Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det er som på eldre modeller gir ikke dårlig kamsensor noen symptomer bortsett fra at den bruker ett sekund lenger på å starte.

Dette fordi bilen nå kontrollmåler veivsensoren to ganger eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runflat systemet ditt går på ABS sensoren, og bryr seg fint lite om bilens høyde sånn sett siden den kalkulerer dekkets diameter ut i fra hvor fort ABS-ringen går rundt kontra de andre hjulene.

Jeg mistenker heller at du har knerta en ABS-sensor eller at det er blitt dårlig kontakt ett sted - tipper foran! Ofte dette som sørger for juletreet i dashbordet, som de så fint kaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, skal ohme dem og se om det er noe forskjell på de, noen som vet hvilken verdi de skal ha?

Runflat systemet ditt går på ABS sensoren, og bryr seg fint lite om bilens høyde sånn sett siden den kalkulerer dekkets diameter ut i fra hvor fort ABS-ringen går rundt kontra de andre hjulene.

Jeg mistenker heller at du har knerta en ABS-sensor eller at det er blitt dårlig kontakt ett sted - tipper foran! Ofte dette som sørger for juletreet i dashbordet, som de så fint kaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vil svare på akuratt her??

Service BMW E60 2004 BENSIN

Hei lurer på noen ting som jeg ønsker å gjøre på bilen.

For det første lurer jeg på om det er mulig å tappe ut hele servooljen for og så fylle på ny? Evt hvordan gjør man det, med evt lufting osv, kjølevæske vet jeg kan byttes, er det noe man kan gjøre selv? Lufting er vel nødvendig der også?

Og bruker bilen 1.4 på mila alle filtre og olje er skiftet, hva kan være årsaken?

Skal også ha 4hjulskontroll på den noen i Oslo Akershus som gjør det rimelig?

Er kun varm luft i fra kupevifta er en liten kontakt som må settes inn under panseret for å få på ac, kan dette være duoventilen?

Holder med å bytte ut kun den?

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å tappe av alt, men det er kanskje vel så greit å suge det opp fra beholder og fylle på. Gjenta et par ganger.

Lufting gjøres ved å dreie på rattet fra side til side til det går jevnt.

Høyt forbruk kan være veldig mye feil. En diagnose vil være å foretrekke.

Jeg kjenner ikke til noe verksted som er å foretrekke, men Bmw selv skal være best.

Varme kun fra vifta kan også kanskje avdekkes av en diagnose. Ellers synes jeg den setningen er vanskelig å forstå helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen her inne sikkert har fått med seg har jeg vært plaget av en "gnisselyd" når bilen har vært lastet med vekt i bagasjerommet og ved venstresvinger.

 

Hva var feilen? Holder til håndbrekkwire som gnissa mot drivaksel.  :weirdwalkingthing:

( bytta også knirkeforinger, de var ikke utslitt, men kjekt å få testa spesialverktøyet! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demperene på bilen min, begynner å sige litt, altså bilen er litt lavere bak enn normalt. Kan dette fikses eller må jeg til med nye dempere? i så fall er vel coilovers det beste? samtidig som det er billigere.

 

Kjøpte også noen nye felger som er 8.5", ET15 og 10.5 ET20, selger mente at jeg burde space 20mm. tror dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du får problemer med subbing om du spacer de 20mm utover. :)

 

...og hadde du hatt xDrive hadde du muligens allerede hatt problemer med å brukt de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har enda et problem med e60 alarmen begynner å pipe når jeg låser dørene, hva kan være årsaken til det?

Det går en liten stund så begynner alarmen å gå, må unngå å låse bilen til tider, samtidig går det ikke an å låse/ åpne bilen med knappen før man står helt inntil bilen!

Det er helt nytt batteri på nøkkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...