Hofmeister-Knick Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2008 Du kan jo se på tråden om min 316 og se om du syntes jeg er en entusiast.. For pengene jeg har brukt og kommer til å bruke i det nærmeste kunne jeg fått en ganske fin 325 istedet... Så kan jo lure på hvorfor jeg ikke heller vil ha det.. For å nevne noen jeg kjenner som har "større motorer" 325, 325, 325 og 530. Så kjører alle rundt med det velkjente prosjektstuket. Hvor ingenting er skikkelig gjennomført, alltid noe som skal fikses og alle har svære vinterplaner om heftige greier... og selvsagt får jeg alltid høre kommentarer om motoren min.... Det ser jo ut som om du har lagt ned masse i den bilen, og utvilsomt er en entusiast. All ære for det! Men det er vel kanskje en grunn til at du får så mye pepper for motoren din også? Personlig skjønner jeg dog ikke at man velger å gjøre det med en 316, og personlig så synes jeg det er helt feil å style ekteriøret før man gjør noe med det som er under panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 Personlig skjønner jeg ikke allverden av en som eier en 316i og bruker masse penger på denne. Ei heller skjønner jeg eiere av 325i som trimmer og styrer med bilen sin for x antall kr, de kunne da heller kjøpt en 330i evt? Entusiasme er så mangt, for noen er det å ha de "ekte" gamle bilene, E24 m.m. For andre er det motor og for atter andre er det å kunne sin BMW historie og kjøpe/kjøre bilen som passer til sitt eget bruk. Det beste med dette er at vi alle er forskjellige og ingen er bedre enn noe annet. for min egen del dreier det seg om hva jeg syns er kult, praktisk og fornuftig, og selvsagt spiller det inn mht kr. Har hatt 8 BMW'er, og kun en R4 bensin, og det blir min siste av denne sorten.(06 mod E90 318i) Denne skuffet meg veldig. Jeg syns at skal man ha bensin, så er det j***** hyggelig med I6, men med min nåværende 530Dat, syns jeg også det er festlig å kunne kjøre på 0.6 med en stor tung bil, og samtidig ha litt power. R4 diesel har inntil nå vært litt for støyende for meg, men enkelte bør nok innse evt prøve denne motorens fortreffeligheter, hva gjelder effekt og etterhvert også lydbilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 Personlig skjønner jeg dog ikke at man velger å gjøre det med en 316, og personlig så synes jeg det er helt feil å style ekteriøret før man gjør noe med det som er under panseret. Hva i alle dager er begrunnelsen for det? Det gir jo ingen mening.. Detaljer på utseendet ser man kun når bilen står stille - og en 316 står akkurat like stille som en M3. Det jeg ikke skjønner er de som skal ha masse under panseret, men mangler mye mellom ratt og stol... Jeg har hatt fire biler, en opel kadett gsi 1,8 115hk, en citroen xm 2,1 td 110hk, en 318is med 140hk og Z3 med 2,8 193hk. Den siste er den motoren jeg har irritert meg mest over - og helst skulle ha byttet ut. Er jeg en entusiast? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Jeg er absolutt enig, men er det virkelig verdt å legge til 100 000kr for å få en rekke6'er, når rekke4'eren er så god, effektiv bra som den er? Man kan jo også se på Fredrik her inne med sin 310dT, han har jo kjørt nærmere 130 000km (var det vel) uten noen form for store økonomiske problemer - og det er jo relativt bra! Fredrik blir nok litt grinete når du kaller bilen hans 310dT hehe, ikke nok med at den var lite motorisert fra før av. Har endel kollegaer som sliter med 320D E46 dessverre. Så usikker på hvor holdbare de er? Hehehe... riktignok har jeg en relativt moderat motorisert M47 motor, men den har faktisk et nesten like stort slagvolum som dagens variant av M47 motoren (1951 cm3 vs. 1995 cm3). Ellers er det korrekt at vi så langt heldigvis ikke har hatt alvorlige problemer med vår 2003 E46 318d Touring... bank i bordet... Sorry for dårlig med tilbakemeldinger på forumet den siste tiden, men jeg venter på en 20 Mbit linje og av en eller annen idiotisk årsak tar dette åpenbart lang tid her oppe i kollen over Holmen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Jeg har ikke tatt orket og lest mer enn trådstarters første innlegg, men M10 og S14 er herlige motorer! Skal ha og skal ha sekser, nei dæven drultian, en M10 i E30'n er helt topp! Trossalt, M10'n er jo legendarisk (forøvrig M20'n og) men nå var poenget og kyte litt av firer'n til BMW. M40'n er jeg dog mye mer kritisk til, det ordentlig gamle er best! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Jeg skjønner ikke helt dette med motor. Kanskje ikke alle har lyst på stor motor? Noen som ser på det slik? Hva er liksom bedre med 150hk iforhold til 100? annet enn at man kommer seg 2sekunder fortere opp i fart eller noe.. Jeg har iallefall både kunnskap, verksted, tid og penger til bygge om motor. Men jeg gjør det ikke for det om. Mye heller lyst å bruke penger på utseende og få den helt perfekt utvendig å utvendig. En bil som går bra, men ikke ser fin ut kunne jeg aldri tenkt meg.. OG en 325 går jo ikke bra den heller da, mange ganger bedre enn 316 selvsagt. Men det skal være ganske mye motor el spesiell bil før jeg virkelig blir imponert. Dette med motor er nesten blitt en prinsippsak for meg. Altså å ikke kjøpe større motor. For er så utrolig mange som ikke klarer å se en fin bil, uten at den har stor motor. "hvorfor bruke penger på en 316?" Jeg har heller ingen problemer med å si at det er en 316, mens jeg kjenner de som hevder de har 2.5 når de har 2.0 eller forteller eventyr om trimming og hvor mye hk de har. For hvordan skal man si dem i mot da? uten ordentlige bevis...Tullinger Nå har jeg nevnt 325, men saken er jo den at ingen hadde klaget hvis jeg hadde hatt 320 heller, og den går iallefall ikke imponerende bra. Men en dag (muligens i år) blir det nok oppgradert til m42. Med mindre jeg får et anfall, klikker helt å bygger noe svært BMW_Clean_Diesel_Power: Takk for det Ser nå at du selv kjører en bil hvor sikkert ekstrautstyret koster mer enn bilen min, så blir gjerne litt feil av både deg og meg å argumentere for dette med motor og hva å bruke penger på.. Hadde jeg hatt "masse" penger hadde nok jeg kjøpt en bra utstyrt, stylet og motorisert bil. Men som student er gleden min å kunne kjøpe litt og litt, til det tilslutt blir bra.. Pristap/evt salgsverdi av bilen er jeg iallefall sluttet å tenke på for lenge siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Alle får kjøpe seg E21 315, det er saker det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Må si jeg er uenig med deg Superbeetle. En E36 320 går VELDIG bra iforhold til 316. Finn en bil med like stor motor som går bedre? Personlig er jeg imponert over 320. 325 går også bra. Er jo ikke mer enn i underkant av 200hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Må si jeg er uenig med deg Superbeetle. En E36 320 går VELDIG bra iforhold til 316. Finn en bil med like stor motor som går bedre? Personlig er jeg imponert over 320. 325 går også bra. Er jo ikke mer enn i underkant av 200hk! Bedre enn en 316, jada selvsagt! men det jeg egentlig mente var at jeg har kjørt så mange biler med betraktelig mer motor. Og at det da ikke er så imponerende med en 325. Det går bra, men du får ikke den WOW følelsen..... For dog ikke den følelsen i min 316 heller...haha..med mindre det går sidelengs da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 En som ikke har kjørt noe mer enn f.eks 2L sitter med "wow" følelsen når de prøver en 2.5L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Må si jeg er uenig med deg Superbeetle. En E36 320 går VELDIG bra iforhold til 316. Finn en bil med like stor motor som går bedre? Personlig er jeg imponert over 320. 325 går også bra. Er jo ikke mer enn i underkant av 200hk! Bedre enn en 316, jada selvsagt! men det jeg egentlig mente var at jeg har kjørt så mange biler med betraktelig mer motor. Og at det da ikke er så imponerende med en 325. Det går bra, men du får ikke den WOW følelsen..... For dog ikke den følelsen i min 316 heller...haha..med mindre det går sidelengs da Ja, det er klart. Ingen orginal BMW omtrent gir veldig wow-følelse, unntatt nyeste M3/M5/M6, de har jeg ikke prøvd, men man ikke nekte for at en 325 er en sprek bil for den vanlige "mannen i gata" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 En som ikke har kjørt noe mer enn f.eks 2L sitter med "wow" følelsen når de prøver en 2.5L. Ja, det jeg prøvde å få frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Kanskje det er meg det er noe i veien med bare hehe...jeg har jo 316 liksom Men ja.. 320 og 325 går jo bra, skal ikke være så vanskelig. Er bare ikke hva jeg prioriterer sånn i det daglige. Da er det det gøyere å låne div innimellom. Bedre for førerkortet også gjerne...hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Alt blir en vane. 328 var kjempesprek når jeg kom rett fra 318is. Z3'en (som er enda raskere) føles ikke spesielt kjapp nå. Mye vil ha mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Vi liker vel alle sex. Personlig foretrekker jeg sex på rekke, men fire på en gang skader ikke heller. Men da MÅ de være hissige!! (Fire i en E30 M3 selvfølgelig!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå