Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en e60 520i 2003, med bi-xenon.

Har et problem med nærlysene, di lyser kun 15 meter fremfor bilen og det blir som sagt alt for dårlig lys med det.

Når jeg slår på tenningen å lysene kommer på, så går lysene opp og ned som dem altid har gjort.

Lang lysene er heller ikke særlig bra.

Noen som vet hva som kan være galt?

Er lysene skikkelig tent? når lysene er tent hvilken farge er det da? blå lilla?

Kan hende tenneren din eller ballasten din som er på vei til å dø.

Ja lysene virker litt blå lilla, men ser også ut som lysene peker rett ned.

hvordan finner jeg ut om tenneren eller ballasten er på vei å dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe pes dette. Så gutta som byttet frontruten på bilen min, de vippa listen litt opp og nappet den av. Så veldig enkelt ut ialfall.

Men.. når de monterte den i igjen så satt liste på ruta før den kom på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[M][H]":zvfotl8m]Det kommer en ganske dyp gromlyd fra bilen på lavt turtall(kun på turtall fra 1 til 2). Det høres ut som om det er montert noe effektpotter på bilen, men det er det ikke. Denne ulyden kommer kun etter langkjøringen i 80-100-sone. Men det er ikke alltid at denne ulyden kommer etter langkjøringen. Sammen med denne ulyden så luktes det alltid sviddgummi og nei det er ikke på grunn av dekka. F.eks Så kommer denne ulyden etter at jeg har kjørt på E6 i en stund. Det hender også at ene dagen så kommer denne ulyden mens andre dagen gjør den ikke selvom jeg har kjørt samme strekning med samme kjørestil. Denne ulyden forsvinner enten selv etter en viss tid eller så kan man slå av og på motoren og da er den borte.

Prøvde å finne om det på forumet men fant ingenting. håper på at noen har peiling på det her.

Opplevde noe lignende på min 06 525D som jeg hadde for noen år siden. Jeg trodde det var realtert til at jeg kjørte med effektboks? Men kan være noe med katalysatoren også. Engang så kom det rødglødende biter ut fra eksos røra!!

Og det virket som eksosen var meget varm også, blei misfarging på enderøra. Så tror det var relatert til effektboksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe pes dette. Så gutta som byttet frontruten på bilen min, de vippa listen litt opp og nappet den av. Så veldig enkelt ut ialfall.

Nei, disse er løse og er festet med klips langs ruten. De nappet av listene og tok ut ruten. Ikke noe mer hokus pokus. Skal kjøpe nye slike lister til bilen min da de jeg har, har noen stygge steinsprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, disse er løse og er festet med klips langs ruten. De nappet av listene og tok ut ruten. Ikke noe mer hokus pokus. Skal kjøpe nye slike lister til bilen min da de jeg har, har noen stygge steinsprut.

Jaja, det høres enkelt ut. Får vel bare prøve :) Det eneste jeg er skeptisk til er som sagt nedunder panser og opp mot list i overkant av frontrute. Her ser det ut som litt "jigglyjaggly" må til. Sikkert lett å nappe av, men frykter det er mer komplisert å montere på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det høres enkelt ut. Får vel bare prøve :) Det eneste jeg er skeptisk til er som sagt nedunder panser og opp mot list i overkant av frontrute. Her ser det ut som litt "jigglyjaggly" må til. Sikkert lett å nappe av, men frykter det er mer komplisert å montere på igjen.

Bare å følge samme prosedyren i motsatt rekkefølge. Legges inn og klemmes på plass til du hører "klikk klikk og klikk" :) Tror det var 3 eller 4 klikk fester under listen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en e60 520i 2003, med bi-xenon.

Har et problem med nærlysene, di lyser kun 15 meter fremfor bilen og det blir som sagt alt for dårlig lys med det.

Når jeg slår på tenningen å lysene kommer på, så går lysene opp og ned som dem altid har gjort.

Lang lysene er heller ikke særlig bra.

Noen som vet hva som kan være galt?

Er lysene skikkelig tent? når lysene er tent hvilken farge er det da? blå lilla?

Kan hende tenneren din eller ballasten din som er på vei til å dø.

Ja lysene virker litt blå lilla, men ser også ut som lysene peker rett ned.

hvordan finner jeg ut om tenneren eller ballasten er på vei å dø?

Du finner ut av det når lysene er blå lilla, da er ikke pæren helt tent. Lysene skal være hvite 4300k. Det dumme med xenon er at når slikt skjer så er det lotto. Enten tenneren, ballasten, eller lyspæren. Som regel er det oftest tenneren som sitter på pæra fordi vist ballasten din er gåen så tenner ikke pæren heletatt, nettopp skiftet ballasten min selv og da skiftet jeg alt for og få lik farge og styrke. Altså begge sider pæret tenner, ballaster. lyktene må ut. Alt sdette får du meget billig på ebay.

Her for eks tenner og ballast:

http://www.ebay.com/itm/02-05-BMW-E60-E ... 19c9d0501c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[M][H]":1834sg91]Det kommer en ganske dyp gromlyd fra bilen på lavt turtall(kun på turtall fra 1 til 2). Det høres ut som om det er montert noe effektpotter på bilen, men det er det ikke. Denne ulyden kommer kun etter langkjøringen i 80-100-sone. Men det er ikke alltid at denne ulyden kommer etter langkjøringen. Sammen med denne ulyden så luktes det alltid sviddgummi og nei det er ikke på grunn av dekka. F.eks Så kommer denne ulyden etter at jeg har kjørt på E6 i en stund. Det hender også at ene dagen så kommer denne ulyden mens andre dagen gjør den ikke selvom jeg har kjørt samme strekning med samme kjørestil. Denne ulyden forsvinner enten selv etter en viss tid eller så kan man slå av og på motoren og da er den borte.

Prøvde å finne om det på forumet men fant ingenting. håper på at noen har peiling på det her.

Opplevde noe lignende på min 06 525D som jeg hadde for noen år siden. Jeg trodde det var realtert til at jeg kjørte med effektboks? Men kan være noe med katalysatoren også. Engang så kom det rødglødende biter ut fra eksos røra!!

Og det virket som eksosen var meget varm også, blei misfarging på enderøra. Så tror det var relatert til effektboksen

Nei, har ikke noe effektboks. Men hva kan det for eksempel være med katalysatoren? Med tanken på at bilens eksosannlegg oppfører seg helt normalt og den trekker som den skal osv. Kan eksoslekkasje eller noe lignende ha noe med det å gjøre?

Enkelte på forumet her har ment at det er vanlig med den lyden når dpf(noe som den bilen har) regenereres. Men Bavaria derimot mente at dpf skal ikke lage noe type lyd. Eneste som skjer når den regenereres er at forbruket går opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det lager lyd for alle som er her men ingen på bavaria?

Hvis lyden er så støyende så skulle en tro du ser noe galt om du heiser opp bilen. Alt du beskriver tilsier partikkelfilter sin vanlige syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det lager lyd for alle som er her men ingen på bavaria?

Hvis lyden er så støyende så skulle en tro du ser noe galt om du heiser opp bilen. Alt du beskriver tilsier partikkelfilter sin vanlige syklus.

Enig der at det er veldig rart at alle her har sagt at det er vanlig med dpf, mens jeg ringte da igår til Bavaria for å få det bekreftet og da mente de at det skal ikke komme noe gromlyd når den regenereres :?

Nei det merkes ingen ting feil på bilen, alt virker som det skal, den trekker som den skal osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til lyd, merker jeg godt at bilen velger lavere gir enn normalt når regenereringen holder på. Den forsøker å holde turtallet noe høyere enn ved normal drift.

Har ikke merket at den velger lavere gir. Har kun merket gromlyd som dukker opp på turtall 1-2. itillegg luktes det alltid sviddgummi fra bak når den gromlyden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke mer å lure på.

Min byttet heller aldri gir når dette skjedde, var stort sett på motorveien i god fart.

Evt. få bort hele skiten, mye bedre for bilen å kjøre uten :) Min puster ihvertfall godt samtidig som den har gromlyd hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...