Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det egentlig noe positivt med skinn bortsett fra at det ser bra ut når det er nytt?

Etter noen år ser det fryktelig ut, med mindre man gnikker og gnukker i det uendelige. I tillegg er det varmt om sommeren, kaldt om vinteren og du sklir rundt... E36 setene er iallefall håpløse (inkl vader).

Skinn er genialt når man har småunger. Søler de noe svineri i baksetet er det bare å tørke det bort.

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er det egentlig noe positivt med skinn bortsett fra at det ser bra ut når det er nytt?

Etter noen år ser det fryktelig ut, med mindre man gnikker og gnukker i det uendelige. I tillegg er det varmt om sommeren, kaldt om vinteren og du sklir rundt... E36 setene er iallefall håpløse (inkl vader).

Såå ille er det ikke da. Mitt skinninteriør er 10 år gammelt og ser fortsatt bra ut. Det att det er så kaldt/varmt er vel ikke noe stort problem. Det er kaldt med en gang, men det blir fort varmt. Det samme gjelder om sommeren, og så finnes det klima og setevarmer. :wink:

Sklir rundt gjør man kun på bane, og det har faktisk ikke vært så ille som jeg hadde fryktet..

Jeg ville selvsagt hatt alcantara-interiør i en M3, men man får ta det man får når man kjøper brukt..

Skrevet

Har digga interiøret i e36 siden jeg var liten gutt..:)

Liker designet på midtkonsollen veldig godt, veldig føreorientert..

Syns di nyeste BMW`ene gir en veldig stor porsjon luksus når man setter seg inn:)

Skrevet
Såå ille er det ikke da.

Neida, men spesielt bra er det vel heller ikke? Jeg sitter "ok" i Z3-setene, selv på bane, men sportssetene i E36 var en vits på bane og faktisk plagsomt på vei også. Jeg må kanskje legge på meg enda mer? :roll:

Småunge-argumentet kjøper jeg, men det problemet har jeg ikke selv. :)

Skrevet

har ikke lest hele tråden, mulig dette har vært oppe allerede, men jeg misliker treverk i biler, syns ikke det hører hjemme i en bil overhodet.

også liker jeg skinn :)

Skrevet
har ikke lest hele tråden, mulig dette har vært oppe allerede, men jeg misliker treverk i biler, syns ikke det hører hjemme i en bil overhodet.

også liker jeg skinn :)

Stort sett alle litt mer påkostede biler har trepaneler/lister som standard og det har de fordi folk som kjøper disse bilene ønsker det slik. Det er nok mest unge mennesker som i en overgang ikke ønsker trepaneler/lister i biler, men de er vel heller ikke akkurat i markedet for nye biler til 4-500000 kroner og oppover.

Dette dashboardet er forøvrig når vi snakker om treverk ganske elegant... :wink:

Mercedes-dashboard.jpg

Skrevet
Såå ille er det ikke da.

Neida, men spesielt bra er det vel heller ikke? Jeg sitter "ok" i Z3-setene, selv på bane, men sportssetene i E36 var en vits på bane og faktisk plagsomt på vei også. Jeg må kanskje legge på meg enda mer? :roll:

Småunge-argumentet kjøper jeg, men det problemet har jeg ikke selv. :)

Kan ikke skjønne at du synes e36 setene er så ille, jeg er ganske så tynn og har ingen problemer i det hele tatt. Litt vil man jo skli uansett så lenge man ikke er en meter over rævva. Trenden nå om dagen er jo bare bredere og bredere seter pga at folk blir fetere og fetere. I tillegg teller jo utseendet en del også og der er det ikke mye som slår vader etter min mening. Komforten er jo også veldig bra. men noen passer rett og slett ikke i alle type seter uansett hvor bra de er og meningene er som vanlig delte. Jeg har sittet i mange moderne biler hvor jeg ikke har trivdes i setet, uansett hvor bra de har vært.

Treverk hører forøvrig hjemme på båter etter min mening.

Litt børsta eller "blackline" alu er derimot ikke å forakte.

Skrevet

Blackline eller carbon syns jeg blir litt mørkt og trist i en kupe, skal være litt kontrast vel.

Det finnes unntak riktignok, pianolakk kan jo være lekkert!

:wink:

Og igjen, delskinn er greit på Volvo og skabb, ikke i en BMW etter mitt syn!

Skrevet
Kan ikke skjønne at du synes e36 setene er så ille, jeg er ganske så tynn og har ingen problemer i det hele tatt. Litt vil man jo skli uansett så lenge man ikke er en meter over rævva. Trenden nå om dagen er jo bare bredere og bredere seter pga at folk blir fetere og fetere.

Det er ikke min erfaring med BMW iallefall. Sportssetene i nye bmw-er kan jo stilles til omtrent bøttestol-støtte, mens de i E36 er tilpasset fete tyskere.

Skrevet
Kan ikke skjønne at du synes e36 setene er så ille, jeg er ganske så tynn og har ingen problemer i det hele tatt. Litt vil man jo skli uansett så lenge man ikke er en meter over rævva. Trenden nå om dagen er jo bare bredere og bredere seter pga at folk blir fetere og fetere.

Det er ikke min erfaring med BMW iallefall. Sportssetene i nye bmw-er kan jo stilles til omtrent bøttestol-støtte, mens de i E36 er tilpasset fete tyskere.

det høres jo bra ut, har ikke prøvd nyere seter enn e46 selv, jeg tenkte sånn generelt. uansett synes jeg min kropp passer best i vader.

kunne tenkt meg cecotto stoler da, men det er omtrent som å vinne i lotto :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...