Gå til innhold

Min nye bil: '07 BMW 525iA

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så pent ut dette :) Kledde bilen utrolig bra!!

Men er litt usikkert på dette med antall prosent på solfilmen. Ser du skriver at dette er 40%. Jeg har angivelig 35% på min bil, og det virker en del mørkere enn ditt.

Dvs at siden jeg har en lavere prosent lysgjennomstrømning så blir filmen mørkere? Er det som høres mest riktig ut. Hos biltema selger de film som står 80-90% på, og den er sågodt som sort. Blir det da motsatt hos dem da gjerne, at det da er 10-20% lysgjennomstrømning...

Tusen takk :) Jeg synes også det gjorde seg bra på bilen - sølvfarga bil og forholdsvis lys solfilm er i mine øyne en veldig fin kombinasjon.

Jeg har forstått det med lysgjennomstrømning på akkurat samme måte som deg - mener bestemt at det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit pent caaatooo! Håper du stiller på noen treff til sommeren, hadde vært artig å sett denne Live 8) .

Men er litt usikkert på dette med antall prosent på solfilmen. Ser du skriver at dette er 40%. Jeg har angivelig 35% på min bil, og det virker en del mørkere enn ditt.

Dvs at siden jeg har en lavere prosent lysgjennomstrømning så blir filmen mørkere?

Stemmer det Superbeetle, se tabell her :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at din er mørkere, så burde vel logikken her tilsi at dere har fått data på forskjellige ting, du på lysgjennomstrømning og caaatooo på det som blir stengt ute, slik at det egentlig skiller 25%, for 5% forskjell skulle nesten ikke vært synlig... men slikt er vanskelig å vurdere på bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at din er mørkere, så burde vel logikken her tilsi at dere har fått data på forskjellige ting, du på lysgjennomstrømning og caaatooo på det som blir stengt ute, slik at det egentlig skiller 25%, for 5% forskjell skulle nesten ikke vært synlig... men slikt er vanskelig å vurdere på bilde.

De har helt sikkert tall som angir det samme, nemlig lysgjennomgang. Dvs at 35% er litt mørkere enn 40%. MEN det er veldig vanskelig å bedømme solfilm på bilder, bakgrunn, interiør og lysforhold har veldig mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne foreldre vil jeg og ha! :)

Det gjelder å velge med omhu ;)

Men, til de som lurer på om jeg fikk bilen i bytte mot salgssummen til E39'a, så kan jeg avkrefte det. Med "veldig gunstig" regner jeg at jeg fikk bilen til en god del under markedspris, ca. 80 - 90.000,- under nærmere bestemt. Og de eneste bilene på markedet å sammenligne med, er disse:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12166448

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11067775

Begge disse er ett år eldre enn min, og kjørt hhv. 45.000 og 20.000 km mer enn min da jeg kjøpte den. Den ene har mye mindre utstyr enn min, mens den andre har litt mer. Så at bilen kostet meg en god del - selv om jeg føler jeg fikk den billig - kan ikke stikkes under en stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble rett og slett drit fett!! men det gjør jo det meste med det du eier caaatooo. Digg bil.
Drit pent caaatooo! Håper du stiller på noen treff til sommeren, hadde vært artig å sett denne Live 8) .
Ja, dette må jeg si ble svært lekkert.. Gleder meg til å se nye og gode bilder, samt bilder med alle grom-delene du har bestilt.. :D:D

Tusen takk, alle sammen! :D Skal se om jeg ikke greier å stille på noen treff til våren og sommeren, hadde vært kjempemorsomt å hilse på og se på hverandres biler :)

Gleder meg masse til å få delene! Jobber det jeg klarer ved siden av studiene for å få råd til å montere delene og samtidig betjene lånet, men satser på at i midten av April skal det meste være kommet på. Tør ikke å skru så masse selv på denne bilen, da alt er så nytt og "urørt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det ja, ble meget pent. :D

Hvis det er samme film som jeg har, er den veldig nærme BMW sine org. mørke ruter.

Tusen takk, jeg er selv godt fornøyd med jobben :)

Parkerte bilen ved siden av en '08 mod. 525xd med originale mørke ruter bak på Fredagen. Bakrutene var nøyaktig like mørke, mens siderutene på min var en antydning lysere enn de fabrikkmonterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...