Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg monterte 5watt led pærer i angel-eyes parklysene mine i dag. Demonterte lyktene og fikk satt de nye pærene på plass. Alt lyser, og jeg har ingen feilmeldinger. Problemet er at jeg syns de lyser litt svakt. Det er likt på begge sider, men i dagslys syns de nesten ikke i det hele tatt. Kan det være noe feil?? Bilen er en 2005 E61.

Har 5w montert selv, er så og si usynlige i dagslys.

Frister å gå for 6w versjonen, men har lyst til å se noen bilder i dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lurer på om noen vet hvilken type lyspære som sitter i tåke/grøfte lysene på min 06 E61.

Klarte å bytte parklyspæren UTEN å ta ut lyktene(var ett helvete), så nå er jeg på jakt etter ett sett pærer som passer mer til LED fargen som er i parklysene. Tenker å få ett litt mer cleent look foran på bilen.

Vet det finnes diverse Xeon look pærer, evt noen andre pæren noen anbefaler?

Link?

Marek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lurer på om noen vet hvilken type lyspære som sitter i tåke/grøfte lysene på min 06 E61.

Klarte å bytte parklyspæren UTEN å ta ut lyktene(var ett helvete), så nå er jeg på jakt etter ett sett pærer som passer mer til LED fargen som er i parklysene. Tenker å få ett litt mer cleent look foran på bilen.

Vet det finnes diverse Xeon look pærer, evt noen andre pæren noen anbefaler?

Link?

Marek

Kan se HER hvilken type du trenger. Har LED pærer 6000k m/motstander i mine tåkelykter, ser bra ut om du har byttet til LED i parklysa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lurer på om noen vet hvilken type lyspære som sitter i tåke/grøfte lysene på min 06 E61.

Klarte å bytte parklyspæren UTEN å ta ut lyktene(var ett helvete), så nå er jeg på jakt etter ett sett pærer som passer mer til LED fargen som er i parklysene. Tenker å få ett litt mer cleent look foran på bilen.

Vet det finnes diverse Xeon look pærer, evt noen andre pæren noen anbefaler?

Link?

Marek

Kan se HER hvilken type du trenger. Har LED pærer 6000k m/motstander i mine tåkelykter, ser bra ut om du har byttet til LED i parklysa...

takker for svar HB4 skal jeg ha =)

HB¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt inn 5w.

Ble likt,men som sagt over, synes lite midt på dagen om sommeren.

Tok en tur i ett p-hus for å sjekke, og var fornøyd da. Uansett greit om kvelden.

Pen bil btw PenguiN =) Baklyktene bestiller du u orginale, eller soter du de orginale LCI lyktene? Kommer vel ikke orginale blackline lykter til E61?

Fant noen mørke LED baklykter på schmiedmann.no men usikker på om det blir bra.

Noen som kan også svare meg på en ting om felg og dekk:

Var inne på gs sine sider å sjekket opp 20" til min bil.

Så spesielt etter GS-Concave, men de kommer ikke opp når jeg velger min modell.

Velger jeg feks 520i/d eller 530i/d så blir de listet opp.

Men jeg har en 530xd og da kan jeg bare velge mellom 3 felgtyper i 20".

Noen som vet d 100% om det er no forskjell når det er 4x4 kontra bakhjulstrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell i innpress ja. Jeg bruker felger ment for 3 serie. Husker ikke innpress.

De originale står det x i støpen mellom bolthull på utsiden. Mener det også står 15.

Skal ha nye vinterfelger så er litt på utkikk selv.

Edit: iPad autocorrect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har fått en slags ulelyd fremme ved høyre framdekk, kan det være et hjullager som er gåen?

så er det en slags metallisk skrapelyd etter bremsing, virker som om bremsene er helt utslitte, er sånn metall mot metall lyd, kun ved lav hastighet etter bremsing, virker som bremsen henger?

noen som har vært borti lignende? ps ingen feillalarmer i bilen!

bilen er en 520 IA 177HK bensiner fra 2004. bilen er gått 125.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan også svare meg på en ting om felg og dekk:

Var inne på gs sine sider å sjekket opp 20" til min bil.

Så spesielt etter GS-Concave, men de kommer ikke opp når jeg velger min modell.

Velger jeg feks 520i/d eller 530i/d så blir de listet opp.

Men jeg har en 530xd og da kan jeg bare velge mellom 3 felgtyper i 20".

Noen som vet d 100% om det er no forskjell når det er 4x4 kontra bakhjulstrekk?

Det er forskjell i innpress ja. Jeg bruker felger ment for 3 serie. Husker ikke innpress.

De originale står det x i støpen mellom bolthull på utsiden. Mener det også står 15.

Skal ha nye vinterfelger så er litt på utkikk selv.

Edit: iPad autocorrect

Innpress er 43 på xdrive og som det blir nevnt, spesielt E46 felger passer fint til e60/61 xdrive.

Hvis en skal finne riktige felger til sin bil, så anbefalte GS Morgan å søke etter felger for nettopp E46 på sidene til GS. For min del så er 19/20" HyperTrack (BBS LM replica med grått senter) mest aktuelle.

Noen av dere som kjører større bredde bak enn foran på xdrive bilene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er orginal m tech felges som står på min. Hvertfall runflat dritt som står på(bråker fææælt!!) fra 06, så da tenker jeg det er orginal dekk og felg som står på. Bruker de ut sesongen. 245 brede foran og bak. Kunne tenkt meg 19/20" 245/255 foran 275/285 bak.

Skal titte på felger til e46 :)

Evt noen andre felger som er å anbefale?

Takker for svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er orginal m tech felges som står på min. Hvertfall runflat dritt som står på(bråker fææælt!!) fra 06, så da tenker jeg det er orginal dekk og felg som står på. Bruker de ut sesongen. 245 brede foran og bak. Kunne tenkt meg 19/20" 245/255 foran 275/285 bak.

Skal titte på felger til e46 :)

Evt noen andre felger som er å anbefale?

Takker for svar! =)

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=195872

Husker ikke for øyeblikket hvilken dim som sitter på, men mener det er 275 bak og 245 foran. Skal ta en titt i morgen. Minimal forskjell i rulleomkrets.

Breyton har mange fine kvalitetsfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...