Mr.Goodisland Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Folk er sikkert lei av desse spørsmålene, men hvor sitter denne på en 2005 mod 525d? Og hva er delenummeret. Motorkoden er vel m57 om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Kan jo begynne m å sei kass motor str og biltype du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Kan jo begynne m å sei kass motor str og biltype du har M57 525d har vel 2,5 diselmotor om det er meg du snakker til;) noe mer info som trengst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Han leste nok ikke innlegget ditt, Mr. Goodisland. Nuvel, delenummer er nr 11 på dette bildet. http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ead_cover/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet April 12, 2013 Share Skrevet April 12, 2013 Han leste nok ikke innlegget ditt, Mr. Goodisland.Nuvel, delenummer er nr 11 på dette bildet. http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ead_cover/ Stemmer nok. Takk skal du ha;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Byttet veivhusventilasjonsfilter med en gang jeg kom nordover med BMWen min samt alle andre finurlige filtre, da forrige eier ikke kunne dokumentere annet enn vanlige oljeservicer. Leste at det var imperativt å få vhv-filteret byttet, og at det burde byttes ved "jevne" intervaller for turboen sitt velbehag og levealder. Så ja, billig egenhjelp definitivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Leste litt fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Nett bestillt alle filtre nye samt veivhusventilasjon, nye lykteglass fremme(steinsprut skade) og litt til. Så blir storservice på bilen når jeg kommer hjem fra jobb nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet Oktober 27, 2013 Share Skrevet Oktober 27, 2013 Reiste til Drammen for å hente en 2003 X5 med M57D30. Da selgeren kom til møtestedet rant det store mengder olje fra motoren. Satte bilen inn på verksted og fikk beskjed at det var veivhusventilasjonen som var tett. Dette hadde skjedd på en 5mil lang tur til drammen. Filteret ble byttet og 2liter olje fyllt på. Men på den 1500km lange turen nordover virket ikke motoren helt frisk. Av og til er det akkurat som om der ikke er turbotrykk. Den kunne rykke litt og så kom den igjen. Har og en rar lyd fra turboen når girkassen girer opp og turtalet endres. Høres ikke helt bra ut. Høres det ut som jeg har en turbo som har fått seg en knekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 27, 2013 Share Skrevet Oktober 27, 2013 Ikke utenkelig, men hvorfor i guds navn kjøper du en slik bil etter noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet Oktober 27, 2013 Share Skrevet Oktober 27, 2013 Har ikke betalt bilen enda. Skal på verksted i morgen å få tatt en tilstandsrapport først. Og hadde jo reist 1500km for akkurat den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Blåser liv i en gammel tråd En erfaren BMW mekaniker fra Latvia sa til meg at det beste var å rett og slett fjerne filteret, da slapp man å tenke på det mer, det gjorde de på alle bilene i Latvia. Så jeg fjernet filteret å har nå kjørt i over ett år uten noe problem Noen andre som også har gjort dette? Noen synspunkter rundt dette? Han sa at motoren da fikk friere ånding hele tiden enn selv med ett nytt filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Blåser liv i en gammel tråd En erfaren BMW mekaniker fra Latvia sa til meg at det beste var å rett og slett fjerne filteret, da slapp man å tenke på det mer, det gjorde de på alle bilene i Latvia. Så jeg fjernet filteret å har nå kjørt i over ett år uten noe problem Noen andre som også har gjort dette? Noen synspunkter rundt dette? Han sa at motoren da fikk friere ånding hele tiden enn selv med ett nytt filter. Jeg ville ikke hatt ett åpent hull under noen deksler, der oljedamp legger seg på alt. OG evnt støv og dritt kan komme ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Næi d blir ikke noe hull og er like "tett" som med filter, du bare tar ut selve filteret og setter selfølgelig på lokket igjen:) Hadde oppe nå for et par uker siden for å sjekke å var gulle reint nedi der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Det er jo det samme som skjer med det nye syklonfilteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå