Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hey hey!

Jeg lurer kjapt på noe "ekstrautstyr" som jeg ikke helt blir klok på som jeg har i bilen.

Da jeg kjøpte bilen, så fulgte denne mikrofonen med. Dvs, den var og er fortsatt festet her ved kupélyset.

Jeg vet ikke hvor ledningen går hen, og jeg har ikke tenkt til å begynne å åpne en masse for å finne ut av med det første..

Såh.. noen som har sett noe slikt før? Uoriginalt handsfree sett? Originalt?

Jeg kan ikke se at jeg har noen telefon eller BT-mulighet på iDriven... Isåfall hvor bør jeg lete?

Takker for alle svar!

IMG9185.jpg

IMG9186.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.

Da blir det enda vanskeligere å finne ut hva det kan være...

Kan være at eier som monterte det bare gjorde halve jobben... eller at alt er montert til handsfree, men bare ikke aktivert :S Bah...

Men ja, kom gjerne med tips og innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis settet er komplett og aktivt vil du høre et lite beep 10-20 sek etter tenning på pga. settet ikke finner noen tilkoblet telefon.

Du kan jo sette mobilen i bluetooth connect mode og se om det dukker opp noe, Nokia CW-7, CW-300 eller lignende. Aksesskode 0000 som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Takk takk folkens! Jeg kan ikke se noe når jeg søker med Bluetooth, så gudene vet hva forrige eier har gjort for noe..

Jeg fant også en "koblingsklase" med en slik hvit stor plugg på venstre side bak, bak stoffet i bagasjerommet. Er det til CD-veksler?

Hvis til veksler, må jeg også da til Bmw for å få det aktivert hvis jeg installerer en?

bagasjeromkabel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på e39en gikk ledningen fra micen til a stolpen og ned mellom den svarte listen så gikk den inn rett med der du åpner panseret og der fant jeg en boks med 3 ledninger en til micen en som gikk til cd spilleren (original) og en som gikk videre innover. kan ikke huske at det hva noe bluetooth løsning på dette sette. tror du bare koblet rett til bil stereoanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Takk takk folkens! Jeg kan ikke se noe når jeg søker med Bluetooth, så gudene vet hva forrige eier har gjort for noe..

Jeg fant også en "koblingsklase" med en slik hvit stor plugg på venstre side bak, bak stoffet i bagasjerommet. Er det til CD-veksler?

Hvis til veksler, må jeg også da til Bmw for å få det aktivert hvis jeg installerer en?

bagasjeromkabel.jpg

På E60/61 så er cd veksleren i hanskerommet, så hva denne hvite pluggen er til er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplegget for original handsfree/bluetooth er vel plassert på samme sted?

Har bilen din klargjøring for handsfree e.l. i utstyrslisten? Kan hende det ligger der på alle biler også for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannelig ikke lett å si hva den hvite kontakten kan være, men for min del ser det ut som om denne er noe modifisert på? Originalt ledningsnett ligner ikke slikt som vist ovenfor. Jeg vil tro denne har noe med den ettermonterte handsfree'en å gjøre.. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Blir bare mer og mer spennende dette er! ;)

Men er det normalt av en handsfree å ha en såpass ledningsklynge da? Det er vel bare fabrikk som fikser sånt?

Samt, hva skal monteres på den sorte festebraketten bak den ledningen?

Irriterende men samtidig litt spennende å ha slike merkelige greier etter tidligere eier(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det er brukt kabelsko og strømtyver, samt at ledningene ikke ligger polstret med sort tape slik det originale ledningsnettet som gjør at jeg mistenker at dette er uoriginalt og modifisert ledningsnett. Normalt sett så pleier det å være Hi-Fi forsterker i braketten som er der. Har bilen din utstyrskode 676 eller 677?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...