Gå til innhold

Nye bilavgifter fra de rødgrønne

ioctl
 Share

Anbefalte innlegg

Blir litt interessant å følge utvikling på store biler som Mercedes, BMW, Audi og Volvo. Nå selges veldig mange av disse med automatgear, mens dieselversjoner med automat vil være lite lønnsomt kontra manuell.

Kan se ut som vi nå vil få Engelske tendenser i Norge også (der selges det mest diesel biler).

det selges alerede flere diesel enn bensinbiler i norge! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er forresten prisene i den lista de nye eller gamle prisene?

Tenker på 318i vs 316 i.

Om det er de gamle prisene som står oppført der blir jo 318 billigere enn 316. :)

..eller 3000,- forskjell i 316's favør.

Vi kan jo også se på listen over de 100 som faller mest i pris. På den listen er jo BMW overrepresentert på toppen. (8 av topp 25)

Kan man ikke da trekke konklusjonen at bmw lager motorsterke, miljøvennlige biler, som vi til nå har betalt for mye for?

På toppen av den andre listen:

Porsche 911 CAB 429 5 300 000 996 132 1 306 398 310 265

Det MÅ da være feil? 911 cab til 5.300.000 ? Den skal jeg like å se...

Kjøper du en m5 nå sparer du jo prisen av en ok ny småbil i forhold til etter nyttår. Sykt.... Ta opp lån, kjøpe nå, la den stå og selge den for 100.000 mer over nyttår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del kjøretøy oppgis det ikke CO2-utslipp. Dette gjelder blant annet de fleste vare- og lastebiler og eldre, bruktimporterte biler. I tillegg spesialimporteres det en del kjøretøy som ikke er produsert for det europeiske markedet, og som er testet etter en annen testsyklus. For slike kjøretøy vil de oppgitte CO2-utslippene ikke være sammenliknbare med målinger for biler produsert for det europeiske markedet. En har vurdert ulike løsninger på dette problemet og har kommet til at det er hensiktsmessig å beholde slagvolum som beregningsgrunnlag for disse kjøretøyene

Så når jeg skal importere en BWM 330d (2000-modell) rett etter nyttår, vil slagvolumet bli gjeldende da, og ikke co2-utslippet? Har dokumentasjon på at den slipper ut 178 co2 g/km, så det burde faen meg være gjeldende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om din dieselbil kommer til å synke i verdi, men jeg vil nå tro at den synker noe. Hvis en Ny A4 blir senket med f.eks 60 000kr og det ikke er langt ifra din sum og til en fabrikkny er jeg ikke i tvil. Ergo må jo bilen gå ned på ett eller annet vis, men jeg tror ikke den vil gå ned så mye som f.eks 60 000kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om din dieselbil kommer til å synke i verdi, men jeg vil nå tro at den synker noe. Hvis en Ny A4 blir senket med f.eks 60 000kr og det ikke er langt ifra din sum og til en fabrikkny er jeg ikke i tvil. Ergo må jo bilen gå ned på ett eller annet vis, men jeg tror ikke den vil gå ned så mye som f.eks 60 000kr..

mhh,, tenke tenke.. selge selge?? mmhmhmh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de nye prisene er et skritt i riktig retning jeg, bensin bilene blir jo billigere de også. Ihvertfall de med moderate motorer, hvis beregningene til ioctl på side 1 er riktig.

Jeg tenker sånn at de som tenker på å kjøpe seg en bil til 580 000 eller hva 525 koster ikke utelukker bilen bare fordi prisen stiger med 19000 eller hva ioctl skriver. Og hvis det er plagsomt at den steg i pris, kjøp 523 istede da vel. Den har jo gått ned i pris.

Hilsen godt fornøyd med statsbudsjettet (hvertfall den delen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at ting går i retning av å favorisere de mest miljøvennlige bilene dvs prise opp de som bruker mye. ser også arnold saksøker div bilgiganter for å produsere suv`er som ødelegger klimaet...(noe spes iom at han selv kjører hummer)

selvfølgelig er det mange som trenger en bil med mye hk for å få et kick/halvkramm penis,men det går ann å prøve fjellklatring,okseridning,boksing etc. bil er tross allt bare et framkomstmiddel/nyttekjøretøy.

kjørte nettop på ringveien i gumman`s accent med knappe 70hk og lå i venstre felt å blåste fra mercer,bimmere og vw med dobbelt motorvolum. hva faen skal folk med 2-300hk når de ikke greier å holde 80km/t engang? de hadde kjørt like fort el sakte om man vil med 700kubik under panseret.

og dette med å si janteloven-missunelse osv..bare tull.

de som kjøper de dyreste bilene driter vel i om de går opp 40lapper.lommerusk for dem. de rike har blitt mye rikere de siste årene og tilhører man arbeiderklassen,gjerne med huslån,kone og barn ja da må man vel se virkeligheten i øynene og innse at en 540 må vente til man er gammel,unga flytta ut og huset bytta inn i praktisk leilighet...

jeg kommer sannsynligvis aldri til å få kjøpt meg en bil til over 150lapper,men klager vel ikke for det.. blir litt som kidsa i "boligaksjonen" nede på hausmania som krever at ungdom,gjene arbeidsløse evige studenter skal ha mulighet til å eie sin egen 3-4roms kåk sentralt i oslo. not happening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg som kjøpte 06 model 318, er vel ikke så fornøyd, jeg mener min bil detter 20 tusen i pris, over natta...faktisk koster den omtrent det samme som en 316 nå, merkelig!!!

:evil:

Selg dritten og kjøpe 325Da, evt 525Da...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når jeg skal importere en BWM 330d (2000-modell) rett etter nyttår, vil slagvolumet bli gjeldende da, og ikke co2-utslippet? Har dokumentasjon på at den slipper ut 178 co2 g/km, så det burde faen meg være gjeldende...

Nei - hvis du leser det som står der, så ser du at CO2 skal være beregningsgrunnlag når CO2-verdien er oppgitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...