Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Filter som til hva?

Tennplugger passer nok din motor og, selv om du kanskje har fått for få?

Sjekk på delekatalogen, bmwfans.info feks

Er snakk om luftfilter, olje filter og pollen filter. Sjekket litt opp på gs får å se hva de filtrene passet til så skrev inn reg nr på bilen og da passet de til begge to.

Håper det kommer 6 plugger hvertfall  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Hei har enda et problem med e60 alarmen begynner å pipe når jeg låser dørene, hva kan være årsaken til det?

Det går en liten stund så begynner alarmen å gå, må unngå å låse bilen til tider, samtidig går det ikke an å låse/ åpne bilen med knappen før man står helt inntil bilen!

Det er helt nytt batteri på nøkkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Her kommer nok et felg spørsmål! 

 

Har en 525xd som trenger nye felger, men etter mange timer med leiting på nett har eg enda ikkje funnet noen med litt meir "ekstreme" felger på ein xdrive bil.

 

Planen min er altså følgende oppsett: 

 

20x9 et35 fremme

20x10,5 et42  bak

 

Dekk er jeg usikker på om jeg skal ha 245/30 og 295/25 som vil ha 0.08% forskjell i omkrets, eller gå for 235/30 og 285/25 med 0,75% forskjell.

 

Bilen skal også senkes, men har ikkje bestemt meg for om det blir økonomiske senkefjerer, eller som eg skal slå til å kjøpe KW Street Comfort..

Kjøper eg coilovers skal den senkes myye! :)

 

 

Så tror dere at dette kommer til å passe? eller kommer det til å stikke utenfor hjulbuene og subbe berre eg setter bilen ned fra jekken? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vært på EU kontroll og får ikke godkjent før film på sideruter foran er fjernet. Sjefen hos bilverkstedet sa at jeg evt. kunne ha vinduene nede ved etterkontroll og ta ut sikringen slik at de ikke fikk det sjekket dette. Jeg gjorde dette, men da godkjente de det ikke fordi det kom feilmelding på bilen pga. at sikringen var ute. Er det en annen måte å unngå dette på eller må filmen fjernes? noen som har noen gode forslag elle rsom har møtt på dette problemet tidligere. Nå skal det sies at jeg kjøpte bilen slik og var klar over at dette ikke var lov, men de reagerte ikk eforrige EU kontroll, men jeg forstod at de har blitt mer nøye på slike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei har ikkje lov til å finne nye feil på en etterkontroll.

Men viss dei allerede har ført opp soting på siderutene, og du har tukla med sikringer så dei ikkje kan sjekke dette på en etterkontroll, kan dei ikkje godkjenne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så var det bilmekanikeren som tipset meg om å koble ut sikringen. Han sa og ved etterkontroll at de ikke kunne godkjenne pga. nye feil pga. varsellamper kom opp. Jeg sa at dette ikke hadde noe med etterkontrollen og gjøre, og han sa at det var nye regler... Er det noen som har DIY for å ta av dørtrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...