Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Høres ut som en god sak der for deg ///frank, altså at du får det dekket om kassen havererer!

Kjedelig om det skjer såklart, men litt avhengig om hvilket tidsrom den evt feiler i også vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har de siste dagene hatt problemer med lysene på min E61. Lysene detter plutselig ut, kjørelys, parklys og lyset i ringene forsvinner, men viss jeg trykke på tåkelysene (grøftelysene) så kommer alt på igjenn, men tar jeg dem av igjenn forsvinner alt lys. Det skjer bare til tider og når bryter står i posisjon for kjørelys, vrir jeg den over på bare parklys fungerer de, men vrir jeg tilbake til kjørelys så er det helt dødt.....

Har noen vert borti dette problemet før, kan det være selve bryteren inni, eller et rele? Eventuelt hvilket rele?

Sikkert lysmodulen din som tuller seg. En kjapp diagnose gir deg nok et korrekt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har de siste dagene hatt problemer med lysene på min E61. Lysene detter plutselig ut, kjørelys, parklys og lyset i ringene forsvinner, men viss jeg trykke på tåkelysene (grøftelysene) så kommer alt på igjenn, men tar jeg dem av igjenn forsvinner alt lys. Det skjer bare til tider og når bryter står i posisjon for kjørelys, vrir jeg den over på bare parklys fungerer de, men vrir jeg tilbake til kjørelys så er det helt dødt.....

Har noen vert borti dette problemet før, kan det være selve bryteren inni, eller et rele? Eventuelt hvilket rele?

Sikkert lysmodulen din som tuller seg. En kjapp diagnose gir deg nok et korrekt svar :)

Takk for svar, jeg får begynne med det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er plaget med dårlig rekkevidde på nøkkelen? Dette gjelder også reservenøkkel, det er ikke batterier i de, skal lades nøkkelhullet.

I 2006 er det vel den "nye" nøkkelen som dyttes inn og trykkes på start og ikke den tradisjonelle som på E39/E46 etc? I såfall er det batteri i nøkkelen man kan bytte. Står beskrevet i håndboka, men husker ikke side. Men, kanskje litt rart om batteri på begge nøkler er dårlig?(om de ikke har skrantet en stund da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nylig blitt lykkelig eier av en 05 525d touring, problemet er at det lukter skikkelig dårlig i bilen når motoren går, tok motorvask og var ekstra nøye på eksossiden og da luktet det ingen ting de første 20 min, men etterhvert så kom lukten tilbake og det lukter intenst brent olje, er det noe sted det pleier å lekke olje på disse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nylig blitt lykkelig eier av en 05 525d touring, problemet er at det lukter skikkelig dårlig i bilen når motoren går, tok motorvask og var ekstra nøye på eksossiden og da luktet det ingen ting de første 20 min, men etterhvert så kom lukten tilbake og det lukter intenst brent olje, er det noe sted det pleier å lekke olje på disse ?

Er ikke at det er på tide med en klimarens da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke merket oljeflekker på bakken/nedi motorrom? 530d har problemer med oljelekkasje på innsuget. Kjenner ikke til om 525d har det samme, men du kan jo få det sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nylig blitt lykkelig eier av en 05 525d touring, problemet er at det lukter skikkelig dårlig i bilen når motoren går, tok motorvask og var ekstra nøye på eksossiden og da luktet det ingen ting de første 20 min, men etterhvert så kom lukten tilbake og det lukter intenst brent olje, er det noe sted det pleier å lekke olje på disse ?

Er ikke at det er på tide med en klimarens da?

Sjekk eksosmanifoilpakning, samt partikkelfilteret og gjør rent veivhusfiltret og dersom du har webasto kan du jo sjekke om eksosrøret på den går rette veien, jeg holder en knapp på partikkelfilteret da jeg enda har surlukta i nasen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time på verksted neste tirsdag så da får de ta det på garantien, hadde et lite problem med at alt i instrumenthuset sloknet også, måtte av med batteripolen for å resette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /33887.jpg

Noen som har montert det deksler der før? Har ikke kjøpt det der carbon greiene der, men et nytt svart et. (msport)

Må jeg ut med airbaggen for å bytte det, er det risikabelt mtp. Feil på den kan få katastrofale følger.?

Må uansett ta en diagnose på bilen ang sentrallåsen snart, jeg vil vell merke det der om det er feil på den? Vil helst ikke ha en airbag i trynet fordi jeg skulle bytte et deksel på rattet selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med minuspolen for sikkerhetsskyld, så av med baggen, ikke noe problem. Fort gjort.

Får du opp noen feilmeldinger så kjør en kort tur (2 meter...) med fullt rattutslag begge veier. Jeg fikk feil på 4x4 systemet, men det er fordi bilen ikke visste hvilken vei rattet/hjulene stod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med minuspolen for sikkerhetsskyld, så av med baggen, ikke noe problem. Fort gjort.

Får du opp noen feilmeldinger så kjør en kort tur (2 meter...) med fullt rattutslag begge veier. Jeg fikk feil på 4x4 systemet, men det er fordi bilen ikke visste hvilken vei rattet/hjulene stod.

Bare å rive den av eller :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med minuspolen for sikkerhetsskyld, så av med baggen, ikke noe problem. Fort gjort.

Får du opp noen feilmeldinger så kjør en kort tur (2 meter...) med fullt rattutslag begge veier. Jeg fikk feil på 4x4 systemet, men det er fordi bilen ikke visste hvilken vei rattet/hjulene stod.

Bare å rive den av eller :P ?

Er et hull bak på rattet, dytt en skrutrekker inn der (finn en trekker som fyller hullet, gjerne en stjernetrekker eller lign). 1-2 cm inni der er det en metallbit som skal trykkes inn. Da vil baggen løsne. Prøv deg forsiktig frem hvis du ikke har gjort det før.

Så sitter dekselet skrudd i dekselet som knappene sitter i, med det ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...