Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, når eg ser din no Saltkjelen så ser 20" stort nok ut. Hvor mye er din senket og hvilket merke på fjærene? Og blir det noe kluss med tanke på nivåreguleringen? Eg har M understell, men det senker vel ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Når jeg starter bilen min hender det at bakruten/luken spretter opp...noen som har vært borti det før?

Yepp.. Begynte å hende på min også i vinter.

Fikk beskjed om at det var fukt i brytern!!

Kanskje du bare kommer bort i knappen på nøkkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med at regnsensoren (E61) er noe ustabil?? Er ikke stabil og går i hytt og h... :roll: Virker når jeg skrur den på men så slutter den å virke etter en stund. Så må jeg starte den igjen for at den skal gå videre. Og noen ganger går den plutselig over på maks hastighet selv om regnet ikke tilsier den skal gjøre det...

Har også denne erfaringen på E60'en min, og hadde det også på min tidligere E39. Jeg har kommet frem til at det er fuktigheten (dugg etc.) på ruta og ikke nødvendigvis vanndråper/regn som kan lure regnsensoren til tider. Jeg mener det skal være mulig å justere intensiteten på regnsensoren?

Var hos Bavaria i Stavanger og forklarte problemet med regnsensor og trodde det bare var å kjøpe nytt relè og montere selv (hørt det er dette på E39 og andre eldre modeller). Men på E60/61 var det visst ikke så enkelt, så Bavaria sa at de måtte sette av en hel dag med feilsøking og at det sannsynligvis var hele sensoren som var gåen! Det gadd jeg ikke å gjøre akkurat der og da, men var innom et annet verksted (Kvål Auto - Sandnes) som har god peiling på BMW, og de feilsøkte mens jeg var der og fant ut at det bare var å nullstille/restarte regnsensor på software. Dette tok 3-4 minutt så var alt i orden... Slapp jeg heldigvis en hel dags jobb hos "amatørene" Bavaria :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Når jeg starter bilen min hender det at bakruten/luken spretter opp...noen som har vært borti det før?

Yepp.. Begynte å hende på min også i vinter.

Fikk beskjed om at det var fukt i brytern!!

Kanskje du bare kommer bort i knappen på nøkkelen?

Knappen på bakluka mi ble bytta.. Ikke hendt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det går fint å kode hos BMW. Lurer på om du ikke kan gjøre dette i Idrive også. Men har du LCI modell med dioder bak på 05 modell?

Saltkjelen vet du dette?

Jeg har sett flere pre-facelift E60/E61 uten markeringslysene, så disse må være mulig å kode vekk / evt. tatt vekk pærerene. På LCI kan du kjøre med og uten markeringslys. Coronaringene (bedre kjent som angel eyes) blir sterkere når markeringslyset slås av og er godkjent som kjørelys (også kjent som DRL (Daytime Running Lights). Det er imdilertid litt synd at det ikke er noen form for belysning inne i kupèen når disse lysene benyttes. Markeringslys på siden er det ikke på pre-facelift. Har du byttet til disse antar jeg det er samme løsning som hovedlyktene dersom du skal ha disse fjernet..

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor du vil gjøre om på dette, markeringslysene er herlige.. Men det får så være hver sin smak.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når eg ser din no Saltkjelen så ser 20" stort nok ut. Hvor mye er din senket og hvilket merke på fjærene? Og blir det noe kluss med tanke på nivåreguleringen? Eg har M understell, men det senker vel ikke nok.

Jeg har originalunderstellet. Jeg har kjøpt Hartge oppsett til min. Stag som monteres fra nivåreguleringen til bærebroa (dette gjør at du slipper å omprogramere bilen for å få den senket bak) og 30mm senkefjærer foran. En flott kombinasjon som hjelper betraktlig på utseende - samtidig som den er brukanes.. Så langt tror jeg det kun er Hartge som operere med denne løsningen, så dersom du går for et annet senkesett så vil du måtte programere den bak.. :)

Stag fra nivåregulering til bærebro

7rr72x7notbvbvaqbnqp.jpg

Senkefjærer foran med originale dempere

zibgfd6ykgbmq06jcnx4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det går fint å kode hos BMW. Lurer på om du ikke kan gjøre dette i Idrive også. Men har du LCI modell med dioder bak på 05 modell?

Saltkjelen vet du dette?

Jeg har sett flere pre-facelift E60/E61 uten markeringslysene, så disse må være mulig å kode vekk / evt. tatt vekk pærerene. På LCI kan du kjøre med og uten markeringslys. Coronaringene (bedre kjent som angel eyes) blir sterkere når markeringslyset slås av og er godkjent som kjørelys (også kjent som DRL (Daytime Running Lights). Det er imdilertid litt synd at det ikke er noen form for belysning inne i kupèen når disse lysene benyttes. Markeringslys på siden er det ikke på pre-facelift. Har du byttet til disse antar jeg det er samme løsning som hovedlyktene dersom du skal ha disse fjernet..

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor du vil gjøre om på dette, markeringslysene er herlige.. Men det får så være hver sin smak.. :wink:

Grunnen til at jeg spurte var at de lyser ikke på min... Er vel 3 eller 4 dioder i hver lykt på siden? Syns det er litt stilig uten også jeg... kan ikke huske å ha møtt så mange uten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det kan være litt tøft, men jeg syns det er øyenbrynet som gir E60 litt særegent preg. Den ser brutal, hissig og spesiell ut.. :)

Pre-facelift frontlykter: 4 dioder

Facelift frontlykter: 6 dioder

Pre-facelift baklykter: 0 dioder

Facelift baklykter: 4 dioder (E60)

Facelift baklykter: 2 dioder (E61)

52_683528194.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god info Saltkjelen. Var forresten og hentet bilen idag og eg er utrolig imponert over de bilene. Fantastiske biler å kjøre. Gleder meg til å få montert på delene eg har handlet inn no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på å kjøpe m front fra gs bildeler til e61`en. har en komplett front der inkl, tåkelykter og alt av deksler osv til 6200kr.

noen som har vært borti den? tenker på passform osv, er visst nok laget av pp plast, som andre orginale fangere er laget av og ikkje glassfiber.

Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at GS bildeler er overpriset så det holder. F.eks et facelift lyktesett til E39 koster 3800kr hos Koed og hos GS 10100kr.. Hvordan de kan forsvare en slik pris fatter jeg virkelig ikke. Hør med Koed, jeg har fått samme pris for en Original M-tech fanger som det GS tar for en uoriginal.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...