Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for svar AsconaA :D Skal se på det :)

 

Hvor stort dekk m/felg får man plass i reservehjulsbrønnen? Har ikke reservehjul og lurte på å bruke et vinterdekk der den siste tiden før dekkskift.. Men di er 18" ?

 

Rekner med at jeg kan glemme å putte 20" nedi der? :P

Får kun trykket nedi et nødreservehjul der, ikke noe mer. Jeg har et slikt sett jeg kjøpte på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skal bruke de originale m-sport felgene til vinterfelger.

Hvilken dekkdim bør jeg gå for?

18" felger men usikker på bredden på felgene.

På min så var det 235/40-18 hakkapelitta r (piggfritt). Har ikke prøvd de selv på vinteren enda, så vet ikke om det er bra/dårlig. Men tror det er ca hva andre bruker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulyd 1: når eg kjører på brostein og ujevn vei så er det en klappring ved hanskerommet , høres ut som det ligger rett bak hanskerommet . Lyden høres ut som en plate som ikke er skrudd fast , som ved vibrasjon lager en irriterende klapprelyd.

Ulyd 2: Er det normalt med susing/surkling ifra klimaanlegget. Går ikke vekk om jeg stopper viften .

på min e91 318d hadde et verksted ikke satt motordekslet skikkelig på slik at kom borti torpedoveggen på visse turtall og lagde en høy klaprelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Angående reserverhjul kan jeg anbefale å kjøpe dette på Koed.no, noe jeg selv har gjort. Dette var billigst og settet var med hjulnøkkel, jekk og selfølgelig selve hjulet.

Men, selfølgelig kan du ikke bare putte hjulet ned i den brønnen som er i bilen visst den ikke er levert med reservehjul, da den er 2cm for liten i diameter. Du må enten kjøpe ny "brønn" for reservehjul eller bare ta ut hele innmaten og legge hjulet oppå den elektronikkisoporen i bunn noe jeg har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Angående reserverhjul kan jeg anbefale å kjøpe dette på Koed.no, noe jeg selv har gjort. Dette var billigst og settet var med hjulnøkkel, jekk og selfølgelig selve hjulet.

Men, selfølgelig kan du ikke bare putte hjulet ned i den brønnen som er i bilen visst den ikke er levert med reservehjul, da den er 2cm for liten i diameter. Du må enten kjøpe ny "brønn" for reservehjul eller bare ta ut hele innmaten og legge hjulet oppå den elektronikkisoporen i bunn noe jeg har gjort. 

Jeg var faktisk inne på koed og såg på reservehjulet når jeg las dette.. 2000,- skal di ha, er vel ikke gale det :)

 

Åja, så er ikke bare å slenge nedi altså, var ingenting nedi brønnen min. Det reservehjuls erstatnings tingen, ubruklig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye fram og tilbake med selger i tyskland har han nå bestemt seg for og ikke selge bilen alikevel (doh)

har nå heller lagt inn bud på en annen bil i Norge godt over hva han ga for den, så får se hva han sier..

men denne har noen kjedelige seter, hvordan er det og bytte til sport seter? komfor seter?

bilde av førerstol:

84_264694740_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk inne på koed og såg på reservehjulet når jeg las dette.. 2000,- skal di ha, er vel ikke gale det :)

 

Åja, så er ikke bare å slenge nedi altså, var ingenting nedi brønnen min. Det reservehjuls erstatnings tingen, ubruklig det?

Jeg har ikke reservehjulsbrønn, da min bil ble levert ny med RFT. Jeg fikk presset dette hjulet nedi, som jeg kjøpte på finn.no:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=20487921&searchQuery=e60+reserve#resultat?keyword

Det var riktignok forb/&%& trangt, men etter litt hopping og rikking så gikk det nedi. Vil tro det er billigere å hoppe litt på hjulet enn å bytte brønnen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye fram og tilbake med selger i tyskland har han nå bestemt seg for og ikke selge bilen alikevel (doh)

har nå heller lagt inn bud på en annen bil i Norge godt over hva han ga for den, så får se hva han sier..

men denne har noen kjedelige seter, hvordan er det og bytte til sport seter? komfor seter?

bilde av førerstol:

84_264694740_xl.jpg

Ikke undervurder de setene der, de er knallgode å sitte i synes jeg :) Så er jeg en sykkel-slank "lettvekter" også da, så spørs kanskje litt hvor mange kilo en trenger å støtte opp under kjøreturen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom den har fullelektriske seter vil jeg tro comfort-seter skal gå greit, og sportsseter vil uansett gå greit.

 

ja, er full elektrisk. men kun memory på den ene stolen om det har noe og si, må også få tak i m-tech ratt da det som sitter der er kjedelig :P

men først høre om han vil av med bilen da, håper og få svar i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk inne på koed og såg på reservehjulet når jeg las dette.. 2000,- skal di ha, er vel ikke gale det :)

 

Åja, så er ikke bare å slenge nedi altså, var ingenting nedi brønnen min. Det reservehjuls erstatnings tingen, ubruklig det?

 

 

Jeg var faktisk inne på koed og såg på reservehjulet når jeg las dette.. 2000,- skal di ha, er vel ikke gale det :)

 

Åja, så er ikke bare å slenge nedi altså, var ingenting nedi brønnen min. Det reservehjuls erstatnings tingen, ubruklig det?

Hei!

Forklarte meg litt dårlig kansje, men nødhjulet går ikke oppi den grå teppelignede brønnen som ligger der orginalt. Det er 2 typer av disse "teppebrønnenene" en som hjulet passer oppi, og en som hjulet nesten passer oppi.

Jeg tok bare utav hele teppet og la hjulet nedi der uten dette teppet. Fordelen med dette er at det er mye lettere å holde kontroll med selve hjulbrønnen angående vannlekasje fra panoramataket.

Jeg har ikke prøvd å kjørt på reservhjulet, men vil tro at det er vesentlig bedre enn å stole på at det repsettet skal hjelpe på et punktert 20" hjul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...