Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Alt er ok med motor og oljenivå. For lavt olje-nivå skaper masse ulyder + at luke spradisk ikke vil gå opp og ikke gå ned osv.  Har lest masse om slike symptomer og da er det som du sier.... for lite olje på motoren.

Så i mitt tilfellet, så må det være noe andre greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner dessverre ikke. Mulig det er pumpen som henger eller et eller annet?

Har selv hydraulisk luke, men da min er ettermontert har jeg også soft close på bakluken, så da er ikke den problemstillingen der hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.12.2016 at 20.58, E39523i skrev:

Har lest masse på forumet om diverse problemer med bagasjeluka, men ikke funnet noe med det samme problemet som jeg har.

Har softclose på alle dører, men ikke på luka. Den låser seg ved at luka blir slengt rimelig hardt igjen (hydraulisk/automatisk luke)

Enkelte ganger så har den ikke nok kraft/fart, sånn at den ikke greier å låse seg.

Når den kommer seg helt ned, så oppfører seg nesten på samme måte som når det er noe i veien for luka,...den går litt opp igjen osv.

Det er faktisk sånn at jeg kan se på hastigheten luka har, når den nesten er helt nede, om den vil gå i lås eller ikke.

Noen som har noe idê om hvorfor dette oppstår?  ....vi snakker vel kanskje en data/software-feil?

Er vel en type "soft-close" på alle E61, dvs at bakluka blir dratt inn og går i lås. Har selv hydraulisk bakluke og har merket meg at noen hydrauliske luker "smeller" igjen siste biten, og noen er litt "softere" Mulig dette går å justere på pumpa. Luka mi er av den litt aggressive typen, uten at jeg har irritert meg mer over det. Uansett, så hadde jeg samme problem som deg, dvs at luka ikke gikk i lås. Skiftet låsenheten på selve luka, da den var ødelagt. Er en elektrisk mekanisme i låsen, som drar luka inn, og i lås. Dette er noen år siden, så husker ikke helt hva som var i stykker, men den var i allefall kaputt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.12.2016 at 22.15, awt skrev:

Jeg aner dessverre ikke. Mulig det er pumpen som henger eller et eller annet?

Har selv hydraulisk luke, men da min er ettermontert har jeg også soft close på bakluken, så da er ikke den problemstillingen der hos meg.

Var dette mye jobb? Dette er noe jeg savner på min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått problem med automaten på E60n.

Når bilen står så den blir skikkelig kald så har jeg problem med reversen, når jeg setter bilen i revers så får jeg ikke opp turtallet på motoren og bilen står bare å slurer på reversen selv med full gass.

Dette er en 07 preface 520d som har gått 110 000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎23‎.‎12‎.‎2016 at 9.21, sinkMe skrev:

Er vel en type "soft-close" på alle E61, dvs at bakluka blir dratt inn og går i lås. Har selv hydraulisk bakluke og har merket meg at noen hydrauliske luker "smeller" igjen siste biten, og noen er litt "softere" Mulig dette går å justere på pumpa. Luka mi er av den litt aggressive typen, uten at jeg har irritert meg mer over det. Uansett, så hadde jeg samme problem som deg, dvs at luka ikke gikk i lås. Skiftet låsenheten på selve luka, da den var ødelagt. Er en elektrisk mekanisme i låsen, som drar luka inn, og i lås. Dette er noen år siden, så husker ikke helt hva som var i stykker, men den var i allefall kaputt

Nope, er ikke softclose på selve bakluka på bilene som har hydraulisk bakluke. 

ingen biler, fra fabrikk i hvert fall, som ble levert med begge deler.

har fortsatt ikke funnet ut av det.  Begynner å bli riiiiimelig matt.  Nå vil ikke luka gå ned igjen i det hele tatt nå. Flotte saker det her...

Tailgate fault BMW E61 2007 mod..mp4

Noen som har opplevd det samme som det her??  ...det at den slipper seg litt ned igjen etter at den har nådd toppen?

Motor/pumpe er ny og oljenivå er okk..

Endret av E39523i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E39523i skrev:

Nope, er ikke softclose på selve bakluka på bilene som har hydraulisk bakluke. 

ingen biler, fra fabrikk i hvert fall, som ble levert med begge deler.

har fortsatt ikke funnet ut av det.  Begynner å bli riiiiimelig matt.  Nå vil ikke luka gå ned igjen i det hele tatt nå. Flotte saker det her...

Tailgate fault BMW E61 2007 mod..mp4

Noen som har opplevd det samme som det her??  ...det at den slipper seg litt ned igjen etter at den har nådd toppen?

Motor/pumpe er ny og oljenivå er okk..

Jeg tok feil. Stemmer det ikke er softclose. Er i allefall en elektriskmekanisme i selve låsen som drar luka til. Skiftet den på min og da funket det. Du kan jo prøve låsen med luka oppe. Stikk et skrujern opp å se om låsen lukker. Kan jo hende det er kabelbrudd eller noe i den dur også. Hvis luka siger i åpen stilling, tenker jeg gassdemperen på høyre side er gåen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sinkMe skrev:

Jeg tok feil. Stemmer det ikke er softclose. Er i allefall en elektriskmekanisme i selve låsen som drar luka til. Skiftet den på min og da funket det. Du kan jo prøve låsen med luka oppe. Stikk et skrujern opp å se om låsen lukker. Kan jo hende det er kabelbrudd eller noe i den dur også. Hvis luka siger i åpen stilling, tenker jeg gassdemperen på høyre side er gåen

Hmmm,...merkelig.  Var rimelig sikker på at alle luker, igjen...fra fabrikk, som har automatisk luke, ikke har noe form for mekanisme som trekker igjen luka,...type softclose-aktig, men rett og slett et konsept som bare smeller igjen luka med råååååå kraft :shock:

har allerede bestilt ny "hjelpedemper", så får man se da, om det/den er årsaken til at luka siger litt ned. Fult mulig den tilfeldigvis har gitt seg akkurat nå i forbindelse med pumpe-bytte osv. Luka siger uansett rimelig tydelig. Fikk du sett filmklippet...? 

Er det forresten noen som kan bekrefte at de får sett filmklippet jeg la ut? Nå får jeg feil-melding når jeg prøver å se det selv igjen....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, E39523i skrev:

Hmmm,...merkelig.  Var rimelig sikker på at alle luker, igjen...fra fabrikk, som har automatisk luke, ikke har noe form for mekanisme som trekker igjen luka,...type softclose-aktig, men rett og slett et konsept som bare smeller igjen luka med råååååå kraft :shock:

har allerede bestilt ny "hjelpedemper", så får man se da, om det/den er årsaken til at luka siger litt ned. Fult mulig den tilfeldigvis har gitt seg akkurat nå i forbindelse med pumpe-bytte osv. Luka siger uansett rimelig tydelig. Fikk du sett filmklippet...? 

Er det forresten noen som kan bekrefte at de får sett filmklippet jeg la ut? Nå får jeg feil-melding når jeg prøver å se det selv igjen....

 

 

Var det samme på min. Begynte etter at jeg hadde skiftet sylinder. Det er jo enkelt å sjekke. Koble av gassdemperen i ene enden og kjenne om det er noe futt i den.

Dette er låsen som er på min. Som du ser, er det en elektrisk aktuator der. Er vel ganske lik en sentrallåsmotor, men denne åpner, og drar inn luka siste centimeteren: https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/trunk-lid-lock/51247197081/ Denne virket på min bil før jeg skiftet, men mekanismen i låsen var ødelagt. Begynte sånn som på din. Det skal være mulig å høre aktuatoren går akkurat i det du åpner luka. Ja, jeg fikk sett filmklippet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sinkMe skrev:

Var det samme på min. Begynte etter at jeg hadde skiftet sylinder. Det er jo enkelt å sjekke. Koble av gassdemperen i ene enden og kjenne om det er noe futt i den.

Dette er låsen som er på min. Som du ser, er det en elektrisk aktuator der. Er vel ganske lik en sentrallåsmotor, men denne åpner, og drar inn luka siste centimeteren: https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/trunk-lid-lock/51247197081/ Denne virket på min bil før jeg skiftet, men mekanismen i låsen var ødelagt. Begynte sånn som på din. Det skal være mulig å høre aktuatoren går akkurat i det du åpner luka. Ja, jeg fikk sett filmklippet

Ække lange tiden før den nye demperen dukker opp. Blir spennende å kjenne forskjellen på den gamle og den nye. Håper det er en vesentlig forskjell på de to. 

jaujau, kanskje en ny sådan låseenhet blir nødvendig til slutt.

Når du forresten skriver "Var det samme på min", mener du at din luke også sêg litt ned igjen etter at den hadde nådd toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, E39523i skrev:

Ække lange tiden før den nye demperen dukker opp. Blir spennende å kjenne forskjellen på den gamle og den nye. Håper det er en vesentlig forskjell på de to. 

jaujau, kanskje en ny sådan låseenhet blir nødvendig til slutt.

Når du forresten skriver "Var det samme på min", mener du at din luke også sêg litt ned igjen etter at den hadde nådd toppen?

Ja, spesielt når den stod i motbakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen smarte hoder som kan fortelle meg hva disse feilkodene jeg får med Carly er? :)

 

Ser forsåvidt at det er feilkode på glødeplugger, er disse helt døde? Er 520 så er jo bare 1 av 4 som fungerer om så.

Er det virkelig en kortslutning på positiv/åpen krets?

 

Har også fått feilkode på DTC, DBC, Drive control system og hill start assistant (se bildet) 3 ganger når jeg har kjørt i den siste tiden, kan dette være grunnet dårlig batteri, IBS o.l.? Feilkodene forsvinner når jeg slår av og på bilen.

FaultReport_CarlyForBMW.txt

feilkoder.jpg

Endret av Cali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de varslene du får i idrive antar jeg dårlig batteri eller ibs. 

Den for klima 9c54 er auc sensor som er defekt. Kortslutning er rett feil ja. Det er noe inni auc som er defekt og detmed ingen gjennomgang av strøm. 

Det samme gjelder glødeplugger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...