Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Derfor hater jeg patentet til BMW!!! Måtte brenne å dø hele greia. Ble fikset for ca 2 år siden, og nå flere brudd igjen på en av de andre kabelbuntene.

ARG!!!!

Hvordan gjør du egentlig denne jobben? Såvidt jeg kan se har du trukket ledningene ut høyttalerhullet i taket bak. Har du koblet de fra noe sted? Det er ikke så mye slakk baki der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kablene går over høyttalerne skjønner du. Får å nå bruddene må man ut med den ene høyttaleren. Fikk testet dette litt idag men har nok loddet 2 eller 3 ledere dårlig, da vindushviskeren bak går helt amok og stopper opp midt på ruta, samt som skiltlysene er døde.

Bavaria skal ha 10 000,- kr for reppsatsen + arbeid for jobben

Venter nå på svar fra Stenshagen, men regner med at de ligger på noe av det samme.

Det er så utrolig trangt også, vanskelig å få dette ordentlig uten å gå for originaldeler.

Edit: Man må klippe av ledningene fra bakdøra (Åpne glassluka og tar av plasten på bagasjedøra, da det ikke er noen hurtigkobling mellom døren og chassiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakruta på min E61 er død... Antar dette også er det berømte ledningsbruddet..? Kan man komme til og skjøte ledningene på noe vis? Ble gradvis vanskeligere å åpne bakluke, og nå lar den seg ikke åpne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var endel oppi der og rotet endel når jeg monterte bakluke-opplegget mitt, men så ikke så mye på det som lå der fra før.

Antar det er rett før den sorte hengslen/kabelbanen dette skjer da?

Det ligger endel reperasjonskit på ebay.de for €99, men tror en bunt med vanlige ledninger gjør samme jobben. Jeg har forstått det slik at BMW bytter hele ledningsnettet, og derav prisen.

Jeg tror at det kunne vært en idè å kjøpt originale kontakter med nok antall pinner som man kan montere ovenfor høyttalerene og evt. i bakluken, slik at man har mulighet for å bytte ledningene på dette stykket uten å klippe å lime om dette skulle skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...