Espen M33 Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Rekkesekserne er oppskrytt! Granada V6 har også en grom lyd, men den blir hverken bedre eller raskere av den grunn..... Jeg personlig hadde aldri valgt en 320i fremfor en 318i (med M43) om ikke prisen og bilen var tilnærmet lik. Man får litt mere bæ, men ikke spesielt mere ull.
Geir Anders Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Rekkesekserne er oppskrytt! Spørs hvem seksere vi snakker om det..
Ron Jeremy Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Mange bra innlegg og gode råd generelt her, og ikke minst hyggelig at trådstarter er takknemelig for tilbakemld, veldig bra! Jeg holder med i at rådet om E36 318i er fornuftig, 318is ville jeg styrt unna i større grad enn 320i, i mine øyne er dette biler som har blitt herjet mye med, om mulig i ennå større grad enn 320i (325i er en helt annen ting igjen..) Til trådstarter og hanstanker om BMW: BMW er en glimrende bil, som dessverre ofte blir herjet mye med, og som derved kan bli slitne, men jeg tør påstå at hadde alle andre merker blitt herjet med tilsvarende, hadde de knekt før en BMW. Dermed kommer jeg med en påstand om at kjøper du en riktig holdt BMW, så får du en glimrende bil. Let etter orginale biler av voksne, fremfor herja, styla biler. Facelift kom vel ikke før 9.96 Fredrik, men biler fra 96 (med digital klima) og antispinn, bør være en aktuell bil. Enten det være seg 318i eller 320i. Prøv dem begge å se hva du syns! Lykke til!
Ron Jeremy Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Mange bra innlegg og gode råd generelt her, og ikke minst hyggelig at trådstarter er takknemelig for tilbakemld, veldig bra! Jeg holder med i at rådet om E36 318i er fornuftig, 318is ville jeg styrt unna i større grad enn 320i, i mine øyne er dette biler som har blitt herjet mye med, om mulig i ennå større grad enn 320i (325i er en helt annen ting igjen..) Til trådstarter og hanstanker om BMW: BMW er en glimrende bil, som dessverre ofte blir herjet mye med, og som derved kan bli slitne, men jeg tør påstå at hadde alle andre merker blitt herjet med tilsvarende, hadde de knekt før en BMW. Dermed kommer jeg med en påstand om at kjøper du en riktig holdt BMW, så får du en glimrende bil. Let etter orginale biler av voksne, fremfor herja, styla biler. Facelift kom vel ikke før 9.96 Fredrik, men biler fra 96 (med digital klima) og antispinn, bør være en aktuell bil. Enten det være seg 318i eller 320i. Prøv dem begge å se hva du syns! Lykke til!
Fredrik Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Facelift kom vel ikke før 9.96 Fredrik, men biler fra 96 (med digital klima) og antispinn, bør være en aktuell bil. Hmmm... jeg mener at faceliften (det er kanskje å strekke begrepet litt langt) kom i 09/95 som 1996 modell... eller er jeg helt på bærtur nå ?...
Marius2002 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Facelift kom vel ikke før 9.96 Fredrik, men biler fra 96 (med digital klima) og antispinn, bør være en aktuell bil. Hmmm... jeg mener at faceliften (det er kanskje å strekke begrepet litt langt) kom i 09/95 som 1996 modell... eller er jeg helt på bærtur nå ?... 09/96 var det faceliften til E36. Men om det var en "facelift" 09/95 har jeg aldri hørt om. Denne fronten kom da i 09/96, hvis det var dette du mente da. Kan hende jeg missforstår innlegget ditt. Men tar en sjans
Fredrik Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 09/96 var det faceliften til E36. Men om det var en "facelift" 09/95 har jeg aldri hørt om. Denne fronten kom da i 09/96, hvis det var dette du mente da. Kan hende jeg missforstår innlegget ditt. Men tar en sjans Det var kun én egentlig facelift... som stort sett begrenset seg til grillen (derfor min kommentar om at dette knapt kan kalles en facelift). Ergo tror jeg dere har rett i at faceliften kom 09/1996 og at det dermed må være fom. 1997 modellen man bør kjøpe E36 hvis man ønsker en signifikant bedre bygget bil.
Marius2002 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 09/96 var det faceliften til E36. Men om det var en "facelift" 09/95 har jeg aldri hørt om. Denne fronten kom da i 09/96, hvis det var dette du mente da. Kan hende jeg missforstår innlegget ditt. Men tar en sjans Det var kun én egentlig facelift... som stort sett begrenset seg til grillen (derfor min kommentar om at dette knapt kan kalles en facelift). Ergo tror jeg dere har rett i at faceliften kom 09/1996 og at det dermed må være fom. 1997 modellen man bør kjøpe E36 hvis man ønsker en signifikant bedre bygget bil. Ja da er vi enig
Ron Jeremy Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 09/96 var det faceliften til E36. Men om det var en "facelift" 09/95 har jeg aldri hørt om. Denne fronten kom da i 09/96, hvis det var dette du mente da. Kan hende jeg missforstår innlegget ditt. Men tar en sjans Det var kun én egentlig facelift... som stort sett begrenset seg til grillen (derfor min kommentar om at dette knapt kan kalles en facelift). Ergo tror jeg dere har rett i at faceliften kom 09/1996 og at det dermed må være fom. 1997 modellen man bør kjøpe E36 hvis man ønsker en signifikant bedre bygget bil. Stemmer det fredrik. 9.96 kom faceliften som medførte en annerledes grill på E36. i 95 var det hvis jeg husker rett, en oppgradert motor/er, 328i kom til fordel for 325i, og 320i ble også oppgradert mener jeg å huske, så tror vi har litt rett begge to. 94 mod 320i "rakler" litt på tomgang, slakt kjede visstnok, dette er ikke tilfelle med 95 modellen altså bl.a.
Andreasnicolai Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 Hei igjen, etter en del research så har jeg enda to spørsmål. 1. Hva er forbruket på 320i? (Forbruket på 318i lå på 0,8 ca?) 2. Hvor langt kan 318i og 320i gå før de takker for seg? Mvh. Andreas
Ron Jeremy Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Vil tro at snittforbruket på en E36 320i ligger på rundt literen, mye avhengig av hvordan du kjører den. Mht når de vil si takk for seg, kommer ann på hva slags behandling den har fått underveis, service, oljeskift osv osv. En BMW holder godt over 300.000 km, har hørt om biler som har gått det dobelte også. Så det skal vel ikke være noe issue tror jeg.
Fredrik Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 E36 320i har iht. BMW et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 0,90 l/mil (automat 1,01 l/mil). Tilsvarende tall for E36 318i er 0,80 l/mil. Dette virker i utgangspunktet ikke som den helt store forskjellen, men det er over 10% forskjell og det er faktisk ikke helt uvesentlig over tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå