Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det jeg elsker med min e46 328, den er MYE raskere enn de fleste bilene på veien, (hvis man tar vekk m-bilene, rene sportsbiler, og dårlige japsetrim :D ) Samtidigt som at den er god og kjøre, ikke unødvendig støy i kupeen, Meget jevn og fin på gassen, dvs drar godt fra lave turtall, og speedometernåla bare øker og øker når du gir på i gjevnt og fint drag :)

Hvis man vil ha høy lyd/støu i kupeen, og mye fartsfølelse, "racerbil følelsen", så er kanskje ikke bmw noe for deg, de er gode byggverk, konstruert for og føles akkurat slik du følte det når du prøvekjørte den :)

Hmmm... så hurtig er den vel heller ikke etter dagens standard... f.eks akselererer familiebilene E61 530d Touring og E65 745d tildels betydelig hurtigere enn din bil. Det er tross alt nesten 10 år siden E46 med M52B28 motoren var på høyden. Faktisk har 14 ut av 24 forskjellige E60/61 modeller (nesten 60%) en hurtigere akselerasjon enn din E46 328i... no offence... :roll:

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå er vel ikke "de fleste" bilene på veiene 530d eller 745d heller da.

328 ER mye raskere enn passat 1,9 tdi og yaris 1.0 som utgjør 99,9% av bilene her i landet.

Skrevet
testa en 328 i dag. En E46 modell. Og hjelt seriøst så er det mer morro i min celica.

Bilen var altfor støydempet, man hørte nesten ikke motoren før 4500-5000 rpm. Syns det var mildt sagt kjedelig. :( Den gikk fortere enn min celica, men opplevelsen var mye ebdre i celicaen min, syns jeg.

Skal teste en e36 M3 og e34 M5, men kan garantert si at det ikke blir en 328, da beholder jeg heller min celica.

edit: btw, M5'en er en 3.8 litra. :)

Kan forstå deg her, mine foreldre hadde samme Celica og hvis du vil ha sportsbil er det ikke mange biler som gir mer morro for pengene i forhold til alder. (Som ny ble den omtalt som det beste sportsbilkjøpet du kunne gjøre pga. morro per krone). Synes selv det var en kjempegod bil, som ikke mange andre fulgte på svingete småveier. Se bare på rundetiden T-sport utgaven (192 selvpustende HK fra en 1,8) - her skulle det ikke være en smiley, nei, men 1,8. ) fikk i Autofil, den knuste f. eks. Ford Focus RS som på papiret burde være raskere.

Måtte bare mimre litt.. 8)

Skrevet

M5 funker fint i alt slags vær.. Men en bør kunne skru litt selv og ha et noe større budsjett til bilvedlikehold en man ville med en "vanlig" Bmw.

Der er mangen misligholdte M5`er ute i landet, jeg har sett på en god del av de . Eigd av tildels alt for unge personer som ikke har snøra peiling av hva de holder på med , og som pritoriterer høytalere skrudd med treskurer inn i interiøret og stor basskasse fremfor foringer, drivknuter og generell service.

En 3,8 til 150 000kr er billig , så billig at enten hvet ikke selgeren hva han selger, eller så er det noe gale med bilen ;)

.... Men er den i god stand så løp og kjøp ..

Skrevet
Nå er vel ikke "de fleste" bilene på veiene 530d eller 745d heller da.

328 ER mye raskere enn passat 1,9 tdi og yaris 1.0 som utgjør 99,9% av bilene her i landet.

Det er mulig at mitt eksempel var litt søkt, men poenget var å få frem at dagens BMW´er gjennomsnitlig er tildels mye hurtigere enn hva de var for bare 10 år siden... spesielt når det gjelder akselerasjon. Forøvrig er det få land som har en finere bilpark enn Norge (iallefall i sentrale strøk) hvis vi holder Tyskland, Sveits og Luxemburg utenfor.

Skrevet

Hehe, litt drøyt og kalle 745d , til 1.344.000,- , før utstyr er lagt til, for en familiebil ja hehe :D

Og 530d, er ikke raskere enn e46 328, men ikke noe tregere heller for den del, skiller bare 0.1sek :)

Skrevet
Hehe, litt drøyt og kalle 745d , til 1.344.000,- , før utstyr er lagt til, for en familiebil da ja hehe :D

Og 530d, er ikke raskere enn e46 328, men ikke noe tregere heller for den del, skiller bare 0.1sek :)

Alt er relativt, men en E65 er også en familiebil for noen. Dagens E60/61 530d er en hurtig bil som nok har få problemer med å holde en E46 328i på avstand når det gjelder de fleste disipliner. Den har tross alt nesten 40 HK og 220 Nm mer enn din bil. Allikevel bør jeg nok være enig i at din bil er hurtigere enn de fleste alminnelige biler på veiene... av en eller annen grunn tenkte jeg i farten kun på BMW... :wink:

Skrevet

selv om 328 var raskere i aks rett frem, så har min celica mye bedre kjøre egenskaper. Min celica ligger bedre på veien og tyringa er mye bedre. Jeg syns at 328'en var rett og slett ekkel, fordi jeg følte ikke dekka i rattet, selv om det høres kanskje rart ut så var det veldig ekkelt når kjøre opplevelsen ble dempet på alle måter.

Trenger ikke bane for å kjenne bilen. ;)

angående at 328 er raskere enn mange andre biler ute på gata så er det riktig, men det finnesd MANGE andre som igjen er mye bedre. F.eks. Celica Tsport, samme motor nesten og den veier 400kg mindre...

Men ja, posten er ikke for å diskutere 328 VS andre biler!

Ingen som kunne hjelpt en stakkers med en liten kjøretur? :)

Skrevet

180.000,- for en 7 år gammal celica med 143Hk?? Får man virkelig så mye for de (lite pene) bilene der :shock: ?

Greit, celica er en bil som henger godt på veien, og er sportslig å kjøre, men... Det bråker da noe så infernalsk inne i de bilene. Greit at noen synest at lyd er kult, kjøreopplevelse etc.. Men hjulstøy er da vel ikke noe spesielt morsomt å sitte og høre på, eller hva?

Og 94 M5 3,8 med 115.000Km til Kr.150.000,-

Her lukter det ombygd!

Skrevet
selv om 328 var raskere i aks rett frem, så har min celica mye bedre kjøre egenskaper. Min celica ligger bedre på veien og tyringa er mye bedre. Jeg syns at 328'en var rett og slett ekkel, fordi jeg følte ikke dekka i rattet, selv om det høres kanskje rart ut så var det veldig ekkelt når kjøre opplevelsen ble dempet på alle måter.

Trenger ikke bane for å kjenne bilen. ;)

Hva hadde du forventa?

En 328 og din Celica er to helt forskjellige biler, bygd for helt forskjellige formål.

Å sammenlikne med en Z3 roadster 1.9l blir mye mer riktig, eventuelt 2.5l.

Og de har nok minst like bra handling, om ikke bedre enn din Toyota.

Og jeg tror ingen låner bort sin M5 til en ung gutt, bare for at han skal prøve den,

for så å kjøpe en annen sin M5.

Skrevet

Den dagen jeg blir frakjørt av en 143hk Celica selger jeg bimmern, å det skjer ikke med forbehold om sjåfør som tar meg på galskap.

Men som Geir sier , så er det vell ikke noen som vil låne bort M'en til en testpilot.

Skrevet

Tror også en '94 M5 til 150 lapper er ombygd, selv om det evt. er varebil.. får ikke de eldste modellene for den prisen engang.

Angående styrefølelse i E46, så er det bare å få de ned på bakken og få på mindre gummi, så synes jeg de er finfine å kjøre.

Skrevet

jaja, da får jeg bare vente til en M5 blir til salgs i mitt område for den rette prisen. :)

Men ja, er jo en grunn at jeg vil ha bmw. Så bmw er på ingen måte dårlige biler, ikke det jeg har prøvd å si heller. Sier bare hvis man tar et bilmerke så vil det alltid finnes biler som er bedre eller blir bedre enn dem. Og at det er viktig å forstå. ;)

Men bmw er helt klart i mine øyer biler med sjeler, elsker bare utsende på E34 bmw og lyden er bare helt deilig for å si det mildt.

Jaja da er det bare å vente, men hvis noen vet om en M5 (E34 eller nyere) eller M3 (E36 eller nyere) som er til salgs for under 200.000kr. (som ikke er på finn eller autodb) Så post det gjerne her. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...