Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hva som kan være galt når rattet rister litt ved oppbremsing sånn inni mellom, både i lav og høy hastighet. Svinger ikke bare vibrerer. Alle skiver og klosser er nye. ?

Skiver og klosser skal kjøres inn før du bruker dem hardt / hardere enn normalt. Om dette ikke blir gjort ordentlig vil man få kast i skivene. Dessverre, kan jeg ikke svare for problemene du opplever med din bil, men mulig dette er problemet.

hmm.. ja, men tingen er at jeg skrev jo at de er nye, men det vil si noen mnd gammle skiftet vel i desember tror jeg, eller var det november. Så sånn sett er de ikke nytt.

Hadde kast i i de gammle skivene og alt forsvant når dette ble skiftet, men nå vibrerer det igjen. :applause:#-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru på tenningen(eller ha motoren i gang) spiller ingen rolle.

*Hold inne triptelleren til det står 01.00

*Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer.

noter deg de siste fem siffrene.

*Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20.

*Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00.

*Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on"

*Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger)

*Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor.

Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00.

Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv.

Har prøvd dette mange ganger nå, men da jeg kommer til 19.00 og Lock On , begynner den bare telle opp noen tall til for så og begynne på 1 igjen, kommer ikke noe lock off. Hva gjør jeg galt? mitt siffer er 28 forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt på min bmw 07 facelift på xenon lykta, før det er dårligt langlys på bimmeren og det viser seg at jeg har:

D1S Bi-xenon på ytterst linse

H8 til angel lysa på den innste linse

Og på topp på innste linsa så er det H3 pære som ikke lyser på fjærn eller nærlys.

Så hva er den pæren til? Før jeg tenker å sette xenon i den H3 sokkelen,

Er det noen her som har noen kloke svar på den pæra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg ikke husker feil så er det noe i forbindelse med turtals viseren, men dette står i instruksjonsboka

Mulig at du har rett der. Var innom BMW verksted idag, kan ikke si at jeg fikk en tilfredstillende forklaring på hva disse strekene betyr men det hadde ikke noe med motortemp måler å gjøre. Isåfall så var det normalt at strekene er "fryst"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt rundt om i forumet, men uten å finne helt det svaret jeg er ute etter angående rulleomkrets en må ha på disse xdrive bilene.

Skal ha på 19" (henholdsvis 8.5" foran og 9.5" bak) felger på min og det ser ut til at 235/35 og 275/30 er en ok dim å ha (evt. 245/35 og 285/30, men her er jeg redd for subbing bak). Begge disse dimmene gir en differanse på kun 0.1% på rulleomretsen i følge http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Bilen skal senkes etterhvert også, men ikke mer enn 30mm.

Er det noen formening om dette er riktig dim å gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt på min bmw 07 facelift på xenon lykta, før det er dårligt langlys på bimmeren og det viser seg at jeg har:

Og på topp på innste linsa så er det H3 pære som ikke lyser på fjærn eller nærlys.

Har du klar reflektor eller slipt glass på innerste linse? Har du klar reflektor skal den kun fungere som et lyshorn og lyse altså kun når du drar fullysspaken mot deg. Har du slipt glass har du adaptive lys og da lyser den til siden når du setter på blinklys, svinger etc. På nær- og fjernlys er det kun ytterste linse som lyser til vanlig. Jeg har meget godt fullys min facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt rundt om i forumet, men uten å finne helt det svaret jeg er ute etter angående rulleomkrets en må ha på disse xdrive bilene.

Skal ha på 19" (henholdsvis 8.5" foran og 9.5" bak) felger på min og det ser ut til at 235/35 og 275/30 er en ok dim å ha (evt. 245/35 og 285/30, men her er jeg redd for subbing bak). Begge disse dimmene gir en differanse på kun 0.1% på rulleomretsen i følge http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Må man ikke ha lik dim foran og bak på 4x4 da? Tror det er slik på Audi Quattro. eller stemer det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du klar reflektor eller slipt glass på innerste linse? Har du klar reflektor skal den kun fungere som et lyshorn og lyse altså kun når du drar fullysspaken mot deg. Har du slipt glass har du adaptive lys og da lyser den til siden når du setter på blinklys, svinger etc. På nær- og fjernlys er det kun ytterste linse som lyser til vanlig. Jeg har meget godt fullys min facelift.

Har funnet ut at min har adaptive lys men kan ikke se dem fungerer når det blinker eller svinger. er det noe spesiell måte å slå den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vri lysbryteren mot klokka til "A". Har du fjernlysassisten vil den også kunne engasjeres i denne modusen.

Jeg har adaptive bixenon med assistent, men har aldri sett noe livstegn fra den indre lykta. Virker for meg å være en visuell dummy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke ha lik dim foran og bak på 4x4 da? Tror det er slik på Audi Quattro. eller stemer det ikke?

Stilte dette spørsmålet for en stund siden og fikk til svar at det skal gå fint (link til tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vri lysbryteren mot klokka til "A". Har du fjernlysassisten vil den også kunne engasjeres i denne modusen.

Jeg har adaptive bixenon med assistent, men har aldri sett noe livstegn fra den indre lykta. Virker for meg å være en visuell dummy.

Okei thanks :applause: Har og assistent og funker som pokker nå. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte dette spørsmålet for en stund siden og fikk til svar at det skal gå fint (link til tråden)

Ok. Har snakket med GS ang felger til min XD og fekk til svar at T375 GS CONCAVE ikke vil passe på min....Noe som jeg har lyst på min. Så er det noen som har noen bra felgtips til min XD? 20" helst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei thanks :applause: Har og assistent og funker som pokker nå. :oops:

Ja, bortsett fra at det ikke er markert med symbolet "A". Måtte ta en ekstra titt da jeg var ute en tur med kjerra nettopp. Men funksjonen ligger i allefall på det trinnet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det så er de indre lyktene bare til "lyshornet".

Når du skrur på "langlys" er det et deksel inne i ytre lykten (med xenon) som endrer seg for å endre lysbildet.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...