Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt bil av privat eier.. Er noe som kan innebære et par risikoer.

Fikk feilmelding på parkering sensorene bare på veien hjem, noe som nok ikke helt kan lastes tidligere eier da de fungerte når jeg prøve kjørte.. hm.

Men har et annet veeeldig irriterende problem!

Får ikke til klimaanlegget!

kan styre denne manuelt, og eller gjennom idrive. Men uansett hva jeg stiller og gjør... lever det sitt eget liv. får ikke opp noe feilmeldinger på den.

Får heller ikke varme i setene når jeg setter denne på.

Kan ta et eksempel.. jeg setter temperatur "knappene" på full varme.. så skjer det ingenting.. så kan jeg kjøre rundt et kvarter så kommer det plutselig iskald luft ut på gulvet og rett på kropp.. mens fremme ved vinduet er det glodvarmt!

Noen som har peiling eller erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt bil av privat eier.. Er noe som kan innebære et par risikoer.

Fikk feilmelding på parkering sensorene bare på veien hjem, noe som nok ikke helt kan lastes tidligere eier da de fungerte når jeg prøve kjørte.. hm.

Men har et annet veeeldig irriterende problem!

Får ikke til klimaanlegget!

kan styre denne manuelt, og eller gjennom idrive. Men uansett hva jeg stiller og gjør... lever det sitt eget liv. får ikke opp noe feilmeldinger på den.

Får heller ikke varme i setene når jeg setter denne på.

Kan ta et eksempel.. jeg setter temperatur "knappene" på full varme.. så skjer det ingenting.. så kan jeg kjøre rundt et kvarter så kommer det plutselig iskald luft ut på gulvet og rett på kropp.. mens fremme ved vinduet er det glodvarmt!

Noen som har peiling eller erfaring med dette?

Varmen styrer du i idriven.velger der hvordan luftstrømmen skal sirkulere.Varmen i setene aner jeg ingenting om annet at den kan stå på laveste verdi i idrive

Du kan sette vinter eller sommertid også i idrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har sett og gått igjennom programmene på idriven.. kan stille opp og ned på varmen der.. men det stemmer likevel ikke an med hva som skjer på klimaanlegget.. og hvis du kun skal stille varmen på idriven.. hva er poenget med to manuelle temperatur stillere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket i det siste at motoren er varm og så komer det kald luft i kupene, men straks man kjører så komer det varme i kupen, men tar en stund :( . Har sjekket kjølevæske og den ser fin ut. Har kjørt 40 mil idag og har merket litt trykk på slangane og slepte luft ut fra ekspasjonstanken og kjølevæske nivået fint. Hvordan lufter man m57 motorane? Eller er det noe annet som er problem jeg kan sjekke..

Hilsen irretert nybmw eigar...kun uke etter kjøp så kostnader på over 20høvdinger til nå... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for noen uker siden sagt noe om ulyder eller knirkelyder fra nivåregulering på E61 i kulde. Hva ble sagt om dette? Knirker noe bak på min i kulda og lurer på om det er noe jeg bør gjøre for å evt. unngå større skader.

Fin tråd dette, men den gjør det også klin umulig å søke på ting man vet har vært diskutert tidligere om man ikke har tid til å sitte og bla gjennom 160 sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en knirkelyd fra bilen etter at jeg har parkert.

hører den oftest nå jeg åpner døra og går ut. Kommer bakfra, høres også om jeg laster ut av bilen. Tips til hva dette kan være?

Ja det er Touring. Noe å gjøre noe med?

hadde det samme på min, byttet såkalte knirkeforing så ble det borte. kan høres sånn ut.

Er dette noe man absolutt bør gjøre når det kommer lyd (er det skadelig)? Eller er det bare plagsomt med lyden? Er det evt. noe man kan gjøre selv eller er det kostbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket i det siste at motoren er varm og så komer det kald luft i kupene, men straks man kjører så komer det varme i kupen, men tar en stund :( . Har sjekket kjølevæske og den ser fin ut. Har kjørt 40 mil idag og har merket litt trykk på slangane og slepte luft ut fra ekspasjonstanken og kjølevæske nivået fint. Hvordan lufter man m57 motorane? Eller er det noe annet som er problem jeg kan sjekke..

Hilsen irretert nybmw eigar...kun uke etter kjøp så kostnader på over 20høvdinger til nå... :evil:

Samme på min på min. Var en sirkulasjonspumpe som hadde tatt kvelden på min.

Koster ca 1600 pluss jobb for å bytte.

En uke etter den tok kveld på min så small toppakningen, har neppe noe med det og gjøre men.

Surt og bruke 7000 på service på bilen og en uke etter smeller toppakningen å må ut med 26000 kr til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveil!!! Har ett spørsmål anngående felger!!!! Har fått tilbud på brukte HARTGE felga som har stått på en 530 XDAT.. Selv har jeg 525 DAT.. Felgene er 9x20 fram å 10x20 bak!!! Er d samme innpress på en bakhjulstrekker å en 4x4??? Vært bra om felgene passer, får HARTGE felger er fint på 5 serien :)!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...