Gå til innhold

Flere her som aldri mer skal ha VW?

Tore Diesel
 Share

Anbefalte innlegg

Blir mer og mer sikker i min sak, på at jeg aldri mer tør kjøpe VW!

Må bare få ut litt frustrasjon......

Gjorde mitt livs største tabbe da jeg for ei stund siden kjøpte ett VW produkt. Som nr. 2 bil.

En 2000 modell VW Beetle 1,9 tdi.

Slik det ligger an nå, så må jeg bruke all min fritid og kapital på å holde min VW trillende, så jeg får verken tid eller råd til å kjøpe meg ny bil nr.1

Makan til dritt har jeg aldri vært borti før.

Bilen kan ikke gå så mye som 10 km før en ny lampe eller feil dukker opp.

Å dersom jeg setter inn bilen på merkeverksted, for å bytte 1 av en milliard sensorer/følere, så går det ikke mange dagene før samme lampe i dashen lyser igjen.

Å er man så uheldig at man skal bestille en liten del, uten å sitte med delenummeret i hånden, så har man ca 30 deler å velge i, selv om man har chassinummeret på bilen, og alle andre opplysninger om den.

I verste fall, hjelper det ikke å ha delenummeret heller, for da har selvsagt delen gått ut av produksjon, å man må finne en erstatningsdel.

Så klart kan man da ikke treffe på første forsøk......å ny del må bestilles fra Tyskland.

Da jeg kjøpte bilen, fikk jeg med så mange kvitteringer, at haugen var på tykkelse med telefonkatalogen.

Syntes da litt synd på tidligere eier, og tenkte i mitt stille sinn, at her slipper jeg sikkert unna bilskruing de første kilometrene, da det meste hadde vært bytta fra før.

Så feil kan man ta! :oops:

Bilen er for øyeblikket til salgs, å jeg skjønner at dette ikke akkurat er noen god reklame, men jeg unner ingen av dere her inne å ende opp med noe slikt!! :evil:

Hadde jeg vært en holden mann, skulle jeg gjort denne bilen til mitt livsverk.

Da skulle jeg satt bilen inn på merkeverksted, for hver minste feil som dukket opp, bare for å se hvor mye det er mulig å koste på en bil, bare på vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min eneste VW var en 2004 golf V 1,6 FSI som var rullet 11 000km. Synes den bilen var helt topp jeg :D Den hadde dog garanti, og mener en sensor ble byttet på første service :lol: Stemmer bra at de ikke hadde delen på lager og det tok noen dager å få den hit fra Tyskland :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2005 Volkswagen Golf 1.6 som har gått 30 000km. Ingen problemer med bilen og fornøyd med servicen til merkeverksted. Har kun skiftet batteriet til nøkkeln. Selv etter ett år mottar jeg mail og telefon fra Møller om vi er fornøyd med bilen. Det syns jeg er flott service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ta mine da;

1.Caravelle 88 112i. Morsom bil, bakhjulstrekk og greier. Olje sensorer røyk på ca 120.000 på disse og lys i dash. og det var vel alt med den.

2. Polo 86 1.3. Dyr bil.. cluch arm, tennings problemer og en topp som skal seg.

3. Passat 99/00 1.6. Ny bil.. garanti er fint :) noen brytere og litt forstillings drit..

4. Audi A6 '00 (full pakke) 2.5 TDI.. på rikfolk skal forbruket kjennes.. glad jeg kjenner en audi mekanikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en golf 2 med Hella styling før jeg bytta til bmw`n. Bilen var gådd 410 000 da jeg solgte den! Motor var byttet, ikke at den hadde gådd rent lite den heller. 330 000 :D

Iløpet av de 2 årene jeg hadde den, så måtte jeg ut med 3000 i rep på den! Startet bestandig, å gikk som en klokke.

Men har heller aldri hørt en bil med så mye tikking heller! Var flaut å la den stå på tomgang! :lol:

Kansje det blir en vag når jeg blir gammel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv aldri hatt vag men kjører det ofte pga har det på jobben.

da er det nesten altid en pære eller noe som ikke virker dette gjelder, transporter og caravelle lt-ene virker bra.

men trur de eldste vag bilene er best;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med VAG produkter... iallfall ikke større problemer enn med f.eks Mercedes-Benz og/eller BMW. Jeg har hatt to bobler og min far hadde på et tidspunkt en Golf I... og jeg vurderer for tiden om jeg skal kjøpe en Golf V for å ha i Norge. Man kan være uheldig med alle bilkjøp... og BMW eller VW som i dette aktuelle tilfellet er intet unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke være så dum å påstå at all VW er dritt, for det er det jo ikke, men etter denne hendelsen, så tror jeg rett å slett ikke jeg tør flere ganger.

Men ja, jeg har sikkert vært uheldig. :?

Har trøbla litt med en og annen bmw også, men ikke med så mye på en gang. Og ikke minst, så virker det for meg å være mye enklere å bestille deler til Bmw, og da få rett del i tillegg.

Bare for å nevne det, så fikk jeg faktisk 2 stk nye hovedlykter som ikke var tilpasset parklys!? Hvordan er det mulig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...