Gå til innhold

Hvordan enkelt få mer lyd av originalanlegget. (ny info s.1)

Share

Anbefalte innlegg

Har en 97 modell E39 Touring med det mellomstore anlegget (Hifi Høyttaler System, utstyrskode 676), som har 10 høyttalere pluss integrert sub på høyre side bak, over batteriet... Bilen har forsterker, CD-skifter og tv tuner bak, samt telefon og MK1 navigasjon.

Vil denne 4-kanals blaupunktforsterkeren med adapter som beskrives i innleggene her også fungere på dette anlegget? eller er det forskjell på koblingene til basis-anlegg og de utover dette? eventuelt forskjell pga overnevnte utstyr?

Ønsker bedre lyd i anlegget (virker ikke som diskantene i bakdørene tåler stort, og kunne med fordel vært mer bass), og høres ut som dette er en kurrant løsning, da det ikke innebærer klipping i kabler :)

Dette lurer jeg også på, noen som kan svare på hva som må til her?

Gamlingen har slikt oppsett i sin 98 modell, og er mesunnelig på lyden min :) (Jeg har standard stereo).

Har kjøpt meg en orginal sub for touring som jeg har et lite prosjekt med. Denne spiller dass i bilen til gamlingen, men han fikk skive sjokk da jeg koblet på min GZ forsterker på den (1200w rms i 2 ohm). Da fikk lille dritten nytt liv! Spilte faktisk helt brukbart om du ikke vil ha donk donk bare litt mer futt. Og er det jeg jakter på nå, så skal montere en egen monoblokk på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Har en 2007 e91 med 676 stereo. Jeg har forstått det slik at en forsterker bak driver 6,5" under setene mens høytalerne i dørene derimot drives av spilleren...? Korrekt sålangt? Hvordan blir det da hvis jeg kjøper en THA-475 PNP og rett kabelsett, kobles det da om slik at jeg også får utnyttet forsterkeren til høytalerne i dørene sånn uten videre eller må det kobles om mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 2 months later...

Jeg har forsteker baki på e39 touring som dere der på bildet. Har lest hele tråden nå, og har jeg forstått det rett at THA-475 PNP ikke er plug en play når jeg har dette eller er det det? Har nettopp bestilt opp denne forsterkeren og er litt dumt hvis jeg ikke kan bruke den :)

rey6pvpwv875f4kn05lp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det stemmer at den ikke er pnp med dsp pakka.. mener å huske det fra da jeg bygde anlegg i min e39 med dsp..

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

Jeg har ikke DSP pakka. Har dette:

S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS

S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system

Er det muligheter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Nå har jeg ikke sjekket og hukommelsen min er ikke som den var, men tror de yter likt bare 2-kanaleren har...ja.... to kanaler mindre ;)

Så skal du kun drive ett par/sett med høyttalere så kan du jo bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Heisann har kjøpt meg en Blaupunkt THA475PnP forsterker som jeg skal montere inn bak i min 2000 e38 730d, bake har jeg disse kablene

rknkq2vf5bnv8qfffiuy.jpg

Hva er den lille pluggen (og den som mangler) ved siden av den store?

25xsw2rt0n1z5wq6tc3g.jpg

Bak på forsterkeren, hva er den kabelen som "mangler" bak der (er bare en stk tilkoblet)

ev60hhwwczl6rfnzu1wc.jpg

Har en cd veksler som jeg ikke vet om virker, mangler den kabelen som skal inn i den største pluggen...ser at det er tapet inn en phonokabel på ei ledning bake i bilen (lyd ut)...er det lyd ut/inn som normalt går på den pluggen?

7y9xtyvuy8wkpiis06dg.jpg

Ser i forumet at jeg trenger ADAPTER CABLE 7 607 622 017 001 for å koble til forsterkeren...skal denne videre kobles til den originale forsterkeren??...eller skal originalforsterkeren fjernes helt? Eller er det en annen adapterkabel jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...