Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hva med en opel omega da?

eller nissan premiera?

eller hva med en mitsubishi pajero ?

er ganske gode biler det og de har lang levetid;)

men om de måler seg opp mot en bmw vil jeg ikke tru=)

Skrevet

Da kommer jeg med fasiten her :idea:

Nissan Laurel 2,8 dlx

Den bilen går jo en million kilometer, kan være bra utstyrt og er driftsikker så det holder :)

Brukt mye som drosje i sin tid.

Skrevet

Ikke hvis du setter inn den største patrol motoren :D

Har kjørt en slik bil og den gikk bra nok den. Eneste var at automatkassen etterhvert tok kvelden, men den ble bygget om til manuell. Litt arbeid er det nok....men hva gjør man ikke for litt bedre drag

Skrevet

Takk for mange gode innlegg :)

Sitte og ser meg litt rundtom, men kjem liksom ikkje noko lengre.

Tenker på MB som mange av dere anbefaler og noko japansk er heller ikkje ute av bildet.

Har ein kompis som har ein gammle Corolla til salgs som eg skal sjå på i morra, så får eg sjå om det kanskje er eit brukbart kjøp.

Utenom det så har eg byrja å handle inn deler til min kjære E34 :)

Deler for ca 6 000 ,- + frakt er på veg fra Tyskland atm :)

Så får me sjå om eg tar det som eit rullende objekt (i større grad enn eg har gjort nå) eller om eg parkerer den :/

Skrevet
De fleste biler parkerer jo BMW. Det er bare verstingutgene i M-serien som går skikkelig bra. Jeg tror jeg hadde gått for en Citroen stasjonsvogn, de får du i 2.1TD, svært komfortable (faktisk mye bedre enn BMW) og svært økonomiske. Samtidig har du utrolig plass i de. Ligger mange på finn.no i prisklassen 5-20.000,

Jaha hvilke fleste biler er det du snakker om da? De fleste biler som Passat 1.9tdi, toyota avensis 1,8, corolla, golf osv. som jeg tenker på når noen sier de fleste biler, mye "gromt" da ja. Å citroen er jo komfye biler det hviss du har en forkjærlighet for kjøreegenskaper i vannsengklassen og driftsikkerhet i "særklasse"

Tør ikke møte på neste treff nå jeg 8)

Hehe :) Skal innrømme jeg overreagerte litt ja kansje.. :oops:

Skrevet
Ikke hvis du setter inn den største patrol motoren :D

Har kjørt en slik bil og den gikk bra nok den. Eneste var at automatkassen etterhvert tok kvelden, men den ble bygget om til manuell. Litt arbeid er det nok....men hva gjør man ikke for litt bedre drag

Høres ut som et tøft prosjekt :) Hvilken manuellkasse ble brukt?

Skrevet

Denne bilen var faktisk den første jeg kjørte med automat, da med orginal motor.

Girkassen som ble brukt var etter hva jeg vet en vanlig manuell Laurel kasse. Husker at eksosen måtte bygges om pga turboen på Patrol motoren. Bilen går den dag i dag. :)

• 1 month later...
Skrevet

Skulle jeg hatt noe annet enn bmw så måtte det blitt en MB w124 stasjonsvogn. 3 liters bensinmotoren :twisted: Næemere 200 hk og rwd... Og faktisk en av få biler jeg syntes er finest som stasjonsvogn.

Denne er noe rigget men viser potensialet som ligger i disse bilene.

tkumqecqbs73d1wcrs6f.jpg

Ja jeg vet jeg bumper en gammal tråd nå :wink:

Skrevet

Hadde en opel astra stv diesel. En helt grei bil med lavt forbruk, god plass (liten stor bil), gode seter og ikke så aller verst kjørekomfort og fremkommelighet. Hadde ikke noen store utgifter på denne, og den ble solgt for mer enn den ble kjøpt inn for. Denne bilttypen kan i mine øyne klassifiseres som en "ok midlertidig bil".

Skrevet

En eldre MB diesel er ikke og forakte dem. Har hatt en 190d og fattern hadde en E250d tidligere. Nydelig å cruise med. Har ikke samme sportslighet som bmw, men så er ikke MB et merke som profilerer sportslighet like mye da. Its cruisin time ;) Gamle direktører med hatt og slikt.

Skrevet
En eldre MB diesel er ikke og forakte dem. Har hatt en 190d og fattern hadde en E250d tidligere. Nydelig å cruise med. Har ikke samme sportslighet som bmw, men så er ikke MB et merke som profilerer sportslighet like mye da. Its cruisin time ;) Gamle direktører med hatt og slikt.

Dette er faktisk ikke helt korrekt i dag... for 10-15 år var det slik, men ikke i dag når AMG er en integrert del av Mercedes-Benz slik BMW M GmbH er det for BMW. Mercedes-Benz AMG´s såkalte Black Series er tildels betydelig mer sportslig og kompromisløs enn BMW´s M-modeller. Mercedes-Benz CLK 63 AMG har f.eks en V8 motor på 6208 cm3 som yter 507 HK ved 6800 rpm (rødmerket ved 7200 rpm) og 630 Nm ved 5250 rpm. 0-100 Km/t går løs på 4,3 sekunder (0.5 sekunder hurtigere enn E60 M5) og topphastigheten er 300 Km/t. Denne modellen blir forøvrig ofte brukt som pacecar i forbindelse med F1 og Indycarløp.

Vedr. eldre Mercedes-Benz modeller som W124, W126 og W201 vil jeg absolut mene at disse ikke egner seg som bruksbiler i dag med mindre man er en entusiast. Bare bensinforbruket på en W124 300TE med facelift fra perioden 1989-92 bør medføre at man kommer på andre tanker selvom modellen er rimelig hurtig med 180 HK fra en 2960 cm3 stor rekkesekser. Et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på 1,52 liter/mil er for mye i 2008. 0-100 Km/t går forøvrig løs på 9,1 sekunder og topphastigheten er 212 Km/t.

En W124 250D fra perioden 1989-93 har en rekkefemmer på 2497 cm3 som yter 90 HK ved 4600 rpm (med katalysator) og 158 Nm mellom 2600-3100 rpm. Den klarer med manuelt gear 0-100 Km/t på 16,5 sekunder og topphastigheten er 175 Km/t. Jeg tviler på om denne modellen er spesielt interessant for folket her inne... og den er forøvrig ikke spesielt økonomisk heller med tanke på at den har et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på ca. 0,90 liter/mil. Utviklingen har heldigvis gått fremover... og mer er det vel egentlig ikke å si om det... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...