Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Er det lett å bytte tåkelyspærer? Tenker da på om det er kronglete å komme til, og om man bør ha bilen opp på bukk for eksempel :)

Skal erstatte 6000k xenonpærene med 8000k, det matcher best.

Ta ut hovedlyktene så komer du til tåkelysa 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lett å bytte tåkelyspærer? Tenker da på om det er kronglete å komme til, og om man bør ha bilen opp på bukk for eksempel :)

Skal erstatte 6000k xenonpærene med 8000k, det matcher best.

Ta ut hovedlyktene så komer du til tåkelysa 8)

Kan jeg ikke ta det underfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lett å bytte tåkelyspærer? Tenker da på om det er kronglete å komme til, og om man bør ha bilen opp på bukk for eksempel :)

Skal erstatte 6000k xenonpærene med 8000k, det matcher best.

Ta ut hovedlyktene så komer du til tåkelysa 8)

Kan jeg ikke ta det underfra?

Jo det er mye lettere.. løsne noen skruer så er du der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lett å bytte tåkelyspærer? Tenker da på om det er kronglete å komme til, og om man bør ha bilen opp på bukk for eksempel :)

Skal erstatte 6000k xenonpærene med 8000k, det matcher best.

Ta ut hovedlyktene så komer du til tåkelysa 8)

Kan jeg ikke ta det underfra?

Jo det kan du sikkert, men tar kun 2 min og ta bort lykta da :D 2 skruer på toppen og 2 nede i bakkant i lykta. men dem må du kun løsne på og ikke ta dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer disse Hartge felgane på min 530 Xdrive http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=33330932 så er det store spørsmålet om den vil passe på min? Med tenke på xdrive. Har lest at det må være likt foran og bak.... :mrgreen:

Så lenge rulleomkretsen på disse er mindre enn 5% forskjellig fra orginal så skal det gå bra.

Hvis du bruker denne kalkulatoren, så kan du finne ut hvor stor forskjell det er. Jeg har gjort dette for deg og framdekka vil ha en forskjell på 0.3%, mens bakdekka vil ha 0.4% forskjell.

Jeg har brukt 245/40-18 som orginal dimensjon, fordi det er det biler med m-sport ble levert med.

Jeg skal ha 19" felger og kommer til å kjøre 245/35-19 foran og 275/30-19 bak. Dette gir en forskjell på 0.1% i forhold til org.dimm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8,5" ET33 er minimum du kan ha foran. Lavere ET så vil felgen stikke utenfor hjulbua. 9" ET40 vil i teorien havne på ca samme sted i hjulbua som 8,5" ET33.

Ok! Så vil 10" ET40 ikke passe med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer disse Hartge felgane på min 530 Xdrive http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=33330932 så er det store spørsmålet om den vil passe på min? Med tenke på xdrive. Har lest at det må være likt foran og bak.... :mrgreen:

Så lenge rulleomkretsen på disse er mindre enn 5% forskjellig fra orginal så skal det gå bra.

Hvis du bruker denne kalkulatoren, så kan du finne ut hvor stor forskjell det er. Jeg har gjort dette for deg og framdekka vil ha en forskjell på 0.3%, mens bakdekka vil ha 0.4% forskjell.

Jeg har brukt 245/40-18 som orginal dimensjon, fordi det er det biler med m-sport ble levert med.

Jeg skal ha 19" felger og kommer til å kjøre 245/35-19 foran og 275/30-19 bak. Dette gir en forskjell på 0.1% i forhold til org.dimm.

Vil det si at dem vil passe på min? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke utstyr som disse knappene kan betjene. Har ikke bedre bilde, eller finner ikke bedre bilde, men lurer fælt på hva disse gjør / hvilke "ekstra" utstyr det er. Har merket det med rødt.

bmwinterir.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Varmeseter, 3 trinn

2: Aktiv seteventilasjon, 3 trinn

3: Aktive seter, 1 trinn eller Aktiv setebreddejustering, 3 trinn (avhengig av hva bilen er utstyrt med). Denne har eget symbol.

4: DTC Dynamic Traction Control. M5 har dekktrykkontroll istedet. Denne har eget symbol.

5: PDC Park Distance Control

39cem8ggx2fsamu1o0ep.jpg

Her er alternativ tre, 4MF Aktiv setebreddejustering.

63.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Takker for fin info.

Det er en M5 jeg ser på ja :-)

Men lurer på om jeg skal gå for en ombygd en? Og ser nå etter en 520i 2004, og en M5 i utlandet.

Ser det er forskjellig utstyr på dem forskjellige M5`ene jeg ser på. Denne har mest utstyr, som vist på bilde, men tror det er en italiener som skal selge den :shock:

http://mobile24.no/autos/details/157446 ... 0547-54071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som en pen M5 med et godt utstyrsnivå. Når det gjelder original kontra ombygd ville jeg aldri vurdert sistnevnte engang.. Så mye teknikk og finesser og deretter betale 700.000kr for et ombyd eksemplar kunne ikke falt meg inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...