Gå til innhold

Tråden om utstyr vi ikke visste at vi hadde


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

På min tidligere 525 dat e39 hadde jeg en fin funksjon som gjorde at høyre spielet justerte ned mot bakken når jeg satt bilen i revers

Er ikke det typisk ting man kan programmere onboard computeren til å gjøre?

Skjulle gjerne hatt en liten innføring/DIY til å komme igang med slike ting, da er det nok endel småsmarte greier man kan customize etter eget behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke om det er nevnt.

Men til de av dere som har adaptiv automat kasse (lærer kjøremønster til sjåfør) så kan man nullstille denne, hvis f.eks tidligre eier var noen og 80 år...

Vri nøkkel rundt, trykk gassen i bunn, jeg mener det er 25 sek, stemmer dette?

Da skal kassa slette minne sitt, og det er DU som sjåfør som kan lære den på nytt - men din kjørestil, eller mangel på sådan hehe.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e30en har jeg funnet ut:

At gasspedalen er trinnløs.

At den har diffbrems (tok noen uker å finne det ut, siden jeg øvelseskjørte), at den har parklys på valgfri side. At det var stikk i hanskerommet til lommelykt. (lommelykt ble bestilt samme dagen) og etter litt feilsøking, fant jeg ut at det var lys i askebegerene.

Det var også elektrisk speil på begge sider, måtte bytte bryter før høyre speilet kunne justeres.

E34:

Forskjellig fart på vindusviskerene etter om man står stille eller ikke.

En dag når jeg låste den, dukket det opp et rødt lys i dashbordet. Åpna døra, trykka inn dørbryteren, låste igjen og slapp knappen. Da var det bekreftet at den fungerte også.

Så fant jeg en defaplugg under framfangeren, og etter hvert viste det seg at det var kabel til den i bagasjerommet.

En annen overraskelse var da jeg oppdaget kickdownen. Bilen har hatt automatkasse før. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at vindusviskeren på bakruta (Touring) beveger seg hele tiden hvis jeg setter bilen i revers.

Står den i drive, så går den en gang over ruta hvert 15-20 sek.

Fant ut på vei hjem fra Oslo i desember at hastigheten(intervalene) på bakruteviskeren også endrer seg i takt med automatikken framme(viskerne :wink: )

Fant ingen klar logikk i takten, men til tider så gikk den i ett sett, spesielt etter møte med 25tonn tunge slaps og møkk-kastere i godt driv(vogntog) :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen er avslått kan man holde inn klokkeknappen for å få frem klokka i displayet.

En kamerat av meg som satt å fikla å trykte som en gal på knappene mine og dermed fant vi det ut :D

Dette gjelder forøvrig de fleste bilmerker tror jeg. Kjekk funksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har en av de bedre utstyrte E30.

1986 modell med

*m-tech 1 fangere, og understell, servo,shadowline, sort taktrekk, orginale bmw diskanter på innside av speil om dere skjønner, el vindu forran og bak, el speil, takluke,dort sportskinn, med varme. sort skinn i dører, kjøre computer, cruise kontrol, alarm med sentrallås ( som også låser bensinlokk) , kan trykke inn den "bryteren" som du spyler rutene med, da spylder den i noen sekunder også viskere starter å gå når den har stoppet. Kun av et lite trykk.Denne væsken som blir spylt på kommer fra egen tank.Denne tanken skal ha eget stoff.

Dette tror jeg skal være det hele.

Bra dette for å være en 86 modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut her om dagen at den justerbare sidestøtten på komfortsetene tapper seg helt når man åpner døren. Jeg fant ut dette da jeg prøve å pumpe de opp bare for å se hvordan det var, jeg skulle så ut å kjøpe vaskepolett og da tømte den seg slik at det ble lettere å komme seg ut/inn. Genialt, det sparer slitasjen på skinnet. Pumper seg opp igjen når man lukker igjen døren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min tidligere 525 dat e39 hadde jeg en fin funksjon som gjorde at høyre spielet justerte ned mot bakken når jeg satt bilen i revers

Er ikke det typisk ting man kan programmere onboard computeren til å gjøre?

Skjulle gjerne hatt en liten innføring/DIY til å komme igang med slike ting, da er det nok endel småsmarte greier man kan customize etter eget behov :)

Enig der, er jo digitalt speedometer,oljetrykk, oljetemp, digital turteller, antall liter i timen. er mye kjekt der inne men jeg har fått på en salgs lås så jeg kommer ikke inn. kommer bare opp "lock 01" osv til lock 42. noen som vet hvordan jeg "låser" den oppigjen`?

Er en E-39 00 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenningen er avslått går det an å få fram km stand ved å trykke på tripptellerknappen.

Jeg har også funnet en svart knapp i bagasjerommet som når man drar i den åpner tanklokket. Sikkert en kjekk funksjon når sentrallåsen slutter å fungere.

Hvis du har sideruta nede, og noen stikker armene inn gjennom ruta for å ta deg, så er det bare å fortsette å trykke på vinduheisknappen. Da tar vinduheismotoren ekstra i og gjør det ubehagelig for angriperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...