Gå til innhold

Interiør tråd, filosofer, del dine tanker mht interiør

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

BMW har en rekke interiører, fra de mer førerorienterte dager (E24, E30, E31 osv osv) til de mer minimalistiske (E90, E60, E87)

Hva er din favoritt, farge, stoler, alu, carbon etc, skreddersy din bil innvendig!

Stoler : For min del blir det sportstolene i E39 i skinn, el med varme og minne. (det er vel kun comfort stolene som fåes med massasje?)

De ser bra ut og fungerer glimrende, ifht de "sport"stolene som sitter i E90, som er latterlig små, og her har BMW vært smarte, for orginal setene ser ut som en dass, ergo, du må blåse 6900.- for sport seter, selv fatter på 61 har disse - hehe.

Favoritt farge : muligens Lemon på setene, evt beige - ytre farge må bli nattblå evt Monaco.

Interiør/dashbord : her sliter jeg litt, enten fra E70 eller E39 med 16/9 navi med børstet alu.

Felles for begge er glimrende ergonomi og kvalitetsfølelse.

Ratt, må bli E90 M rattet, savner det fra E90'n gitt, aktiv styring må med her, bare tenke å svinge og bilen følger tankene.

Automat og 535D motoren hadde også vært hyggelig.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En artig tråd og jeg er helt enig med Håkon... interiøret i E39 kommer høyt opp på listen, men det er ikke godt å si om E38 eller E39 interiøret kommer øverst. Begge tilhører sammen med E46 den samme designlinjen og den er etter min mening så langt den mest komplette og gjennomførte når det gjelder bilinteriører fra BMW. Alpina´s variant av E38 interiøret... f.eks Alpina E38 B12 6.0... er skikkelig gjennomført og helt superb... 8)

IMG_1583b.jpg

IMG_1589b.jpg

IMG_1580b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best interiøret i E38, E39 og E46.

Om det skal være beige og treverk, eller sort og aluminium, sports- eller komfortseter kommer ann på hvilken bil, og dagsformen. Sort taktrekk er uansett et must, og lyst er fint i kombinasjon med mørkt.

Utvendig er det (hold deg fast!) sort, blå eller grå jeg foretrekker. I takt med motebildet synes jeg noen biler kler hvit eller rød.. (spør du meg om 5 år, så tipper jeg at jeg hater hvite biler :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dashbordet fra e46 med lister i karbon el alu... Sportsstoler fra e36 i delskinn(sort) Syntes delskinnstolene i e36 er penere enn dem fra e46.

Dørtrekk i sort skinn.

Taktrekk i sort alcantara fra e46 m3.

Dette hadde vært fint i en e36/46 coupe.. I en 5-serie eller annen større bil så hadde valget gjerne blitt annerledes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delskinn hører hjemme i en Volvo, det skal være helskinn etter min mening!

8)

Det verste jeg ser er loaded biler med delskinn eller manuell klima, da skjønner jeg ikke bæret...

F.eks E70 med manuelt klima...

:roll:

BTW, den Alpina'en der Fredrik, var riktig så lekker, kjente jeg fikk vann i munnen her -flire-

E38 :love: det er arbeidsbil for far det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik traff spikern på hodet! :)

Utifra det jeg kan se på bildet, så mangler det aktive seter.

Legg til steptronic, og 16:9 navi og en trådløs telefon i armlenet, så tror jeg man har det perfekte interiør. E38 og E39 interiøret er det beste BMW noen sinne har laget, og jeg tror det tar lang tid før vi ser noe som overgår dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 M3 CSL er nok av det beste ja, men dessverre relativt uoppnåelig for de fleste. Min favoritt, som jeg også snart skal realisere er e30 med svart skinn dørsider, svart tak, rollo, svart vader med midtarmlene fra e36 og M-tech2 ratt i semsket skinn. selvsagt svart velour gulvtrekk. kort sagt helsvart :D Foreløbig er vadern i e36'n, men får flytta det etter jul, har ett i alcantara også som skal tilbake i e36'n når e30'n får det i sort skinn.

oxjn2eosh25kapal7ku3.jpg

m8llsi9xq0wvmto87w8w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noe positivt med skinn bortsett fra at det ser bra ut når det er nytt?

Etter noen år ser det fryktelig ut, med mindre man gnikker og gnukker i det uendelige. I tillegg er det varmt om sommeren, kaldt om vinteren og du sklir rundt... E36 setene er iallefall håpløse (inkl vader).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noe positivt med skinn bortsett fra at det ser bra ut når det er nytt?

Etter noen år ser det fryktelig ut, med mindre man gnikker og gnukker i det uendelige. I tillegg er det varmt om sommeren, kaldt om vinteren og du sklir rundt... E36 setene er iallefall håpløse (inkl vader).

av alle dine innlegg på forumet tolker jeg det sånn at du bor på en bane der du kjører rundt i full fart hele dagen? :wink: for oss andre som må kjøre i barnehagen og på jobb og i butikken så er det vel endel fordeler med skinn!

har akkurat byttet til sportskinn seter og er meget fornøyd med sidestøtte og de er ikke SÅ glatte!

har hatt alcantara seter ett år nå og i en familiebil fungerer det ikke!

slites fort,blir fort skittent og ikke ser det spesielt bra ut heller etter en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten holde en liten finger på E46 sportsinteriør i sort skinn, med multifunksjonsratt og lister i børstet alu eller carbon :)

Men E30, med sportstoler i sort skinn, sorte skinntrekk i dører og sort taktrekk er jo bare flott :) Noe som har jeg i både M3`n og 325`n min ;)

Ser bilder fra M3 i signaturen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...