Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Mangler enda svar på hva som vil være en grom dimmensjon på 20" felger på en X drive bil...

ET, dekk og størrelse på felg (X drive har jo 1 serie innpress...derfor spørsmålet..)

Se posten til Willmar ;) xDrive har ikke "1 serie innpress". E60/E61 xDrive har ET43. 1-serie/E87 har ET42. xDrive har ikke mer "1-serie innpress" enn 1-serie har "E60 xDrive-innpress". ;)

Har Breyton race gts 8,5 245/30-20 kjører lik dim rundt hele. Regner med disse vil passe greit? + rundt 30 mm senk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å få fram et svar her på dette med Hjul og XDrive, men prøver igjen. Min 530XDAT er senket som en vanlig RWD M-sport (ca 25mm??) og jeg kjører med 8,5 x 20 ET 35 med 255/30-20.

Dette oppsettet var montert på bilen fra før den ble importert. For at ET 35 skal se bra ut bak er det montert 12mm spacer bak.Jeg synest hjulene fyller veldig godt ut har ikke subbing hverken framme eller bak. :D

Så lurer jeg på hva som ødelegges ved senking? :shock:

Bilde av min bil med sommerhjul

d45o9nctd5uiseenxtil_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E61 x-drive har luftfjæring med automatisk nivåregulering bak. Ingenting blir ødelagt ved "normal" senking. Har 3,5cm senkefjærer framme på min, men har ikke gjort noe bak. På x-drive bør en kappe "bumpstoppen" på demperen et par cm ved skifte til senkefjærer framme. Det har ikke jeg gjort, og det merkes på fartsdemperer! Har liggende egenproduserte senkestag til nivåreguleringa bak, men har ikke montert dette da bilen ser ok ut. Har hørt det går å programmere nivåreguleringen, men ikke sett noen dokumentasjon på dette. Mulig at å tukle for mye med luftfjæringa bak kan gå ut over kjøreegenskapene. Har ingen dokumentasjon på det heller. Et par tre cm merker en sikkert ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler enda svar på hva som vil være en grom dimmensjon på 20" felger på en X drive bil...

ET, dekk og størrelse på felg (X drive har jo 1 serie innpress...derfor spørsmålet..)

Kommer vel litt an på om du vil kjøre med forskjellige felger foran og bak eller like.

Jeg kjører 8.5" et35 m/245/35/20 foran og 10" et 39 m/285/30 bak. Dette er felger som passer 3 serie e9x. Min er som du ser ikke senket :roll:

Valgte å gå opp en "profil" for å få noe mer gummi pga spare felger og comfort (Ja, begynner å bli gammel, og eier sannsynligvis forumets høyeste e61 #-o )

Skal du ha "grom" dimensjon går du for 235/30/20 og 275/25/20 :D

Rulleomkretsen på denne kombinasjonen avvikermed 1,4mm så er tilnærmet likt.

Men hvis du velger forskjellige dekk foran og bak, så bruk http://www.motormann.no for å sjekke at du får lik omkrets...

8gntnd1dx10tcm9dizdb.jpg

Her er forresten ett par tråder... :

viewtopic.php?f=1&t=223847

viewtopic.php?f=1&t=195872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har en E60 520ia 05 mod. Det står et supersport coiloverkit på bilen, som fungerer veldig bra. Det eneste jeg lurer på er en rar lyd når jeg legger fullt over til en av sidene. Lyden kan også komme med mindre rattutslag, men da kun i lav fart ( ved parkering etc).

Noen som har peiling hva dette kan være? Tror forstillingen skal være ganske fast å fin, er ingen ulyder ellers. Denne lyden høres nesten ut som en fjør - litt sånn "doing" lyd - som når du slår på en fjør.

Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bedre bilde av den bilen uten senk /// Thomas?? Synes da ikke det var så aller verst,ja jeg er sikkert blitt gammel jeg også :) vurderer å kjøre uten senk om det ser greit ut..

En annen ting, hva er bumpstopper eller hva det var som ble nevnt lenger oppe i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bedre bilde av den bilen uten senk /// Thomas?? Synes da ikke det var så aller verst,ja jeg er sikkert blitt gammel jeg også :) vurderer å kjøre uten senk om det ser greit ut..

En annen ting, hva er bumpstopper eller hva det var som ble nevnt lenger oppe i tråden?

Bumpstoppen ligger på toppen av demperen, for å hindre at fjøringa går helt i "bånn" ved en feks uforutsett fartsdemper. Mener den er litt lenger på x-drive. Derfor kappe av den litt ved senking. Ser ut som en gummiforing tredd nedover på demperstanga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bedre bilde av den bilen uten senk /// Thomas?? Synes da ikke det var så aller verst,ja jeg er sikkert blitt gammel jeg også :) vurderer å kjøre uten senk om det ser greit ut..

En annen ting, hva er bumpstopper eller hva det var som ble nevnt lenger oppe i tråden?

Min er som du ser ikke senket :roll:

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dårlig formulering på spørsmålet., forstod at bilen ikke var senket. Ønsket altså et bedre bilde av høyden på bilen din /// Thomas siden den ikke er senket. Lurer på om det ser helt ok ut uten senk,for i så tilfelle dropper jeg å senke min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...