Gå til innhold

Tråden om utstyr vi ikke visste at vi hadde


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant ut at jeg hadde ekstra spyling på frontvindu og på lyktene mine ved å trykke inn en knapp på ene hendelen ved rattet. Rett og slett genialt ved ekstra skitten rute. Ellers fant jeg ut at jeg hadde skiposeinnlegg i bilen min en gang jeg skulle ha ski i bilen min. Dessverre ikke nedfellbare i DENNE BMW'en heller.. BAH! Det er stort savn.

EDIT: Fant også ut at jeg har alarm integrert i bilen for litt siden. Var en fergemann som kom ned og spurte om jeg eide en grønn bmw. Ja, svarte jeg. Da er det din bil som står på dekk og lyser og hyler. :lol::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser inne på en del tråder her at folk har fått skrevet ut/tilsendt utstyrsoversikt på bilen sin. Hvordan/hvor gjøres dette? Er det bare å ta kontakt med en BMW-forhandler så kan de sjekke regnr?

Send meg reg.nr. eller de 7 siste i chassisnummeret, så kan jeg fikse det for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg hadde ekstra spyling på frontvindu og på lyktene mine ved å trykke inn en knapp på ene hendelen ved rattet. Rett og slett genialt ved ekstra skitten rute. Ellers fant jeg ut at jeg hadde skiposeinnlegg i bilen min en gang jeg skulle ha ski i bilen min. Dessverre ikke nedfellbare i DENNE BMW'en heller.. BAH! Det er stort savn.

EDIT: Fant også ut at jeg har alarm integrert i bilen for litt siden. Var en fergemann som kom ned og spurte om jeg eide en grønn bmw. Ja, svarte jeg. Da er det din bil som står på dekk og lyser og hyler. :lol::applause:

Det er "intensiv"-spyleren, har egen tank også den, med ekstra sterk væske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser inne på en del tråder her at folk har fått skrevet ut/tilsendt utstyrsoversikt på bilen sin. Hvordan/hvor gjøres dette? Er det bare å ta kontakt med en BMW-forhandler så kan de sjekke regnr?

Send meg reg.nr. eller de 7 siste i chassisnummeret, så kan jeg fikse det for deg ;)

Sendte mail til Strandveien auto i Trondheim og fikk svar etter 5 min, men ellers takk!

Fant ut noe av det jeg ville vite (prod. dato + lakkode), men bak sladrespeilet mitt er det en svart plastboks som jeg antok var regnsensor, men det står ingenting om det på utstyrslista, finner heller ingenting på spaken for å aktivere. Hva kan det egentlig ellers være mon tro?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Bak sladrespeilet mitt er det en svart plastboks som jeg antok var regnsensor, men det står ingenting om det på utstyrslista, finner heller ingenting på spaken for å aktivere. Hva kan det egentlig ellers være mon tro?...

For alt av antenner er vel på bakruta? (mobil/(VHF :applause: )/radio)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å hadd bilen i over 1 år oppdaget jeg noen helt utrolig. Spaken til fjernlyset var mulig å bevege vertikalt! Det blinket noen grønne lys fremmenfor rattet og jeg lurte fælt på hva dette der var? Jeg spurde flere av mine kompiser, men det var vist ingen som hadde opplevd det før, måtte vær noen feil lamper eller noe sa de. Jeg kjørte ned til verkstedet, der kunne de fortelle meg at det var helt normalt og ingen ting feil, men svar på hva det lampene er vet jeg fortsatt ikke men trøster meg med en kjøretur.

Det skal i teorien være såkalte "take over light" eller forbilkjøringslys på godt norsk.

De fleste motorsykler har og denne funksjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skumleste bare igjennom tråden så kan godt hende at det står her ifra før... har en e39 med webasto, og tv-skjerm, der kan man få programmert slik at man har AUX-heating isteden for AUX-ventiation for og få varmeur :)

Har man regnsensor kan man få programmert slik at bakviskeren slår seg på når man setter i revers og det regner ute :) hadde en gåen omdreiningsføler bake slik at viskerne ikke fikk full hastighet pga regnsenoren trodde bilen sto i ro og ikke trengte full hastighet, kjører man med viskerne på fullt for så og stoppe i et lyskryss går hastigheten på viskerne ned...

har funnet masse sånne ting som jeg ikke kommer på i farta...

ligger en OBC-meny i speedometerhuset som kommer om man holder check-knappen inne en stund, der kan man lese ut nøyaktig hvor mange liter man har i hver av tank-halvdelene. samt kjøre spedometer-test der viserne går fra 0 og helt ut for så tilbake igjenn, leste på et amrikansk bmw-forum at man kunne programmere slik at denne testen ble kjørt når man satte på tenninga.

Etter å hadd bilen i over 1 år oppdaget jeg noen helt utrolig. Spaken til fjernlyset var mulig å bevege vertikalt! Det blinket noen grønne lys fremmenfor rattet og jeg lurte fælt på hva dette der var? Jeg spurde flere av mine kompiser, men det var vist ingen som hadde opplevd det før, måtte vær noen feil lamper eller noe sa de. Jeg kjørte ned til verkstedet, der kunne de fortelle meg at det var helt normalt og ingen ting feil, men svar på hva det lampene er vet jeg fortsatt ikke men trøster meg med en kjøretur.

HAHAh :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har e39 1998 modell med multifunksjonsratt. Men hva i alle dager er den øverste knappen til høyre på rattet?? Den som er over cruisecontroll knappene.

Er også en ganske genial idé å ha knapp på rattet for å regulere kun luft i bilen ^^,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den knappen øverst til høyre er for å gå tilbake til den forrige aktiverte hastighet, sålenge du har har CC aktivtert.

Kan brukes feks når man kommer inn i en 60 sone, og når man skal ut av den igjen, så trykker du bare på denne knappen, så akselerer bilen til denne hastigheten.

Det er ennå mer genialt med en knapp til rattvarme, istedenfor luft knappen. Ihvertfall på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den knappen øverst til høyre er for å gå tilbake til den forrige aktiverte hastighet, sålenge du har har CC aktivtert.

Kan brukes feks når man kommer inn i en 60 sone, og når man skal ut av den igjen, så trykker du bare på denne knappen, så akselerer bilen til denne hastigheten.

Det er ennå mer genialt med en knapp til rattvarme, istedenfor luft knappen. Ihvertfall på vinteren.

Vet,men den har jeg ikke. Men er dypt savnet. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
men bak sladrespeilet mitt er det en svart plastboks som jeg antok var regnsensor, men det står ingenting om det på utstyrslista, finner heller ingenting på spaken for å aktivere. Hva kan det egentlig ellers være mon tro?...

kan det være kontakta til automatisk blending av sladre speilet?? jeg har det og bak speilet sitter det iallefall en boks som er kontakta til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...