Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Fekk opp check engine light i dashbordet i dag og tok ein liten diagnose. Den viste "cylinder misfire" registrert på alle cylindrene... stod også at det var på grunn av for lav kompressjon. Noen som har erfart dette før og veit ka som må til får å fikse dette? ferlig for motor å kjøre med dette og eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cylinder misfire er vel en typisk plugg-feil :) Både E60'n jeg har nå, og E46'n jeg hadde før hadde de feilkodene når jeg kjøpte bilene. Bytta plugger, og feilkoden var vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stygg dunkelyd fra bakstillingen (høres sånn ut) når jeg akselererer fra 0 og oppover, noen som kan ha en formening om hva det kan ver? Vet det er litt lite info å gå etter men [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann godtfolk, BMW kjennere å elskere.

 

Etter lengre periode med svært lite BMW på meg har lysten kommet kraftig tilbake.

Nå er det E6x som frister veldig.

 

Har sett litt på finn.no og derav så kommer det naturligvis nok mange spørsmål som jeg ikke vet svaret

på som jeg tenkte å stille dere her etterhvert som det høver seg. Nå er det svært lenge siden jeg har vært på forumet

så er lite oppdatert på forskjellige ting. 

 

Så i første omgang nå så kommer følgende spørsmål:

 

1.

Hva er forskjell på de forskjellige stereopakken til E60, og hva er best og hvordan vest man hvilken pakke bilen har (er det noen plass man kan sjekke det ut?).

Jeg liker god lyd når jeg kjører å hører på musikk.

 

2.

Er det noen typiske modeller som man burde styre unna eller noen feil som man må være obs på?

Har lest litt om EGR, DPF og swirlflaps men kan ikke mye om det å blir ikke helt klok.

 

Mvh

Endret av Glema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 676 er et nivå høyere enn vanlig og er helt greit. 677 var veldig bra lyd på synes jeg. Var veldig fint med en senter høyttaler! 

Dette var i en E61.

Jeg har 676 med annen forsterker og andre høyttalere, og synes ikke det var så mye bedre med 677, men den var jo original igjen da.

 

2. Den motoren er som absolutt er enklest konstruert er M57D30TUD2/M57N2 som den heter, aka 525D, 2007-2010.

Men så lenge du kjøper en R6 diesel så er de egentlig veldig bra og har lite kjent feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det ja? Men bilen har ikke lyspakke originalt, men ligger ledninger klart? :) Tenkte kanskje fotbrønn lys eller knapp til åpning av bakluke.

 

Jeg måtte lage det selv. (uten lyspakke) men du kan jo bare prøve med en lyspære og se. Se og om du har samme på passasjer siden.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stygg dunkelyd fra bakstillingen (høres sånn ut) når jeg akselererer fra 0 og oppover, noen som kan ha en formening om hva det kan ver? Vet det er litt lite info å gå etter men [emoji14]

 

Samme her. Dunker i bakstillinga/drivverk når jeg tar igang litt hardt fra stillestående.

har ikke forska noe på hva det er enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Dunker i bakstillinga/drivverk når jeg tar igang litt hardt fra stillestående.

har ikke forska noe på hva det er enda.

Her er problemet ett par foringer som er totalt utslitt baki der, så time er bestilt :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...