Gå til innhold

Min nye bil - E61 520dAT Facelift SOLGT!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 563
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da klarte ikke jeg motstå fristelsen. Jeg har siden kl 18 shinet bilen totalt, fått den helt fri fra slike irritable asfaltflekker (og de var det ikke få av), samtidig som jeg la om til sommerdekk..

Når jeg endelig skulle dra fra jobb, begynte det jo selvsagt å lage lyder fra bakhjulet. Jeg fryktet jo at dette var subbing, så da var det bare å snu å dra tilbake. Etter at jeg rygget litt fram og tilbake utpå parkeringsplassen forsvant lyden. Jeg kunne høre at steinen falt ut - og godt var det. Det var virkelig en stor lettelse.

For å si det sånn, så merker jeg godt at jeg nå kjører med 20" og de voldsomme dimmensjonene. Det støyer litt mer på motorvei kan man si, samtidig som det sporer litt. Ujevnheter i veien takler bilen bra, men jeg er ikke redd for å sinke trafikken bak meg med å bremse ned for ujevnheter og hull i veibanen.. ;)

Uansett, slutt på all snakk, nå er det på tide med noen bilder.. 8)8)

4p826592zontn9lamrzp.jpg

2aczk5tk4ni9dcet3yd5.jpg

c6c10rxlwiua5v0g3fue.jpg

anebpnc1fr6n6ioxopph.jpg

9lfxbbv7barbhubei83f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble utvilsomt bra! :)

Savner et bilde enda mer fra siden, men syns av en eller annen grunn at det ser penere ut i virkeligheten enn på photoshopmodden.

WORD :!:

Litt senk fremme og M-pakke blir den knall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj åj åj, dette ble BRA! ;) Og jeg synes sannelig at hjulene, ut fra bildene, bygde nok ut foran også :D

Nå vet jeg ikke hvor mye du har fått testet bilen på dårlig vei, men.. subber det? Jeg er så redd for subbing for min egen del, og her oppe i nord er det enda en liten måned igjen før man kan tenke på å legge om :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som kan stå så fint å stelle bilen! Utrolig flott bil! Men dem hjula hadde aldri godt på våre vestlandsveier uten gul stripe.

Det blir fint nødt til å fungere på dårlige nord norske veier, så da fungerer de på vestlandsveier også ;) De tåler mer enn de ser ut til å gjøre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens.. :)

Joda, jeg skal nok overleve. Eller jeg må overleve, da jeg ikke har råd til å kjøpe mindre felger - og det er uansett ikke noe diskusjonstema.. ;)

Jeg skal få ordnet et bilde fra siden idag, det var ikke så lett å få ordnet dette da det ikke er bredt nok i vaskehallen til å få tatt bilde på siden. Lang nok er den hvertfall med plass til godt over et vogntog..

Jeg har allerede HARTGE senk som jeg skal montere og etter det er det stopp. Har kjøpt båt og har derfor ikke penger til overs for en M-pakke. Vi får se om det eventuelt kommer på litt småting etterhvert som en Alpina frontleppe og noen sideskjørt, men som sagt - det er ikke noe å tenke på nå.

Det er trangt baki der, men så vidt jeg vet kan din E60 ta 11x" felg og E61 maks 10x" felg. Jeg får lillefingeren min imellom felg på innersiden og innerskjerm etter at luftfjæringen har kjørt litt opp og ned. Det er ikke mye å gå på på utsiden heller. Foran bygger det helt ut, men der subber det ikke vet jeg. Jeg har jo kjørt med 8,5x" og 245 på både denne og E60'n og det var smertefritt. Jeg er litt spendt på hvordan det blir bak, men det får vi se på. Det bør gå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trangt baki der, men så vidt jeg vet kan din E60 ta 11x" felg og E61 maks 10x" felg. Jeg får lillefingeren min imellom felg på innersiden og innerskjerm etter at luftfjæringen har kjørt litt opp og ned. Det er ikke mye å gå på på utsiden heller. Foran bygger det helt ut, men der subber det ikke vet jeg. Jeg har jo kjørt med 8,5x" og 245 på både denne og E60'n og det var smertefritt. Jeg er litt spendt på hvordan det blir bak, men det får vi se på. Det bør gå.. :)

Vi får krysse fingrene for at det går smertefritt for oss begge :) Oppdater gjerne med erfaringene du får etter en tids bruk, jeg er nemlig veldig spent på hva jeg går i møte.. :)

Som jeg pleide å si om den gamle bruksbilen min, en gammel Golf II med 9x16" felger og 90/60 (hjemmelagd) senking; "All klaring er nok klaring" 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi får satse på at det går. Eller, det må gå. En ting jeg imidlertid blir mer og mer usikker på er om jeg skal senke bilen. Det er lite fjæring i dekke, så alt blir over på karosseriet. Jeg er derfor skeptisk til hvordan det vil bli når fjærene i karosseriet også skal bli stivere. I tillegg syns jeg ikke det er så altfor ille høyde med disse 20", men vi får se. Jeg har også registrert lukten "svidd gummi", men om det er fra min bil eller en annen vet jeg ikke. Det lukter ikke svidd av mine dekk hvertfall. Bilder kommer kanskje senere idag, eventuelt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gul Jungheinrich snile jeg ser bak der!

Felgene ble bra.

For den perfekte looken bør nok bilen litt ned ja, samt smekke på en M fanger, eventuelt Alpina leppe som du sier. Noe som bygger litt ned hvertfall, så det ikke ser ut som bilen har overbitt foran. Fresht.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede nå er redd det kan bli for hardt oppsett på på bilen så ville jeg droppa senking. Finn deg heller noen skjørt og lepper som bygger ned bilen. Selv mener jeg det er liten vits i å ha en så svindyr bil, bare for å ødelegge kjøreegenskapene og komforten som femmerne er kjent for. Synes den ser bra ut som den gjør nå, og med litt plastikk rundt bilen så blir den å se lav ut også! :)

Som du selv sier kan det være lurt å tenke på hvordan selve bilen har det når det nesten er fritt for demping. Kjørte selv "uten demping" med en sportsbil riktig nok. Senk og teipstripe rundt felgen.... Det blir fort slitsom, og jeg vurderte faktisk å ta av senkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...