Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har en type klirrelyd som kommer fra 60 km/h, aner ikke hva det er, men det høres ut som det kommer fra ganske langt nede foran eller bak. Bilen har gått 137k km, kanskje noen har hørt noe lignende? Den er ikke høy, men den er irriterende når musikken endrer lydnivå osv. Høres litt lik ut da ABS ringen på mazdan min var løs. Noen?

 

Tømte hele bilen idag for alt i hanskerom, solbriller i dører og alt bak, lyden er borte. Innbiller meg at det har vært en nøkkel som har snudd seg inni der og klirra inni værandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømte hele bilen idag for alt i hanskerom, solbriller i dører og alt bak, lyden er borte. Innbiller meg at det har vært en nøkkel som har snudd seg inni der og klirra inni værandre :)

Haha!

Men bra du fant ut av det.

Merker at det er ingen vibreringslyder i disse bilene. De har såpass bra motor oppheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Men bra du fant ut av det.

Merker at det er ingen vibreringslyder i disse bilene. De har såpass bra motor oppheng.

 

Eneste lydene jeg har i bilen er til tider fjernlys/blinklys hendelen der OBC og Check knappene kan lage lyd, men holder å trykke litt på de så forsvinner vibreringa, ellers er det setene som knirker, men det må jeg bare leve med da jeg ikke finner noen lett fiks på få det bort. Klarte det første gangen, da var det bra i 3 måneder, etter det har det ikke løst seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knappene på fjernlyshendel, det var rart. Ser ikke for meg at de skal lage lyd. Min gamle e39 som var gått 289kkm var lydløs der.

Men sportsetene virker som det er standard med knirking. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knappene på fjernlyshendel, det var rart. Ser ikke for meg at de skal lage lyd. Min gamle e39 som var gått 289kkm var lydløs der.

Men sportsetene virker som det er standard med knirking. Dessverre.

 

Jeg har komfortseter da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust på førerdør er oppdaget på min e61. Anbefaler alle som har e60/e61 om sjekke sine dører. Bildene viser rust på førerdør helt nederst bakerst på døra.

Min bil er jevnlig vasket og omstendig, tørke av nevnte plass etter hver vask.

Har sett en bitteliten prikk der, men antok det var litt skitt.

Tok av pakningen på døra og der ser man rust under lakken også.

https://drive.google.com/folder/d/0B-5KtFtiv6tFXzFMby1MblNKeW8/edit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner cd-spilleren på bilen å tulle. Får opp stadig vekk "medium cannot be read". Også skal jeg ha DAB+ men det er ganske mye å velge mellom.

Mitt spørsmål er om jeg skal bytte ut hele M-ASK systemet til CIC med navi eller bare kjøpe en dension gateway 500s bt med dab-adapter i tillegg? Eventuelt dynavin eller noe annet?

Hvis jeg går for CIC så blir det med dension dab+u for USB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner cd-spilleren på bilen å tulle. Får opp stadig vekk "medium cannot be read". Også skal jeg ha DAB+ men det er ganske mye å velge mellom.

Mitt spørsmål er om jeg skal bytte ut hele M-ASK systemet til CIC med navi eller bare kjøpe en dension gateway 500s bt med dab-adapter i tillegg? Eventuelt dynavin eller noe annet?

Hvis jeg går for CIC så blir det med dension dab+u for USB.

 

Jeg har Dension 500s Dab+ bt i min, funker jo bra til å være ettermarkeds :) Men om jeg hadde uendelig stor lommebok, og en bil det var verdt å koste på, hadde jeg vel kanskje gått for CiC.... Spørs jo bare hvor mye du vil bruke på det! 

Hvilken årsmodell er bilen din? Om du har en som er produsert før midten av 2005, må du også oppdatere hele M-asken for å få lagt inn mp3/iphone tilgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips fra meg er;

Om bakluka på bilen ikke lukker seg selv opp fra helt nede fra, så er det dårlige dempere.

Og om luka er litt tung å lukke også, dempere.

Jeg skiftet mine dempere på lørdag, og bakluka er helt nydelig å åpne og lukke!

Den går opp nesten helt av seg selv, etter jeg har trykt på knappen.

Og lukking er også mye lettere. Vel verdt ca 1300,- fra koed.no

 

Dette gjelder da kun for de uten automatisk bakluke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips fra meg er;

Om bakluka på bilen ikke lukker seg selv opp fra helt nede fra, så er det dårlige dempere.

Og om luka er litt tung å lukke også, dempere.

Jeg skiftet mine dempere på lørdag, og bakluka er helt nydelig å åpne og lukke!

Den går opp nesten helt av seg selv, etter jeg har trykt på knappen.

Og lukking er også mye lettere. Vel verdt ca 1300,- fra koed.no

Dette gjelder da kun for de uten automatisk bakluke.

Jeg har ikke automatisk bakluke på min.

Og det du skriver er at når jeg åpner bakluka med nøkkel så skal bakluka åpne seg helt opp?

Da må jeg skifte dempere på min også. For den bare låser seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...