FTE Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Snurrer? Turbo/BiTurbo altså? Eller er jeg helt på jordet?Sjekket på finn.no nå, og der fant jeg både S4, RS4 og RS6 med BiTurbo Og såvidt meg bekjent er dette V8'ere! S4 og RS4 i B5 karosseri (første A4) har V6. 2.7l biturbo. 1.generasjon RS6 har V8 biturbo. Men da nye karosserier kom, gikk de vekk fra turbo, og S4 fikk også etterhvert V8. Hmm, jeg trodde vi snakket om A5 her jeg, ikke gamle modeller? Og jeg trodde vi snakket om Audi her, ikke BMW som du og noen andre har gjort lengre opp her. Bare forklarte skillbill om bilene de leverte med Biturbo jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Audi har alltid lagd greie biler som ser OK ut, går greit nok,trekker i feil ende og har alt for mye vekt foran. Det siste har de helddigvis begynt å rette opp i. Det er liksom ikke noe å utsette på de. Det blir rett og slett litt kjedelig. Har absolutt ikke noe imot Audi, heller ikke A5-en(som burde kommet for leeenge siden). Får bare håpe de går over til RWD så fort som mulig. Det fantastiske har skjedd. Audi har i A5 flyttet motoren 12cm bakover i forhold til A4! Har de begynt å forstå noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Det fantastiske har skjedd. Audi har i A5 flyttet motoren 12cm bakover i forhold til A4! Har de begynt å forstå noe? Ja... iht. et 2-3 år gammelt intervju VW´s tidligere sjef Bernd Pischetsrieder gjorde med bl.a det britiske bilmagasinet CAR har de nå et erklært mål om konstruere biler som er seriøse i relasjon til dynamiske egenskaper og kjøreegenskaper. Vi ser nå de første resultatene av denne målsetningen. Mercedes-Benz har imidlertid den samme målsetningen med deres såkalte Black Series by AMG (og AMG er som kjent nå en egen divisjon under Mercedes-Benz på linje med BMW M GmbH)... så BMW går tøffe tider i møte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilk Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 Synst jo egentli ikkje A5 blir en stor konkurent til BMW's coupe, 3'er coupen er jo berre nydelig, men samtidig rå og aggresiv på en gang. Når det gjelder Audi A5's bak, er jo den tro kopi av den nye 3'er coupe? Er det ingen andre enn meg som er dritt lei av kopieringen til Audi? Både når det gjelder design og elekronikk? (Idrive knotten O.l) Det jeg synest BMW bør være redd er at de ikke har noen "superbil" ennå, da snakker jeg om "pure" kjøremaskin. (Som Lambo, Ferrari o.l.) o.l. Audi har nå kommet med sin R8 med to motorer, en V8'er og en V10'er. Håper virkelig BMW kommer med et bra svar på "superbil" spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 foreløpig er R8'en i samme ytelsesspekter som M5-M6, inntil R8 kommer med Gallardo V10. ser ikke på det som noe stort tap at BMW ikke melder seg på supercar-kjøret, der ville jeg nok allikevel holdt en knapp på Lamborghini og Ferrari (min mening selvfølgelig). hadde selvfølgelig vært morro, sier ikke noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 Ryktene skal ha det til at BMW planlegger en kommende Z10 med 10'ern fra M5 og M6. Denne modellen skal gå i strupen på Lamborghini Gallardo, Audi R8 etc. Her er noen bilder av hvordan man tror den blir... De to øverste er definitivt min favoritt.. (disse bildene har blitt introdusert på forumet for en stund tilbake av Gunnar) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 z10 var noe som helt klart fallt i min smak,men kansje ikke lommeboka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 De 2 øverste der er fenomenalt råe! Synes audi a5 ser bra ut også. Er det ikke litt rolls over den rette knekken i vinduene bak førerdørene? Har noen andre enn meg lagt merke til at halve nye TT er en ford focus? Tenker da på fontlykter / front fra focus. Nye TT er hvertfall skikkelig tøff i forhold til den utgående modellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Syns Den Z10`n ligna fælt på Ferrari F430 spider. Se på setene spes, og bilen generelt. Er nok noen linjer som er stjelt til shope`en ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 liknet vel mer på en Carrera GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 En heldig nordmann (Trygve Bæra) driver i skrivende stund å tester nye A5 i Alpene. Noen må gjøre drittjobbene Litt ny info og flere bilder på www.bilnorge.no Ser tøff ut i S-utagve. Liker også de nye klokkene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Ja, en lekker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Juni 24, 2007 Share Skrevet Juni 24, 2007 Noen som har prøvekjørt doningen nå? Var hos en forhandler og sjekket ut de nye bilene som stod der. Jeg må si, både nye TT og A5 ga en enorm følelse av kvalitet. TT føltest veldig lav og sportslig å sitte i. Og A5en ser virkelig bra ut in real life! Føler meg som en sviker, siden BMW er favorittmerket, men Audi lager fordømt gode biler om dagen. Står forøvrig en E92 i gata, en nabo som har kjøpt, og det er selvsagt en griselekker bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 25, 2007 Share Skrevet Juni 25, 2007 Syns Auda er litt gay jeg, litt kjønnsløse på en måte. De lager bedre og bedre biler, når sant skal sies - men de appelerer utrolig lite til meg - heldigvis----hehe. Mht førerorientert interiør, neste generasjon BMW skal få dette tilbake sies det, og det er ingen ulempe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 25, 2007 Share Skrevet Juni 25, 2007 Syns Auda er litt gay jeg, litt kjønnsløse på en måte.De lager bedre og bedre biler, når sant skal sies - men de appelerer utrolig lite til meg - heldigvis----hehe. Mht førerorientert interiør, neste generasjon BMW skal få dette tilbake sies det, og det er ingen ulempe! Enig at de er kjønnsløse.., men syns det er mest vanlig fwd audiene som er det. En quattro med stor maskin syns jeg er underholdene.. Spesielt når det er vått eller snø på veien..Noe det stort sett hele året i Norge snart.. Gleder meg til nye RS5 kommer.. Det blir vel en M3 killer delux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå