Gå til innhold

Interiør tråd, filosofer, del dine tanker mht interiør

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

har ikke lest hele tråden, mulig dette har vært oppe allerede, men jeg misliker treverk i biler, syns ikke det hører hjemme i en bil overhodet.

også liker jeg skinn :)

Stort sett alle litt mer påkostede biler har trepaneler/lister som standard og det har de fordi folk som kjøper disse bilene ønsker det slik. Det er nok mest unge mennesker som i en overgang ikke ønsker trepaneler/lister i biler, men de er vel heller ikke akkurat i markedet for nye biler til 4-500000 kroner og oppover.

Dette dashboardet er forøvrig når vi snakker om treverk ganske elegant... :wink:

ja det finnes jo på biler, men jeg har ikke sansen for det, samme hvor mye bilen koster osv. Hadde jeg f.eks kommet over en strøken Z4, men med tre-interiør når jeg handlet hadde jeg nok sett videre. At det i hele tatt er en option er en skam i mine øyne ;) Tre hører hjemme på båter og på enkelte eldre biler i veteran klassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja det finnes jo på biler, men jeg har ikke sansen for det, samme hvor mye bilen koster osv. Hadde jeg f.eks kommet over en strøken Z4, men med tre-interiør når jeg handlet hadde jeg nok sett videre. At det i hele tatt er en option er en skam i mine øyne ;) Tre hører hjemme på båter og på enkelte eldre biler i veteran klassen

Mitt poeng var egentlig kun å påvise at det stadig må være en stor etterspørsel etter interiørdetaljer i tre siden de fleste litt påkostede biler har dette som standard. Z4 er i utgangspunktet en roadster og dermed en av de få modellene der et treinteriør historisk ikke har vært naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng var egentlig kun å påvise at det stadig må være en stor etterspørsel etter interiørdetaljer i tre siden de fleste litt påkostede biler har dette som standard. Z4 er i utgangspunktet en roadster og dermed en av de få modellene der et treinteriør historisk ikke har vært naturlig.

ja for all del, sikkert mange som vil ha tre i bilene sine fortsatt. Tydeligvis noen som vil ha automatgir også siden det er en option. Men for min del, som denne tråden handler om, egne tanker, så vil jeg ikke ha det. Eller wonderbaums! haha hvem er det egentlig som holder den businessen i gang ?? *OT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E 39 M5. Relativt perfekt. Ikke veldig moderne, men begahelig på sitt vis.

kilh2opqgpgo99pi7al9.jpg

ixp9plr9d8kr4wmp0n4o.jpg

e85t1fqnuygzeg1uzvct.jpg

j7alfckj40wmkojmfb21.jpg

qwplqit97rozmhk4zly7.jpg

tz8eufz5u9wnhkzvvlj3.jpg

saapg9nzfvufrbqblmiq.jpg

Vakkert, ja. Ingen tvil!

Men; lurer på hvorfor BMW ikke har lyse farger på den øverste delen av dashen når resten av interiøret ser lyst ut!? Tror det hadde sett enda mer gjennomført ut. Har faktsik høre folk si at de ikke vil kjøpe BMW pga. dette :o:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert, ja. Ingen tvil!

Men; lurer på hvorfor BMW ikke har lyse farger på den øverste delen av dashen når resten av interiøret ser lyst ut!? Tror det hadde sett enda mer gjennomført ut. Har faktsik høre folk si at de ikke vil kjøpe BMW pga. dette

De leverte det på E39, her er bilde av min E39 limousin.

i814fvmax3r6uyh958mb.jpg

Tror de sluttet med det pga gjennskinn på ruta, hvertfall det jeg har blitt fortalt.

Derfor kjører de lyst på nedre halvdel, og nå sort over.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert, ja. Ingen tvil!

Men; lurer på hvorfor BMW ikke har lyse farger på den øverste delen av dashen når resten av interiøret ser lyst ut!? Tror det hadde sett enda mer gjennomført ut. Har faktsik høre folk si at de ikke vil kjøpe BMW pga. dette

Tror de sluttet med det pga gjennskinn på ruta, hvertfall det jeg har blitt fortalt.

Jepp, for å redusere reflekser når det er mørkt. Og personlig synes jeg det er penest med mørk overdel. Ser bra ut, og er behagelig for øynene, spesielt i kombinasjon med mørkt taktrekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller wonderbaums! haha hvem er det egentlig som holder den businessen i gang ?? *OT*

Det gjør jeg, har til enhver tid 2 persika baum i arbeids bilen. Bløtt regntøy i lasterommet, mørtelsekker,kaffi lukt osv lukter ikke akuurat sjarmerende. Og i tilegg når man har med seg en tusseladd som røyker.

E36 er det fineste interiør, i kombo meg svart vader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at du synes e36 setene er så ille, jeg er ganske så tynn og har ingen problemer i det hele tatt. Litt vil man jo skli uansett så lenge man ikke er en meter over rævva. Trenden nå om dagen er jo bare bredere og bredere seter pga at folk blir fetere og fetere.

Det er ikke min erfaring med BMW iallefall. Sportssetene i nye bmw-er kan jo stilles til omtrent bøttestol-støtte, mens de i E36 er tilpasset fete tyskere.

Hm.....har du bilde av deg selv gjerne?hehe :lol:

Jeg sitter iallefall helt perfekt i mine delskinn sportsstoler, sitteputen er iallefall ikke for stor. Ville dog ikke byttet dem i helskinn. Jeg er relativt høy(stor) men ser vel ikke på meg selv som tjukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i814fvmax3r6uyh958mb.jpg

Samma som meg du, eneste forskjellen er andre stoler. El-Sport med minne. Jeg synes at E39 ser meget gammel ut etter at E60/61 entret banen. Bilverden virket å endre designspråket radikalt i den perioden, og BMW førte an. Synes dette "rammet" våre biler hardt. Andre merker har fulgt etter, men ingen har vel turt å ta den like langt som BMW gjorde. Delte meninger om dette, men jeg synes personlig dette har vært meget velykket.

Forøvrig så tror jeg at ville funnet meg selv meget tilpass i dette interiøret. Ligger høyt oppe til meg. M3

2387275.jpg

2387279.jpg

2387280.jpg

For ikke å snakke om denne, M-Coupe =P~

2186846.jpg

2186849.jpg

Men, med denne så blir man uansett pissatrengt lenge før man kommer så langt som til interiør. Eksteriørt er av det ypperste, i mine øyne

2186839.jpg

2186852.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma som meg du, eneste forskjellen er andre stoler. El-Sport med minne. Jeg synes at E39 ser meget gammel ut etter at E60/61 entret banen. Bilverden virket å endre designspråket radikalt i den perioden, og BMW førte an. Synes dette "rammet" våre biler hardt. Andre merker har fulgt etter, men ingen har vel turt å ta den like langt som BMW gjorde. Delte meninger om dette, men jeg synes personlig dette har vært meget velykket.

Forøvrig så tror jeg at ville funnet meg selv meget tilpass i dette interiøret. Ligger høyt oppe til meg. M3

Det bilde er fra en 97 mod 520ia jeg hadde tidligre, den jeg har nå er Cosmos sort bil, Sort comfort skinn seter, el.med minne, varme og massasje (mye brukt...) og sort dashbord og trelister, og heldigvis sort tak, listene blir byttet ut til fordel for alu etterhvert.

Og må jeg få lov til å si, etter å ha eid en E90... jeg vet ikke hvem verden som er best, den nye eller gamle, mye med den nye som jeg syns er et skritt tilbake også.

Ganske kald interiør, liker det førerorienterte konseptet, nå er det Auda som har det liksom (?)

Kvaliteten heller syns jeg var så som så.

Setene er små, sport setene ifra tidligre var mye kraftigre og bedre, også setene i E60 er betydelig bedre enn i E9*!

I det hele tatt har jeg funnet ut at jeg aldri skal ha en BMW igjen som ikke er pre facelift.

Føler faceliften får vekk mange feil og problemer, og gjør at bilen er slik den er tiltenkt å være.

Altfor mange produkter kommer altfor tidlig på markedet, og det blir eiers problem, tenkter da på feil, og kvalitet generelt.

Er enig i at designet på E60/90 er kvantesprang fra E39/46, på godt og vondt, Bangle har fått mye kritikk, men BMW selger betydelig mer enn noengang, så noe har han gjort riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Bringer litt liv i denne igjen jeg.

Har et E36 M3 GT interiør på hånda, men lurer litt på om det blir pent i en avusblå bil. Hva tror folket?

Siden både interiøret og lakken er relativt mørke og "rolige" farger tror jeg det blir pent, bare lurer på om noen har noen synspunkter.

Planen er å sette det i en svart bil etter hvert, men har ikke det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...