Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk rimelig sjokk da jeg ba om pris på service på bilen.

Skifte av olje+filter, dieselfilter,microfilter, luftfilter. Kom på den greie sum av ca 8500,.

Skulle ha standard service og skifte av bremseveske i tillegg, så da havnet det på tilsammen på den nette sum av 11.680,86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger et lite råd fra dere som er litt mere bevandret i BMW og E60/E61. Har kjøpt en 2004 525DTA med 150.700km på telleverket. Flere av de feilene som har vært listet opp i denne tråden er nylig rettet som bl.a eksosmanifoilen så ble den byttet under stor service på fredag. Det samme ble også klimakompressor med tilhørende komponenter + litt annet småtteri som alt av filtre. I tillegg ble bilens software oppdatert til siste versjon. Bilen skal hentes i morgen og jeg har fått tilbud om såkalt Premium Garanti som dekker de først 12 mnd til 4732.- gjennom Car protect. 24mnd dekkning var ikke mulig pga alder/km.stand. Ville dere tatt med denne forsikringen eller hatt is i magen og håpet på det beste? Skulle heller gjerne brukt nesten 5000.- på litt stæsj til bilen, men kan vell fort bli dyrere å takke nei til denne garantien? Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger et lite råd fra dere som er litt mere bevandret i BMW og E60/E61. Har kjøpt en 2004 525DTA med 150.700km på telleverket. Flere av de feilene som har vært listet opp i denne tråden er nylig rettet som bl.a eksosmanifoilen så ble den byttet under stor service på fredag. Det samme ble også klimakompressor med tilhørende komponenter + litt annet småtteri som alt av filtre. I tillegg ble bilens software oppdatert til siste versjon. Bilen skal hentes i morgen og jeg har fått tilbud om såkalt Premium Garanti som dekker de først 12 mnd til 4732.- gjennom Car protect. 24mnd dekkning var ikke mulig pga alder/km.stand. Ville dere tatt med denne forsikringen eller hatt is i magen og håpet på det beste? Skulle heller gjerne brukt nesten 5000.- på litt stæsj til bilen, men kan vell fort bli dyrere å takke nei til denne garantien? Takker for alle innspill.

Jeg personlig synes at det er alltid lurt å ha sånne forsikringer/garantier hvis de dekker det meste av drivverk/tekniske. Nå vet jeg ikke hvor omfattende denne car protect garantien er men jeg selv kjøpte bilen min brukt fra en privat person med Bedre bilbytteforsikring fra If, som dekker det meste i 6mnd eller 8000km.

Det er verdt å gi 5000kr og få ting dekket gjennom dem i et helt år med tanken på at om noe ryker så er det stortsett ikke billig. Så hadde anbefalt den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger et lite råd fra dere som er litt mere bevandret i BMW og E60/E61. Har kjøpt en 2004 525DTA med 150.700km på telleverket. Flere av de feilene som har vært listet opp i denne tråden er nylig rettet som bl.a eksosmanifoilen så ble den byttet under stor service på fredag. Det samme ble også klimakompressor med tilhørende komponenter + litt annet småtteri som alt av filtre. I tillegg ble bilens software oppdatert til siste versjon. Bilen skal hentes i morgen og jeg har fått tilbud om såkalt Premium Garanti som dekker de først 12 mnd til 4732.- gjennom Car protect. 24mnd dekkning var ikke mulig pga alder/km.stand. Ville dere tatt med denne forsikringen eller hatt is i magen og håpet på det beste? Skulle heller gjerne brukt nesten 5000.- på litt stæsj til bilen, men kan vell fort bli dyrere å takke nei til denne garantien? Takker for alle innspill.

Sjekk grundig hva den i så fall dekker. Mange av disse såkalte forsikringene inneholder så mange unntak at de er nær sagt ubrukelige hvis noe faktisk skjer, for eksempel hvis den krever alle servicer gjennomført på merkeverksted - og din bil mangler ett stempel i boka. Det kan være nok til at den ikke gjelder hvis noe faktisk dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er helt riktig at det er insp 1 og 2.

På BMW sa de at det ikke var noe slikt på E61..

Det var bare vanlige servicer på bilene.

Kan nok stemme når jeg ser på serviceheftet. Står ingenting om insp 1 og 2 der.

Får de til å ta en sjekk av bilen, og så skifter jeg olje og filterene selv.

Så skal jeg få skiftet bremseveske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal si ifra om hva som må gjøres ja, men trenger ikke gjøre det!

Ta min E60 f.eks. Var på en sjekk for en stund siden, og fant ut at bremseklossene måtte byttes, og ca. 2 mnd. etterpå kommer feilmelding om at klossene var slitt.

Og dette etter at de var byttet.

Så vil ikke stole 100% på service-"programmet" i iDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På min E61 som jeg hentet i Tyskland har jeg på utstyrslisten "07A2 Innovationspaket 2".

Noen som vet hva som inngår i 07A2?

07A2 innovasjon pakke

0502 ... 07A2 frontlys skive system

0522 ... 07A2-xenon frontlykter for lav og fjernlys

0524 ... 07A2 Adaptive kjørelys

0610 ... 07A2 Head-Up Display

08th ... 07A2 Speed ​​Limit Info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...