Gå til innhold

Min nye bil: '07 BMW 525iA

Share

Anbefalte innlegg

Å faen.. Dette ble ikke annet enn griserått caaatooo..! :o:D

Nå som du har senket den må du gi meg en oppdatering på hvordan det er å kjøre med senk og disse 20".. Forhåpentlighvis overtaler du meg vel til det positive..? ;)

Pøs på med flere bilder når du får tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk Saltkjelen, det ble veldig bra å se til :D I tillegg ble det overraskende kjørbart..! Såklart er det stivt, men på 18" vinterhjulene var det ikke store forskjellen på hardheten til H&R coiloversene sammenlignet med det originale M understellet. På 20" ble det derimot mye mer stivt.

Til å begynne med og på dårlig vei sporer bilen litt, men ikke merkbart mye. Nå har jeg nesten ikke antydning til sporing (kjørt ca. 10 mil på dekkene). Gleder meg til jeg får kjørt langkjøring med den, for å føle hvordan den fungerer. Jeg vil tro at du vil bli kvitt en del av sporingen ved å senke bilen, tror det vil lønne seg.

Med tanke på bilens høyde fra veien er det ikke så mye å bekymre seg om dersom man bruker innsiden av hodet. Bilen er "flat" under, dvs. at ingenting under den stikker ned mot veien. M fangeren gjør den nokså lav i fronten, men det er ikke problematisk under kjøring. Samlet sett synes jeg du burde satse på å senke, Saltkjelen... ;)

Har tatt noen bilder av skitten bil med digitalkameraet. Nå er jeg vasket bilen, mens digitalkameraet er blitt tomt for strøm - og ladekabelen er i Tromsø. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, sånn skal det gjøres. :D

Har du samme dekk som saltkjelen eller?

Og etter at saltkjelen ser dette tar vel han og til vett og senker sin :wink:

Men den ser lavere ut foran enn bak, er dette synsbedrag eller? Jeg synes det er finest når den er lik foran og bak, eller bittelitt lavere bak. Uansett, du har jo justerbart :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, sånn skal det gjøres. :D

Har du samme dekk som saltkjelen eller?

Og etter at saltkjelen ser dette tar vel han og til vett og senker sin :wink:

Men den ser lavere ut foran enn bak, er dette synsbedrag eller? Jeg synes det er finest når den er lik foran og bak, eller bittelitt lavere bak. Uansett, du har jo justerbart :wink:

Stemmer, stemmer. Jeg og Caaatooo har nøyaktig samme felgpakke, kjøpt fra samme mann også. Pirelli P-Zero Nero er det som sitter på disse felgene. Jeg skal ta til fornuften å senke bilen, er jo for ille å ikke bruke det når jeg har et så bra senkesett liggende her. Jeg skjønner imidlertid at jeg må gjøre noe til sommeren 2009 da jeg skal på en liten Tysklandstur, ikke umulig at jeg må få montert en M-pakke der nede da.. ;)

Takk for utfyllende og flott svar Caaatooo, jeg må nok bare gjøre som du sier. Kommer til å bli helgromt når tvilling-brødrene møtes til sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så sinnsykt bra! :D Forumets fineste E60/61 av de jeg har fått med meg iallefall.... Er så sjalu at jeg er glad du må levere masteroppgaven! :lol: Hvis du nå bare begynner å bruke bilen så blir alt så mye bedre. Tipper Harald kommer til å oppleve en like voldsom sjalusi som meg. :wink: Dersom han noensinne får sett bilen din da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk for alle lovordene og skrytet, det va kjempemorsomt for meg å høre! :) Jeg ble selv storfornøyd, og det er jo det viktigste, men samtidig er det utrolig kjekt å høre at også andre synes dette ser "rett" ut ;)

Richard: Tusen takk! Det er ingenting å føle misunnelse for ;) Isåfall må du føle den ovenfor banken, det er den som har betalt bilen :lol:

Hefner: Tusen takk! Fronten så straks mer sinna ut når den nærma seg bakken ;) Kaaanskje jeg legger den enda en cm ned mot bakken i fronten når telehivene gir seg? :)

E.H.D: Er ikke farlig å gjøre rette oppgraderinger når man ser bilder av bl.a. din bil ;)

Som Saltkjelen svarte på så har vi nøyaktig samme hjul, kjøpt hos samme person. Det var faktisk Saltkjelen som tipset meg om disse hjulene, og jeg angrer ikke på at jeg fulgte det :) Til å være såpass grove hjul så var ikke prisen avskrekkende høy heller, samtidig som kvaliteten later til å være bra også.

Du har godt øyemål som ut ifra de dårlige bildene ser at bilen er litt høyere bak enn foran ;) Grunnen til at jeg - foreløpig - har det sånn, var for å teste om bilen ville subbe, noe den heldigvis ikke gjør ut ifra mine erfaringer til nå. Når telehivene slipper tak kan det hende jeg slipper den enda en 1 cm ned i fronten og 1 1/2 cm ned bak. Jeg liker litt stuk på bilen, samtidig som jeg ikke vil at den skal se "sigen" ut bak de to - tre gangene jeg har folk i baksetet i løpet av året :P

Men som du sier; understellet er justerbart, det er bare å prøve seg frem ;)

Saltkjelen: Jeg tror ikke du løper noen fare med å senke din, snarere tvert imot. Og monterer du M-pakke, evt. noe annet fra grom-leverandørene, så blir bilen din helt verst! Satser på et møte i løpet av sommeren ;)

Steffan C: Tusen tusen takk, det var svært fine ord :) "Vurderer å selge" tankene er totalt ute av hodet ;) Dette blir en bra sommer 8)

Mads: Tusen takk! Blir bra å trille litt i byen, ser frem til det ;) Du må stoppe å slå av en prat, det er bestandig koselig :)

Marius: Tusen takk! Bil er sannelig en dyr hobby, men du verden så morsomt den er! :)

Gaute: Tusen, tusen takk! :) At den er forumets peneste E60/E61 tviler jeg på, for det er så mange pene biler her. Det blir vel rett og slett ut ifra hva folk liker :) Din og min bil er jo igrunn tvillinger, er ikke mye som skiller dem fra hverandre når "vanlige" folk ser på dem.

Jeg lover å begynne å bruke bilen ;) Holder været seg så er det ikke umulig at den blir tatt i bruk fullt ut på sommerhjulene fra og med førstkommende helg. Og både du og Harald skal få se og prøvekjøre den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble lekker Cato! :D Tenker en god mnd så tar jeg ut E30en. Skal en tur innom trondsen bil¨å snakke med dem angående bakfangern. Vi skulle nesten fått igang et lite bimmers treff i løpet av mai mnd? :D

Tusen takk, Patrick :)

Et lite bimmers treff skal vi alltids få til, hadde vært kjempekoselig det :) Jeg har det ganske travelt tom. 19. mai, men alt lar seg gjøre :)

Fått noe mer klarhet ang. bakfangeren? Eller blir det avgjort når du drar dit med bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble lekker Cato! :D Tenker en god mnd så tar jeg ut E30en. Skal en tur innom trondsen bil¨å snakke med dem angående bakfangern. Vi skulle nesten fått igang et lite bimmers treff i løpet av mai mnd? :D

Tusen takk, Patrick :)

Et lite bimmers treff skal vi alltids få til, hadde vært kjempekoselig det :) Jeg har det ganske travelt tom. 19. mai, men alt lar seg gjøre :)

Fått noe mer klarhet ang. bakfangeren? Eller blir det avgjort når du drar dit med bilen?

Har ikke snakket noe med de siden sist. Men har snakket med andre lakkerere og de sa det skjer at fangere kan forandre form i lakkboks. Enten at noen har vært borti den men den har stått der inne, eller at den har blitt skrudd skjevt på bilen. Men skal få noen til å se på den. Muligens sette den i lakkboksen her i reisa å se om den spretter tilbake. Da blir det artig å se hva de sier på Trondsen, enda de blånektet på at de hadde noe med det å gjøre :wink:

Har lært at man skal få alt arbeid og avtaler skriftlig. En manns ord er tydeligvis ikke nok om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...