Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Forresten, så har jeg litt tekniske problemer med bilen (bombe!)

For idag, og flere andre dager også, gjerne morgener, så etter å ha startet og kjørt bilen ca 40meter, så går både dekktrykkontrollen på, samt cruisekontrollen sier at den er feil, samt at rattet blir hardere å vri. Noen ganger (som idag), så rebooter også iDriven..

Eneste måten å få bilen frisk igjen, er å stoppe den og starte igjen.

What gives? Noen som har opplevd noe liknende før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så har jeg litt tekniske problemer med bilen (bombe!)

For idag, og flere andre dager også, gjerne morgener, så etter å ha startet og kjørt bilen ca 40meter, så går både dekktrykkontrollen på, samt cruisekontrollen sier at den er feil, samt at rattet blir hardere å vri. Noen ganger (som idag), så rebooter også iDriven..

Eneste måten å få bilen frisk igjen, er å stoppe den og starte igjen.

What gives? Noen som har opplevd noe liknende før?

Dekktrykkfeil hender en del på min også, men går greit å stoppe og nullstille på iDrive. Som regel er det ingenting galt med lufttrykket. Det merkelige er egentlig at denne feilmeldingen IKKE kom en gang det ene bakdekket mitt revnet helt rundt.. Da hadde det vært greit å fått en feilmelding kan du si... :roll:

Opplevde også her en dag (for første gang) at Active Steering forsvant. Hele servoen forsvant med feilmelding "Active Steering Controll Inactive".. Denne kunne ikke nullstilles i iDrive, og selv om jeg tok av tenningen og startet på nytt gikk det ikke bort.. Men etter en stund gikk det bort av seg selv mens jeg kjørte og har ikke skjedd igjen siden. Iflg Bavaria dette "sånn som skjer" uten at de har noen forklaring på det.. Har ikke fått feil på cruisekontrollen, men det kan vel ikke være lenge til det kommer en eller annen feilmelding på den også.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekktrykkfeil hender en del på min også, men går greit å stoppe og nullstille på iDrive. Som regel er det ingenting galt med lufttrykket. Det merkelige er egentlig at denne feilmeldingen IKKE kom en gang det ene bakdekket mitt revnet helt rundt.. Da hadde det vært greit å fått en feilmelding kan du si... :roll:

Opplevde også her en dag (for første gang) at Active Steering forsvant. Hele servoen forsvant med feilmelding "Active Steering Controll Inactive".. Denne kunne ikke nullstilles i iDrive, og selv om jeg tok av tenningen og startet på nytt gikk det ikke bort.. Men etter en stund gikk det bort av seg selv mens jeg kjørte og har ikke skjedd igjen siden. Iflg Bavaria dette "sånn som skjer" uten at de har noen forklaring på det.. Har ikke fått feil på cruisekontrollen, men det kan vel ikke være lenge til det kommer en eller annen feilmelding på den også.. :x

Hmm... ser nesten ut til å skje når bilen min har stått ute over natten. Ikke nødvendigvis hver natt, men det er pokker meg ikke langt unna.

Dessuten, så merker jeg det ekstra godt når jeg da starter bilen om morgenene, kjører ut av gården, og da etter ca 30m, omtrent på SAMME sted hver gang, så skjer det. Servo blir borte, og de andre feilene som nevnt over skjer..

Jeg har ikke prøvd å la bilen stå litt først på tomgang, for å da finne ut om det er antall sekunder bilen er i gang som er lik, eller om det er antall meter som er lik (ja, det høres litt rart ut..)

VELDIG merkelig og ikke minst: ekstremt irriterende..

Men forskjellen på min og din, var da at alt blir normalt etter å ha restartet bilen.

Jeg har carsoft selv, så kanskje jeg skal nullstille alle feilmld den finner, og sjekke igjen om noen dager.

Høres smart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChrZZ; Driver å funderer på hvor du har kjøpt bilen din hver eneste gang jeg ser bilde av den. Er den kjøpt fra Stenshagen Lillestrøm, evt. kjøpt der ny..? :)

Hehe. Hvorfor lurer du på det hver gang? Det er jo bare en normal E60 :)

Vet ikke om den er ny i Norge, eller kjøpt hos Stenshagen en gang i tiden gitt. Jeg kjøpte den ihvertfall ikke der 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ringe og høre :)

Menne... hvis man har 30mm foran og bak, så blir det vel litt feil på BMW :?

Veldig rart..

BTW:

Noen idé til hvorfor jeg har høytalere undersetene som virker?

Ringte Strandveien Auto nu. 3998,- inkl mva koster fjærsettet. Senker 30mm rundtom, MEN han sa at Hartge sine sett faktisk klarer å senke slik at det blir likt rundt hele bilen, selv om det er i teorien like mye senk i selve fjærene.

Anywho, en grei pris, syntes jeg. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er alltid noe spesielt med E60, ChrZZ.. I tillegg stammer jo skiltene fra hjembyen (Lillestrøm), så litt artig er det jo.. ;)

Jeg ville så definitivt ha slått til på det, ChrZZ. Jeg må også ringe å få tilsendt TUV papirene snart. Jeg er hvertfall kjempefornøyd med oppsettet jeg har fått på min bil med HARTGE oppgraderingen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er alltid noe spesielt med E60, ChrZZ.. I tillegg stammer jo skiltene fra hjembyen (Lillestrøm), så litt artig er det jo.. ;)

Jeg ville så definitivt ha slått til på det, ChrZZ. Jeg må også ringe å få tilsendt TUV papirene snart. Jeg er hvertfall kjempefornøyd med oppsettet jeg har fått på min bil med HARTGE oppgraderingen.. :)

Menne.. hvordan ble bilen med det oppsettet, uten noen stivere dempere? Ble den mer fastere i fisken? Eller blir det fortsatt *på bøljan på*?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg trives meget godt på bøljan blå er ikke det tilfellet her altså. Den ble stivere, men ikke mer enn at jeg fortsatt syns det er komfortabelt. Jeg er hvertfall meget fornøyd og kommer garantert til å velge HARTGE ved senere anledninger også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...