Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Exhaust inspection!

Er det da stor sannsynlighet for at manifolden har tatt kvelden? Ryker fra motorrommet innimellom, og finner ikke noen annen lekkasje noe sted. 525d. Merker at den rykker ved pent pådrag. Og brommer litt..

Vi hadde en 05 mod e61 525d, vi var plaget med eksoslukt i kupè samt vi såg eksos i motorrommet (spesielt ved oppstart). Dette viste seg å være sprukket manifold. Bilen var da rullet ca 150 000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi har en BMW 318tdi -10, og trenger ikke å ta nøkkelen ut av lomma når hun skal inn i bilen, når bilen er låst. Tar bare på håndtaket og bilen låsed opp.

Trenger heller ikke å stappe den i tenningen for å starte bilen.

Hva må til for at jeg skal få til dette? Ca kostnader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir komplisert og omfattende ja. Jeg har det heldigvis på min for det er svært vanedannende. Men, bl.a. er nøklene forskjellige da de på keyless biler ikke lader når de står i tenninga, men har utskiftbare batteri. Da har du antakelig en utgift på nøkler på 4.000 alene. Vet ikke om sensorene i dørhåndtakene er installert på alle eller om du må bytte slik at du får disse sensorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan justere haøyden på min bagasjeroms luke?

Vet at man kan justere ifra iDrive, men ønsker den høyere opp, pga jeg skaller borti. Har maks høyde i idrive.

Jeg er ikke høyere enn 178cm + sko og sokker :-)

Kan det være noe med dette klipset her, at det låser maks løfte høyde. 20130916_091532_zps3dac0b83.jpg

20130916_091551_zps13bac65f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det på bildet er ikke er klips, men en sensor som sier hvor luken er.

Ang. ettermontering av keyless entry, er dette mulig, men det krever som nevnt nye nøkler, i tillegg trengs det nye håndtak og noen antenner inne i bilen.

Hovedproblemet med en slik ettermontering er likevel å få tak i nøkler, da BMW ikke vil gi ut dette ettersom bilen ikke skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tilbake til eksosmanifold, skal nedover gjennom Tyskland i høstferien og tenkte å stoppe et sted å få med en manifold. Har funnet en som skal selge i Hamburg men den er nok ikke fra en e61 530. I annonsen står det e38 e39 e46 e60 e61 e65 x5 delenr. 11.62-2 248 166. Var det slik at denne ville gi effekttap? Skal jeg styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte original eksosmanifold hos koed, de var billigst da jeg sjekket. Betalte under 4000 for manifold, pakninger, muttere og frakt. Leste litt rundt ang stål/E39 eksosmanifold, men slo det fra meg ganske fort grunnet effekttap og fordi den originale eksosmanifolden visstnok var blitt forbedret. Slik jeg ser det er det større sannsynlighet for at en brukt manifold med ukjent kmstand og alder kan sprekke. Den jobben med å bytte manifold var av den typen jeg helst vil slippe å måtte gjøre to ganger for å si det slik.. Skal man ha absolutt ha stål manifold så vurder å kjøpt det nytt, var ikke så mange hundrekronene dyrere. I tillegg er det 2 års garanti på originale BMW deler.. Gjelder sikkert ikke viss en E39 del ryker når den står montert på en E60, men nytt er uansett bedre enn godt brukt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

driver og kikker på e60 i tyskland om dagen, og lurer på noe anngående utstyr lista:

hva betyr denne koden her?

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sports suspension settings

sporstunderstell? eller? trodde det sto m understell når det er sportsunderstell, så ser for meg at dette er noe annet?

S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system

hva er dette for noe?

S563A LICHTPAKET Light package

lys pakke, hva innebærer det?

S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing

og hva er dette for noe?

også var det et par småfeil som ble nevnt.

1: ved lukking av takluken åpner den seg igjen litt så må man trykke på lukke knappen en gang til før den lukkes orntlig. noen som har vært borti noe sånt?

2: volumkontrollen fungerer ikke på spilleren, kun knappene på rattet. stor jobb og fikse?

3: cd veksleren fungerer ikke. dette kan vel være alt i fra en bagatell til at den er defekt. men kan denne byttes ut til f.eks ipod styring? har 160gb ipod som ikke er i bruk lenger pga iphone..

kommer nok mere spørsmål også framover, men først må nok bilen komme hjem også ;)

Mvh Lars Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

226: Sportsunderstell. 15mm lavere enn standard. Samme som M-sport.

465: Nedfellbare bakseter / "gjennomlastningssytem"

463: Lyspakke. Innebærer belyste speil og orange belysning innvendig i dører og tak.

761: Individual solbeskyttende vinduer (sotede ruter fra B-stolpen og bak).

1. Høres ut som om takluken må rekalibreres. Enkel sak.

3. Om CD veksleren er defekt kan du bruke kabelsette til ettermontering av iPod interface eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...