Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Henger meg delvis på den, jeg har ved flere anledninger vurdert ny BMW, men den lokkende prisen er knust straks man har satt beinet innfor døren. Jeg havner alltid opp i 150-200.000,- i ekstra utstyr, det frister fortsatt, men jeg vet at 80% av dette er tilsvarende å sette fyr på penga med engang.

Min forrige BMW (skrev salgskontrakt for 3 timer siden med klump i halsen)

109329.jpeg

Tapte jeg 100.000.- på, etter å ha eid denne i 22 mnd siden den var ny.

Et greit verditap syns jeg, eller rettere sagt, som forventet.

Men klart, jo dyrere bil, jo verre blir verditapet.

Men jeg tror nok det kan bli mer ny bil etterhvert.

Selvom jeg skjønner hvor du vil, er dette gjengs over hele linja, alle tar seg betalt, og jeg vil heller ha flere optioner enn ikke i det hele tatt.

8)

Jeg sitter også med en opplevelse av at BMW faktisk er langt mere gjennomført en de aller fleste bilmerker.

Fullstendig enig, men syns E39 også er svært gjennomført ifht E61 f.eks.

Men fikk vite at E61 525d kommer med X-drive også nå, en gla nyhet.

Jeg vet ikke hva BMW tjener pr.bil, men jeg kan ikke tenke meg at det er så mye mer enn Audi og Mercedes? Regner med at Fredrik har slike tall i hodet

Det er vel 6% de sitter igjen med ca, spørs vel litt på modellen?

Tror det er ganske bra, VW har sliti voldsomt med dette vet jeg, tror de sitter igjen med under 1%, det er en av grunnene til at det kommer en ny Golf snart, den er rett og slett billigre og lage enn dagens model.

:roll:

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Min forrige BMW (skrev salgskontrakt for 3 timer siden med klump i halsen) Tapte jeg 100.000.- på, etter å ha eid denne i 22 mnd siden den var ny.

Et greit verditap syns jeg, eller rettere sagt, som forventet.

Men klart, jo dyrere bil, jo verre blir verditapet.

Klart... og ditt regnestykke er absolut hyggelige nyheter. Det viser at det ikke nødvendigvis behøver å være et økonomisk selvmord å kjøpe en ny BMW. Noe av årsaken er nok at du hadde en relativt moderat modell og jeg har den samme erfaringen. Vår E46 318d Touring ble kjøpt for ca. 370000 danske kroner (+ ca. 30000 kroner for klimaoppgradering, hengerfeste, multifunksjonsratt og kryssekefelger) for ca. 42 måneder siden og er i dag verdt ca. 240000 danske kroner. Det gir et verditap på rundt 45000 kroner i året... altså litt mindre enn for din E90 318i tiltross for at vår BMW er en eldre modell. Den primære årsaken til et marginalt mindre verditap (på papiret) for vår bil er trolig at den er en diesel og en stasjonsvogn.

Jeg sitter også med en opplevelse av at BMW faktisk er langt mere gjennomført en de aller fleste bilmerker. Fullstendig enig, men syns E39 også er svært gjennomført ifht E61 f.eks.

E39 var et fenomen... en nesten unik modell i forhold til opplevd kvalitet, konstruksjonsintegritet og kjøreglede... det er de fleste som kan BMW enige om. Det er så langt dessverre ikke helt tilsvarende med E60/61, men BMW jobber helt klart med saken og viser gode resultater.

Det er vel 6% de sitter igjen med ca, spørs vel litt på modellen?

Tror det er ganske bra, VW har sliti voldsomt med dette vet jeg, tror de sitter igjen med under 1%, det er en av grunnene til at det kommer en ny Golf snart, den er rett og slett billigre og lage enn dagens model.

:roll:

Porsches fortjenestemargin før skatt er bilbransjens beste med ca. 25%... det er helt rått og aksjekursen har vel steget noe sånt som nesten 1000% siden midten av 90-tallet. Porsches administrerende direktør Wendelin Wiedeking er verdt sin vekt i gull for familiene Porsche og Piëch samt øvrige aksjonærer. Det er derfor mange som mener at det er risikabelt at Porsche har kjøpt aksjemajoriteten i VAG, men allerede nå ser det ut til at VAG begynner å tjene penger igjen... så Piëch og Wiedeking vet nok hva de gjør.

BMW kan ikke vise til tilsvarende resultater, men de tjener også godt med penger i München... og satsingen på flere nisjemodeller (som kan selges for mer penger enn alminnelige modeller - det vet Porsche alt om) vil helt sikkert i årene som kommer gi mer penger i banken.

• 5 weeks later...
Skrevet

Går jo ikke ann og si den ikke var feeet! skulle gjerne hatt akkurat den jeg, med sotete vinduer foran :)

Skrevet
Går jo ikke ann og si den ikke var feeet! skulle gjerne hatt akkurat den jeg, med sotete vinduer foran :)

Usikker, hva snakker vi om?

X6en seff! som er topicen på threaden :)

Skrevet

har alldri likt luksøriøse "offroadere/suv'er" ska du ha 4x4(som er drit genialt) så får det bli en harding, som nissan patrol/navara toyota hilux, ford f350 eller noe i den duren. men, x6 ser faktisk så vanvittig bra ut at jeg må nok endre meninga mi. BMW beviser nok en gang at dem har de rette ingeniørene til og konstruere biler for seg:D

Skrevet
(...) x6 ser faktisk så vanvittig bra ut at jeg må nok endre meninga mi. BMW beviser nok en gang at dem har de rette ingeniørene til og konstruere biler for seg:D

Bra at du også liker X6!

Men hva får deg til å tro at ingen andre enn BMW kunne kommet opp med en slik bil?

Og det er nok noen andre enn ingeniørene du må takke, om du liker utseendet. Chris Bangle for eksempel...

Skrevet

Porsches fortjenestemargin før skatt er bilbransjens beste med ca. 25%... det er helt rått og aksjekursen har vel steget noe sånt som nesten 1000% siden midten av 90-tallet. Porsches administrerende direktør Wendelin Wiedeking er verdt sin vekt i gull for familiene Porsche og Piëch samt øvrige aksjonærer. Det er derfor mange som mener at det er risikabelt at Porsche har kjøpt aksjemajoriteten i VAG, men allerede nå ser det ut til at VAG begynner å tjene penger igjen... så Piëch og Wiedeking vet nok hva de gjør.

BMW kan ikke vise til tilsvarende resultater, men de tjener også godt med penger i München... og satsingen på flere nisjemodeller (som kan selges for mer penger enn alminnelige modeller - det vet Porsche alt om) vil helt sikkert i årene som kommer gi mer penger i banken.

Litt mer om BMW resultater for tredje kvartal 2007.

http://www.business.dk/article/20071106 ... /71106040/

Skrevet

Ja, så det der jeg også, ikke bra :(

Men den linken viste heller ikke hele sannheten, men uansett dårligere en både Audi og Mercedes, da de begge har framgang. Audi er vel i nærheten av BMW de også nå, eller gikk de knapt forbi???

Stod ganske utdypende i siste AMS, men jeg skumleste bare.

EDIT:

Glemte å skrive at jeg svarte på Fredriks siste innlegg. Jeg digger X6, og har fått min andel pes for det, måtte bare klargjøre litt :wink:

• 1 month later...
Skrevet

Da har det (lekket?) ut en video av den aktuelle BMW X6.. Film av umaskert bil, ekstriørt og interiørt.. Jeg syns det ser svært lovende ut og med et par 21" kan dette se ut til å bli en svært lekker bil.. 8)

Skrevet

Skal den bare ha 4 seter? Bilen er jo nesten lik BMW X5 bare litt mindre praktisk. Antar at den blir en smule dyrere enn X5 siden de tross alt har tullet inn "6" noe som medfører at den er et "hakk opp" fra X5..

Noen som har formening om pris.. milhouse kanskje....?:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...