Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg får kjøpt, den (pluggen) som tåkelys kontakta skal kobles i? Altså den som henger ut av fangeren og man setter kontakta for tåkelyset i? Den er ødelagt, da jeg satte på hb3 pærer istedetfor hb4 så må få byttet den ut! Noen som vet hvilken sikring det er for skiltlyspærene? Begge er gåen etter 2 ukers bruk! Får feilmelding!

Rattvarmen, slår seg av etter noen sekunders bruk, har noen opplevd det før?

Takk for alle mulige svar

Har du sjekket på GS? Hvis ikke ville jeg ringt en hugger i Sverige så sender de det nok over til deg. Bare å lodde det sammen med krympestrømpe.

Sikring for skiltlys er spesifisert i boka di, mulig det og står på lokket til boksen. Hva mener du begge er gåen etter to ukers bruk?? Det er en sikring, to pærer. Gikk begge samtidig er det mest sannsynlig sikringen.

Rattvarmen: Du har sikkert kortslutning i rattet. Hva er km på bilen? Slitt ratt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får kjøpt, den (pluggen) som tåkelys kontakta skal kobles i? Altså den som henger ut av fangeren og man setter kontakta for tåkelyset i? Den er ødelagt, da jeg satte på hb3 pærer istedetfor hb4 så må få byttet den ut! Noen som vet hvilken sikring det er for skiltlyspærene? Begge er gåen etter 2 ukers bruk! Får feilmelding!

Rattvarmen, slår seg av etter noen sekunders bruk, har noen opplevd det før?

Takk for alle mulige svar

Har du sjekket på GS? Hvis ikke ville jeg ringt en hugger i Sverige så sender de det nok over til deg. Bare å lodde det sammen med krympestrømpe.

Sikring for skiltlys er spesifisert i boka di, mulig det og står på lokket til boksen. Hva mener du begge er gåen etter to ukers bruk?? Det er en sikring, to pærer. Gikk begge samtidig er det mest sannsynlig sikringen.

Rattvarmen: Du har sikkert kortslutning i rattet. Hva er km på bilen? Slitt ratt?

Jeg ringte GS de skjønte tydeligvis ikke hvilken "plugg" jeg mente! Men skal se å få dratt ned med den defekte hvis det ikke er alt for mye styr å koble den ut! Kjøpte xenon kit til grøftlysa for noen uker siden samtidig noen "xenon" skiltlys pærer! Og nå har både det ene tåkelyset og begge skiltlyspærene tatt kvelden.

Det kan faktisk stemme at det er kortslutning i rattet som du sier, den er kjørt 265.00 ja rattet har vel sett sine beste dager den også!

Men jeg har skjønt riktig at det er HB4 pærer i grøftlysa på disse og D2S pærer i hovedlysa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp xenon i tåkelys.. ikke er det lov og ikke blir det bra.

Jeg fikk nytt ratt på ebay.. HELT nytt. For 1400 ferdig tilsendt :) Med varme og alt!

Der har du faktisk rett!

Ja får prøve med "xenon look"

Sier du det, med airbag og multimedia funksjon?

Flyttet over airbag og knappene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp xenon i tåkelys.. ikke er det lov og ikke blir det bra.

For å være ærlig, så er jeg fatiskk minst like lei de sinnsyke LED-pærene i kombinasjon med reflektor.

Det er jo snart like skarpt som xenon, og de blender noe helt sinnsykt!

Jeg kjøpte kritthvite halogen-pærer fra USA. Helt standard styrke, bare hvitt lys i stedetfor gult.

Blender ikke noe mer, og lyser akkurat like (godt/dårlig) som orginalpærene :-)

Ser ut som om Volvo (V50) har begynt å komme standard med disse LED-pærene i grøft nå, og det ser umåtelig teit ut (spesielt siden man ser de fire lyskildene i hver lykt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat returnert fra garasjen, hvor jeg skulle skifte luftfilter på min 530d -03mod. Det er jo en anstendig jobb i seg selv, men fant ut at det hadde vært veldig interressant å sjekke de beryktede swirl flaps og innsuget. Bilen min har rullet 160000km, så litt grums måtte det være..

Ved hjelp av diy på forum ble innsug demontert i løpet av 30min :D Innsug og flaps var i perfekt ordnung, lite sot og "gørr" som så mange andre har opplevd. Jeg slår et slag for Shell V-power diesel, den ser ut til å renske opp skikkelig i systemet! :applause: En annen positiv virkning av denne dieselen er også fravær av svart røyk ved pådrag Tror nok og at havarerte flaps er "hypet" litt opp, dette virket veldig rent og pent etter et relativt langt liv..

179mo2ql3w3bcoydenqe.jpg

jbkbhdzgiy9zr6z6zvcv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg hadde flere sprekker i eksosmanifolden på min 525d fra 04. Tror kanskje jeg har hatt dette veldig lenge, uten egentlig å være klar over det..

Så tenker jeg skal skifte ut denne når været blir mildere, som muligens er litt jobb. Googlet litt og fant ut at manifolden er laget av aluminium.. Noen som vet om dette er en gjentakende feil? Som da også kan skje igjen med ny eksosmanifold, eller er dette blitt forbedret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...