Gå til innhold

Veivhusventilasjon på M57 og M47 dieselene. Bytt filter!


mhane
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Byttet veivhusventilasjonsfilter med en gang jeg kom nordover med BMWen min samt alle andre finurlige filtre, da forrige eier ikke kunne dokumentere annet enn vanlige oljeservicer. Leste at det var imperativt å få vhv-filteret byttet, og at det burde byttes ved "jevne" intervaller for turboen sitt velbehag og levealder.

Så ja, billig egenhjelp definitivt.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Reiste til Drammen for å hente en 2003 X5 med M57D30. Da selgeren kom til møtestedet rant det store mengder olje fra motoren. Satte bilen inn på verksted og fikk beskjed at det var veivhusventilasjonen som var tett. Dette hadde skjedd på en 5mil lang tur til drammen. Filteret ble byttet og 2liter olje fyllt på. Men på den 1500km lange turen nordover virket ikke motoren helt frisk. Av og til er det akkurat som om der ikke er turbotrykk. Den kunne rykke litt og så kom den igjen. Har og en rar lyd fra turboen når girkassen girer opp og turtalet endres. Høres ikke helt bra ut. Høres det ut som jeg har en turbo som har fått seg en knekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Blåser liv i en gammel tråd :) En erfaren BMW mekaniker fra Latvia sa til meg at det beste var å rett og slett fjerne filteret, da slapp man å tenke på det mer, det gjorde de på alle bilene i Latvia. Så jeg fjernet filteret å har nå kjørt i over ett år uten noe problem  :) Noen andre som også har gjort dette? Noen synspunkter rundt dette? Han sa at motoren da fikk friere ånding hele tiden enn selv med ett nytt filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser liv i en gammel tråd :) En erfaren BMW mekaniker fra Latvia sa til meg at det beste var å rett og slett fjerne filteret, da slapp man å tenke på det mer, det gjorde de på alle bilene i Latvia. Så jeg fjernet filteret å har nå kjørt i over ett år uten noe problem  :) Noen andre som også har gjort dette? Noen synspunkter rundt dette? Han sa at motoren da fikk friere ånding hele tiden enn selv med ett nytt filter.

Jeg ville ikke hatt ett åpent hull under noen deksler, der oljedamp legger seg på alt. OG evnt støv og dritt kan komme ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...