalls innlegg til, og ett par hundretusen kjørte km, uten noen som helst nevneverdige problemer Fredrik. :cry:

Ingen ting er verre enn problemer man ikke finner ut av med en gang. At verkstedet må drive å lete og feilsøke for å finne ut av hva som forårsaker symptomene skulle jo stengt tatt være unødvendig og bortkastet tid og ikke minst bortkastet penger..!! Bilene er blitt for avanserte/kompliserte for dagens mekanikere rett og slett... Håper du finner ut av feilen, og slipper "billig" unna..

PS: Sjekket at ikke veivhusfilteret ikke er tett.? Da dette kan gi store motor/turbo-problemer..

Ja... det er litt merkelig... ca. 196000 Km uten signifikante problemer (kun alminnelig vedlikehold)... så plutselig skjer den ene alvorlige feilen etter den andre. Pendlingen mellom Danmark og Norge må imidlertid ta skylden for et par av problemene... bilen gikk nok et par-tre tusen kilometer på overtid da den egentlig burde ha vært på et verksted. Vel... bilen står nå på et autorisert BMW verksted og de finner sikkert feilen på mandag. Jeg har brukt dette verkstedet i snart 10 år... så selvom reparasjonen ikke blir helt billig betaler jeg ikke overpris i forhold til hva man ellers må betale på et fornuftig verksted.

Det er imidlertid en trøst midt i elendigheten og det er at tre forskjellige verksteder (inkl. to autoriserte BMW verksteder) uavhengige av hverandre spesielt har påpeket at vår BMW er særdeles godt holdt og at den på ingen måte bærer preg av å ha kjørt hele 200000 Km. At problemene plutselig har hopet seg opp nå skyldes iht. verkstedene kun sort uhell... ikke at bilen er dårlig eller ikke verdt å legge mer penger i. Jeg er enig i dette synspunktet ... det er en meget god bil som absolut kan gjøre nytten i mange år fremover uten alt for store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med manglende motoreffekt viste seg å være noe så enkelt som et løsnet feste til et av dyserørene. En ny pakning til 2-3 kroner og etterstramming av røret... og problemet forsvant. Nå går bilen som en kule... vel iallefall så fort som en frisk E46 318d Touring kan gå... og det er godt nok for meg... \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører E36 320i cab 1997 modell som har gått 136.000. Eneste som har vært feil er kamalselgiver eller noe slikt og at ledningene til airbagene detter ut under setene slik at lampa lyser, men ikke noe bortsett fra dette :D Kjempe fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med manglende motoreffekt viste seg å være noe så enkelt som et løsnet feste til et av dyserørene. En ny pakning til 2-3 kroner og etterstramming av røret... og problemet forsvant. Nå går bilen som en kule... vel iallefall så fort som en frisk E46 318d Touring kan gå... og det er godt nok for meg... \:D/

Det var jo gode nyheter.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...